Gå til innhold

Kveldskos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å legge om kostholdet, og er helt avhengig av noe sunt og godt etter middag. Hittil har jeg kost meg med druer, og elsker det! Men dessverre blir jeg så oppblåst av det.

Har dere forslag til noe annet jeg kan spise i steden for druer?

Anonymous poster hash: 71530...7f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten skål med tørket frukt og nøtter. Ikke mye, men nok til å få godfølelsen :-) Og litt farris eller te...

Anonymous poster hash: 1a5e0...063

Skrevet

Lettkakao og speltlomper

Anonymous poster hash: 01f9d...78b
Skrevet

Vil anbefale kakemixen til funksjonell mat. Lager du den med mager kesam inneholder 1 muffins 60 kalorier. I tillegg inneholder de ikke sukker, lite karbohydrater og mye proteiner. Jeg koser meg med disse muffinsene iallefall, men sikkert en veldig dum vane.

Anonymous poster hash: 8c3d2...aeb

Skrevet

Jeg spiser faktisk frosne bringebær om jeg blir fysen på kvelden.

Ellers kutter jeg et eple i biter eller båter, hiver det i microen i et minutt eller to (kommer an på mengden), drysser over litt kanel og gjerne noen rosiner og nøtter eller knuser et par fiberkjeks over. Metter litt mer og smaker godt uten at det blir for mye fett og sukker.

Blir nesten som smuldrepai eller stekte epler.

Skrevet

Kakao med stevia eller sukrin

Anonymous poster hash: 2a108...fcb
Skrevet

1/3 boks Mager vaniljekesam og en god neve med bær er vanlig kveldsmat/dessert her i hus, midt i uka :)

Anonymous poster hash: 500b8...38f

Skrevet

Før spiste jeg frukt. Tørket frukt, fruktsalat, frumtpuree, eple med peanøttsmør osv. Nå spiser jeg litt yoghurt naturell eller sukkerfritt godis.

Anonymous poster hash: 0885f...950

Skrevet

Det enkleste er faktisk å bare kutte ut vanen med å kose seg hver kveld med noe spiselig. Det tar en stund å bli vant med det, men når man først er kvitt vanen er det deilig å slippe å tenke på noe godt hver kveld.

• Liker 2
Skrevet

ikke slutt med kveldskos :)

jeg spiser ofte 2 dobbel 00 yoplaityoghurter til dessert/ snacks
Eller blomkål og agurk med dip av mager kesam! mm

Mandariner

Eple med kanel

Sukkerfri kakao fra confecta

En god te

...

Anonymous poster hash: 88955...f69
Gjest bustyvel
Skrevet

Eple med kanel har reddet meg fra mang en godterisprekk :laugh:

Skrevet (endret)

Spis en normal kveldsmat og dropp kveldskosen. :) Jeg pleier enten å spise et par knekkebrød, et par speltlomper med ost, skinke og salat, litt havregrøt, omelett eller lignende. Mye bedre det, enn å lage seg godis. Det kan man heller kose seg med i helgene tenker nå jeg. :) Etter en stund slutter man å være fysen på noe godt på kvelden. :) Spiser som regel i halv åtte-tiden når ungen er i seng.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Skrevet

Jeg og er for dropping av kveldskos. Ta en kopp te og gå en tur eller noe istedet, etterhvert slipper suget/vanen. Mye deiligere uten.

Anonymous poster hash: 0fb97...dd6
Skrevet

Lettkakao og speltlomper

Anonymous poster hash: 01f9d...78b

Hva er det med disse speltlompene, alle driver jo å anbefaler dem i hytt og pine? Er de så fantastisk gode? Er det ikke kalorier i dem?

Anonymous poster hash: 29445...11e

• Liker 3
Skrevet

Noko eg syns er godt er Cottage Cheese og eplebitar blanda saman med litt sukker og kanel :)

Skrevet (endret)

Hva er det med disse speltlompene, alle driver jo å anbefaler dem i hytt og pine? Er de så fantastisk gode? Er det ikke kalorier i dem?

Anonymous poster hash: 29445...11e

Jeg lurte på det samme, så jeg prøvde dem. Tar et tynt lag med kremost, en kokt skinke, en til to skiver ost og salat og agurk også ruller jeg den sammen. Smaker bedre enn brødskive, metter bedre enn brødskive og det er færre kalorier i enn i brødskive. Man kan gjøre det magrere enn sånn jeg gjør det da, vet folk har veldig forskjellig pålegg på, men ost og skinke er det jeg liker best, så. :) Er 60 kcal i en speltlompe, mot ca. 100 i en brødskive, hvis jeg ikke husker feil nå da.

Jeg har vært så lei av brødskive at jeg periodevis bare har slengt på nugatti eller prim, noe som ikke akkurat er spesielt sunt. Nå har jeg nesten sluttet å spise brødskvie. Spiser speltlomper, knekkebrød, frokostblanding, omelett, yoghurt etc. Matgleden blir så mye større når man spiser variert! :)

Endret av Teriyaki
Gjest Heartbeat
Skrevet

Speltlomper er ikke det det samme som potetlefse`? Og potet er vel ikke så sunt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...