Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig med hjemmelaget kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd. Hvorfor er det så fælt å få kjøpekake fra butikk eller konditori? Same shit det vel?

Nå spiser ikke jeg kaker, og jeg aner ikke åssen man lager det en gang, men om jeg hadde gjort det og fått en kjøpekake fra Rimi eller hvor som helst så hadde jeg ikke brydd meg. Tror det her må være en norsk greie hehe.

Anonymous poster hash: cffba...7cf
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke same shit det nei :) greit at ikke alle kan bake eller er noe glad i å bake, men hjemmelaget kake er alltid best :) Synes nå jeg

• Liker 16
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du har aldri smakt den store forskjellen mellom kjøpekaker og hjemmebakte kaker siden du ikke spiser kaker.

Det er dermed helt bortkastet å fortelle deg om forskjellen mellom en kake som bare smaker sukker/melis og en kake som ikke bare smaker sukker.

• Liker 24
Skrevet

Du har aldri smakt den store forskjellen mellom kjøpekaker og hjemmebakte kaker siden du ikke spiser kaker.

Det er dermed helt bortkastet å fortelle deg om forskjellen mellom en kake som bare smaker sukker/melis og en kake som ikke bare smaker sukker.

Jeg spiste kaker før jeg fikk matallergier, da. Men seriøst, det er jo samme ingredienser? Hvis det var en blindtest, hadde du kjent forskjell?

• Liker 1
Skrevet

Det er noe man ikke skjønner om man ikke er så veldig glad i kaker. Det blir litt som Fjordland kontra middag laget fra bunnen. Bortsett fra at Fjordland faktisk er litt bedre enn kjøpekake..

Anonymous poster hash: 4590a...3c7
  • Liker 15
Skrevet

Veldig rart at du lager en tråd om dette hvis du ikke liker kake og nesten ikke har smakt det.
Det blir like rart som at noen som ikke har lappen skal mene at det er unødvendig med 5 gir, når man kan bruke det ene første.Eller hva som er vitsen med å kjøpe biff, når man kan spise pizza...Og hva er vitsen med å sykle når du kan gå?

Kakene på matbutikken smaker ganske enkelt ufyselig for en som er vant med hjemmebakst. Kaker fra et bakeri skal jo være gode, helst bedre enn de du lager selv - men ofte syns jeg dette også smaker masseproduksjon og forenkling..

• Liker 12
Skrevet

Veldig rart at du lager en tråd om dette hvis du ikke liker kake og nesten ikke har smakt det.

Det blir like rart som at noen som ikke har lappen skal mene at det er unødvendig med 5 gir, når man kan bruke det ene første.Eller hva som er vitsen med å kjøpe biff, når man kan spise pizza...Og hva er vitsen med å sykle når du kan gå?

Kakene på matbutikken smaker ganske enkelt ufyselig for en som er vant med hjemmebakst. Kaker fra et bakeri skal jo være gode, helst bedre enn de du lager selv - men ofte syns jeg dette også smaker masseproduksjon og forenkling..

Jeg sier jo at jeg spiste det før jeg fikk matallergier. Så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg pleide kjøpe rullekake med sjokolade fra butikken, den var kjempegod! Og sjokoladekake fra Deli de Luca eller konditori.. nam nam.

Skjønner bare ikke hvorfor folk er så himla sære!

• Liker 3
Skrevet

Hva er du allergisk mot TS? Det finnes mange produkter du kan erstatte med andre ting vet du.

Anonymous poster hash: d240d...9dc
Skrevet

Jeg hadde lett kjent forskjell på butikkkjøpt kake og hjemmelaget kake. Det e jo ikke AKKURAT samme ingredienser, mange som lager sine egne oppskrifter og piffer dem opp med litt av hvert. Blir som å sammenligne Fjordland og ordentlig hjemmelaget middag ja

• Liker 8
Skrevet

Det er en norsk greie. Kaker fra konditori er forresten ofte veldig gode.

• Liker 5
Skrevet

Jeg sier jo at jeg spiste det før jeg fikk matallergier. Så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg pleide kjøpe rullekake med sjokolade fra butikken, den var kjempegod! Og sjokoladekake fra Deli de Luca eller konditori.. nam nam.

Skjønner bare ikke hvorfor folk er så himla sære!

Rullekake fra butikken kan ikke engang sammenlignes med hjemmelaget rullekake. Har du aldri smakt hjemmelagde kaker?

• Liker 12
Skrevet

Det er en norsk greie. Kaker fra konditori er forresten ofte veldig gode.

De lager kaker fra bunnen i andre land også :P

• Liker 3
Skrevet

Kjøpekake fra butikken smaker tilsetningstoffer og sukker, og er tørre. Jeg synes det er noe frekt å komme med noe slikt dersom det er vanlig at baking går på omgang. Det gir signaler om latskap og gjerrighet.

Mange liker ikke å bake, eller kan ikke bake, da er det bedre å kjøpe. Men kjøp noe skikkelig fra konditori. Eller lag noe alle kan, som kanelboller eller en enkel eplepai. Eller hent inn en tjeneste fra mor/svigermor.

• Liker 11
Skrevet

Det blir som å si at det ikke er noen forskjell på Lada og BMW. Bil er bil, liksom.

Anonymous poster hash: 0e2ca...79a
  • Liker 9
Skrevet

Hva er du allergisk mot TS? Det finnes mange produkter du kan erstatte med andre ting vet du.

Allergisk mot egg, hvetemel og laktose. Så jeg gidder ikke styre med det der, når jeg i utgangspunktet ikke er så glad i kaker.

Skrevet

Rullekake fra butikken kan ikke engang sammenlignes med hjemmelaget rullekake. Har du aldri smakt hjemmelagde kaker?

Jo, men jeg skjønner ikke hvorfor det hypes om at hjemmelaget er sååå fantastisk. I Frankrike er det helt normalt å servere f.eks muffins fra bakeren hvis man blir bedt på besøk. Det er ikke som i Norge at hele bygda sladrer om deg fordi du ikke kan bake..

• Liker 1
Skrevet

Jo, men jeg skjønner ikke hvorfor det hypes om at hjemmelaget er sååå fantastisk. I Frankrike er det helt normalt å servere f.eks muffins fra bakeren hvis man blir bedt på besøk. Det er ikke som i Norge at hele bygda sladrer om deg fordi du ikke kan bake..

Kanskje bakeren baker god muffins da..

• Liker 4
Skrevet

Det er noe med konserveringsmidler som gjør at kjøpekaker fra butikken er mindre gode enn hjemmelagete. De hjemmelagete er laget for å smake godt, de plastinnpakkede fra butikken er laget for å smake sånn høvelig godt OG for å ha lang holdbarhet. Men det finnes en og annen god kake i frysedisken, samt at jeg faktisk liker den fyrstekaka fra Bjørkl..etellerannet. Kjøper man kake hos bakeren er det naturligvis noe helt annet.

Anonymous poster hash: d62d5...6d4
  • Liker 14
Skrevet

Folk sier de "ikke kan bake". ALLE kan bake et eller annet, det er ikke akkurat hjernekirurgi å smelle sammen en kake. Jeg er helt elendig på å lage mat, men dersom jeg fikk besøk og skulle servere noe hadde jeg da klart å lage en matrett som smakte greit. Folk har bare generelt mye kakeangst. Følger man oppskriften nøye så er det nesten umulig å ikke klare å lage en grei kake.

Anonymous poster hash: 4590a...3c7
  • Liker 8
Skrevet

De lager kaker fra bunnen i andre land også :PAnonymous poster hash: d240d...9dc

Ikke vanlig i Italia, Frankrike, Belgia og Nederland, i hvert fall. Men de har gode kjøpekaker altså. Og jeg har aldri hørt om eller sett de voldsomme kakebordene, som man typisk har ved konfirmasjon, dåp og bryllup, sånn 15-20 hjemmelagde, forskjellige kaker, noe annet sted enn i Norge. Dessertvogn, ja, kakebord: nei.

Syns hjemmelagde kaker er godt, jeg. Men har fått mange kommentarer på at det er typisk norsk og ganske sært andre steder.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...