Gå til innhold

Fra stripet blondt hår til kommune?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å holde vedlike mitt mørkeblonde hår med lyse foliestriper, det er overhodet ikke stygt, men etterveksten begynner nå å bli noen centimeter og jeg vil egentlig bare tilbake til min naturlige - aske mørkeblonde, kommunefarge.

Sist jeg var i frisørstolen la hun inn noen lowlights i tillegg til lyse striper, tror den mørke fargen var en nummer 7?

Uansett, jeg vil bare bli helt naturlig igjen, og helst ikke for mørk, eller enda verre rødskjær aktig..

Hva skal jeg si til frisøren? Må jeg muligens farge det flere ganger siden farge ligger dårlig på bleket hår?

Dette ble et rotete innlegg, men håper noen kan komme med noen tips. Hdde vært moro hvis noen har gjort noe av det samme og kan fortelle litt om resultatet :)

Anonymous poster hash: 053b3...54a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg gjorde var at jeg fortsatte stripingen en stund, men forklarte frisøren hva jeg ville og de la inn færre og færre striper. Slik ble overgangen til min egen hårfarge litt greier med tanke på ettervekst.

Du kan også be de gå overtil en toner istedet for bleking dersom du bruker det, da vil fargen se mer naturlig ut.

En sånn prosess kan ta litt tid, men det er verdt det. Nå har jeg ikke stripet håret mitt på snart 8 år og har fult og helt min egen mørkblonde "kommunefarge". Er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: f59ee...5e2
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg la inn noen foliestriper tilnærmet min egen farge et par ganger, så når det vokser ut nå, ser det ganske naturlig ut. De sjekker opp mot din egen farge og finner den rette, så du trenger ikke å tenker på nummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...