Gå til innhold

Hva synes dere om at julebrus kommer ut allerede nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig med julebrus og andre saker tilknyttet julen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det er latterlig! Det ødelegger alt som er igjen av den lille julestemningen man får i desember. Til slutt blir det vel jul hele året. Nei, jeg skal ikke kjøpe min første kakemann eller julebrus før 1 desember av prinsipp!

• Liker 4
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Syns det er alt for tidlig, men har vel innsett at sånn er det bare. Men har lært meg å ignorere det, og kjøper ikke noe juleting før desember.

Skrevet

Jeg liker det! Spiste årets første kakemann i går. :smilbla:

Skrevet

Altfor tidlig. Jeg for min del nekter å kjøpe julebrus, julekaker og liknende før desember måned. Jeg blir jo nesten lei av julen før desember. Skjønner ikke greia med å selge julegreier nå, før var det liksom så gøy når julegreiene kom ut i butikken, sent i november, da var det noe jeg gledet meg til. Julen og påsken kommer altfor tidlig

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er alt for tidlig. Det er kun for å tjene penger. Men det gjør meg ikke så mye personlig, da jeg fint klarer å holde meg unna. Det eneste jeg sliter med er Grans julebrus. Det blir hardt å holde meg unna den fram til desember!

Skrevet

Elsker det! Har ikke kjøpt noe enda, for jeg liker å spare slikt til jul. Men syns det er så koselig å se julete ting i butikkene :tree: ... Jeg har til og med tjuvstartet med julemusikken :ler:

• Liker 2
Skrevet

Det er så jævlig bullshit. Nå er ikke akkurat Halloween en norsk tradisjon, men at julemarsipan og julebrus kommer i butikkene før Halloweenbrus eller halloweenpynt, er komplett idiotisk.

Husker de prøvde seg på å sende ut julevarene i starten av September for noen år tilbake. Da fikk de jaggu svar på tiltale fra mange kjeder og butikkeiere.

Etter det har de i det minste ventet til Oktober, som uansett er to måneder for tidlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns også det er for tidlig - ikke nødvendigvis fordi det ødelegger julestemningen når jula først kommer, men fordi (1) det minner meg på at det faktisk fortsatt er innmari lenge til jul, og (2) hvis jeg skulle begynt med julebrus og -godteri nå, så hadde jeg jo rukket å bli lei før advent!

• Liker 2
Skrevet

De er jo alt for sene... SparKjøp begynte med juleprodukter i slutten av september......

Anonymous poster hash: fde34...18a
Skrevet

Synes det er i tidligste laget, ser at julemarsipanen er i salg også. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i begge deler, men tanken på at jeg kommer til å bli drittlei alt når julen en gang ringer inn er litt trist. xD

Skrevet

Helt i orden. Heller det enn null julemarsipan/brus i julen. De må jo starte nå for å tjene inn såpass at de har mulighet til å produsere julegodis.

Anonymous poster hash: 3661d...9d5

• Liker 3
Skrevet

Er aldri for tidlig for julebrus! :hjerte::hjerte:

• Liker 2
Skrevet

Både og egentlig. Jeg vokste opp i fattigdom, og vi var helt avhenige av at juleproduktene kom tidlig fordi innkjøpene måtte spres over så mange lønninger som mulig, alt kunne ikke kjøpes i desember. Ellers ble det ikke julemat eller godt. Men da ble et jo lagt bort på lager, og ikke spist før det faktisk ble jul, slik at man ikke bare endte opp med å bare spise mer.

Og det selger jo, det er jo derfor det kommer ut tidlig.

Men sånn ellers skulle jeg nok ønske det ikke kom før i desember:P

Anonymous poster hash: bedff...6db
  • Liker 2
Skrevet

Det er mildt sagt... Tåpelig.

Jo da, jeg vet dette, hvert eneste år så kommer juleting før det kom hallowen ting i butikkene, det er en tradisjon på lik linje som det også er blitt en tradisjon å klage på jul i butikkene så tidlig

Galskapen lenge leve og julen varer helt til påske og begynner i juli, det er helt og totalt ubegripelig!

Jeg synes det er en så rar kombo å snakke om høstens vilt oppskrifter, fårikål og skogens sopp i denne tiden hvor bladene ikke har falt av trærne samtidig som man ser julemenn, julebrus og nisser på butikkene, som om vi hopper over en årstid.

Høytidene og tradisjoner sklir inni hverandre og forsvinner til slutt. Jeg liker julebrus men ikke nå i dag.

• Liker 1
Skrevet

Det plager meg ikke. Det står liksom bare der. Jeg kjøper det meste av julegodteri i januar på salg.

• Liker 1
Skrevet

Det er tåpelig, men jeg skal alltids overleve.

Anonymous poster hash: fe3d1...584
Skrevet

Går ikke ut over hverdagen min, men er jo litt tidlig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...