AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 What to do? Jeg har et tonefall i stemmen som veldig, VELDIG mange kommenterer/etterligner.. Synes ikke det er noe særlig gøy lenger. Har prøvd å google teknikket man kan bruke for å få et dypere/mer naturlig tonefall, men klarer ikke helt å få det til. Det er utrolig kjipt, for jeg hører det ikke når jeg snakker selv. Tror jeg har blitt så vant til tonafallet mitt, så det faller helt naturlig. Men andre synes jo tydeligvis ikke det, så da er det vel ikke det. Hva kan jeg gjøre? Vil gjerne kvitte meg med det, men er vanskelig siden jeg ikke gjør det med vilje. Anonymous poster hash: 64a49...f0a
Gjest Arch Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Samme her, fordi jeg blander to dialekter. Jeg bruker bare se på de mens de holder på, uten å si noe, til de skjønner at de er teite. Taust hån, kaller jeg det 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Hva mener du med tonefall da? Hva er det som blir kommentert på/er annerledes?Anonymous poster hash: 687cd...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Hvordan er det? En jeg vet om ble snakket babyspråk til fram til han begynte på skolen. Han har babyspråk-antydninger fremdeles i en alder av snart 30 år. Anonymous poster hash: 801a0...488 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Altså, jeg vet ikke helt 100% hvordan jeg høres ut. Tror jeg får veldig lys stemme som går litt opp og ned.. Er noe med tonefallet nesten alle påpeker. TSAnonymous poster hash: 35cf6...ccc
Magnifique Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Hei. TS - Dette virker ikke som noen hyggelige personer. Er det vennene dine som kommenterer og etterligner? Da synes jeg du skal kutte dem ut. Ekte venner aksepterer deg for den du er. Og uansett hvem det er som håner deg - hev deg over det. Det er så latterlig barnslig. Ikke prøv å gjøre stemmen din mørkere, eller lysere, heller. Det kan høres kunstig og unaturlig ut. Håper du klarer å heve deg over disse menneskene. - Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Haha, det blir jeg og;p Ser bare dumt på de. :D Anonymous poster hash: 683da...14b
jabx Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Hvordan er det? En jeg vet om ble snakket babyspråk til fram til han begynte på skolen. Han har babyspråk-antydninger fremdeles i en alder av snart 30 år. Hva er babyspråk?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Tonefall? Det har jo ikke noe med lys eller mørk stemme å gjøre. "Rart" tonefall ser jeg på som problemer med intonasjon, sånn som min venninne som sliter med bønder og bønner. Et annet eksempel er det å gå opp på slutten av setninger med spørsmålstegn, noe man øver veldig mye på i fremmedspråkklasser der man er så opphengt i å si ordene riktig at man glemmer at hele setningen skal ha en viss flyt. Hvis man sliter med tonefall sliter man jo faktisk med språk, fordi man ikke gjør seg forstått på samme måte som en uten problemer med tonefall. Anonymous poster hash: ee8a4...e98
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Kan informere om at jeg er en jente på over 20år, så er nok ikke puberteten, hehe. Visste den skulle komme:P Anonymous poster hash: 35cf6...ccc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #12 Skrevet 20. oktober 2013 TS opplys oss: http://vocaroo.com/ Anonymous poster hash: 26742...dc5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 TS opplys oss: http://vocaroo.com/ Anonymous poster hash: 26742...dc5 Opplys dere om hva? Anonymous poster hash: 35cf6...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå