cecilieUK Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Vi tar over et hus om en mnd. Planen er å gjøre om deler av boligen til utleiedel. -halve 1.etg. Vi ønsker å søke om å få denne delen godkjent av kommunen så slipper vi bite negler/betale dagbøter i ettertid. Hvordan type person/firma kan vi kontakte for å be komme på befaring. Per i dag er delen vi tenker å leie ut endel av huset. Vi ønsker derfor en befaring slik at en sakkyndig person går igjennom med oss hva som må gjøres for å dele den av +++. Jeg vet man kan lese kravene for godkjent utleiedel på nett, jeg begynte, jo lengre ned jeg kom i teksten jo fler paragraf-referanser ble nevnt.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Et firma som prosjekterer hus o.l. Der jeg jobber tar vi på oss sånt, men vi gjør litt forskjellige ting innen byggfaget. Søk litt på nett og ring rundt til firmaer i nærområdet og spørr. Kanskje kan de vise til noen som kan om de ikke gjør sånt selv.Anonymous poster hash: 0664c...e98
helenaa Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Hvis du vil bruke Utleiemegleren til å administrere utleien, tror jeg at de også kan bidra forut. Vi er oppe i nesten samme situasjon som deg, og mitt inntrykk er at det for vår del er to prosesser. Rommene må være godkjent for varig opphold OG utleie'seksjonen' må tilfredstille kravene til utleie. Og slik jeg forstår det, er regelverket litt ullent, og tolkes derfor ulikt. Det har forresten vært noe snakk om å endre disse reglene (ifbm regjeringsskiftet nå), men du har vel ikke tid til å vente på det. Byggebolig.no (?) har et ok forum der du kanskje kan få hjelp. Hvis du finner ut noe, er jeg veldig interessert i å vite det,
cecilieUK Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2013 Hei, Jeg tok kontakt med et arkitektfirma. De hadde ikke kapasitet så tipset meg om et nyetablert mindre arkitektfirma. Jeg fikk pris og må si jeg ble paff av prisen de skulle ha. De delte opp jobben i forskjellige faser og vi kunne velge hvilke av de vi ville bruke de på. Se selv under.. FASE 1: Oppmåling og innhenting av tegninger. Opptegning av eksisterende bygg. Pris 7000 kr. FASE 2: Skisseprosjekt. Planer, snitt og fasade av nybygg. Pris 15 000-30 000 kr. FASE 3: Byggesøknad. Pris 7000 – 10 000 kr. FASE 4: Arbeidstegninger, detaljer og oppfølging byggeplass. Dette tror jeg ikke blir nødvendig hos dere. ALLE PRISER HER ER EKS MVA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå