Gå til innhold

Ferie i Pattaya, det frister meg ikke :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i ett år. Han er 12 år eldre enn meg. Han har tidligere vært flere år på en tre ukers ferie Thailand/Pattaya på vinteren. Han har en del kompiser som bor der nede.Helt i begynnelsen av forholdet snakket han om at han hadde lyst til å dra ned til vinteren igjen (den som kommer nå) i tre uker. Og at vi skulle gjøre det sammen.

Jeg sa at det hadde sikkert vært flott å få til, men fortalte om mine tanker rundt Pattaya, jeg har jo hørt hvordan det er der og sett diverse dokumentarer på tv osv.. Men han fortalte at Pattaya har mye annet enn "alle horene" og at vi også kan reise litt rundt.

Jeg har ikke hatt kjempelyst til dette, jeg vet at når han har vært der nede er det festing det stort sett går i. Jeg har sett bilder fra turene og det er MANGE bilder hvor lettkledde barjenter henger rundt han og kompisene. Han legger ikke skjul på at de har blitt kjent med masse damer der nede og han har også hatt sex med flere. Han nekter på at de var prostituerte..men han har innrømmet at kompisene hans som bor der "har seg med horer." Dette får jeg en dårlig magefølelse av.

Vi snakket ikke mer om det og jeg tenkte ikke så mye mer på det, men nå har det kommet opp igjen, han har SÅ lyst til å reise i vinter. Vi har ikke hatt noe ferie sammen og hadde trengt det som han sier..enig i det, men vi har snakket rundt Thailand og jeg mister bare mer og mer lysten.

Økonomisk går det greit, vi har en uke vinterferie og må da ta to uker fri, men han vil at vi skal reise med ett vennepar av han som er ti år eldre enn han igjen. Altså over 20 år eldre enn meg og helt andre typer enn meg, jeg kjenner de ikke.

Det TRENGER selvsagt ikke å være negativt men..det vil nok bli mye festing og det er ikke jeg interessert i. Dette paret har et åpent forhold, og som kompisen min sier så kan det godt være at de foreslår at vi skal ta en gutte og jentekveld hver for oss i Pattaya, det er jeg IKKE interessert i, men vil vel virke kjip om jeg ikke vil det.

Vi skal også besøke kompisene han der nede og "henge" en del med de. Kompiser som er enten gift med thaidamer eller er horekunder, jeg får en ekkel magefølelse.

Jeg har overhode ikke LYST til å være i Pattaya i det hele tatt, selvom vi kan reise litt rundt. Jeg har selvfølgelig lyst på en fin ferie, bare oss to siden vi aldri har hatt ferie sammen før, og på et reisemål vi begge blir enige om.

Men jeg har sagt at det kan være ok å være med i to uker og så skal jeg være positvt innstillt, men det er han ikke interressert i, to uker er ikke nok..

Han sier at vi kan ha alenekvelder også, men jeg forstår jo at hvis vi reiser med det andre paret så blir vi nok mest sammen med de, i tillegg til kompisene.

Jeg er så oppgitt, jeg har ikke lyst til å ta fri to uker uten lønn, betale reise til Thailand når jeg egentlig ikke har KJEMPELYST. Det er jo slik man kan gjøre hvis man skal ha en drømmeferie. Det har ikke vært et tema, men jeg vil ikke at han skal reise alene til Pattaya heller. Jeg vil at vi kan gjøre noe begge vil eller i hverfall "bare" være to uker. Han kan vel ikke "forlange" å gjøre som han gjorde når han var singel ungkar. Hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. For det første er jeg veldig kresen på hvem jeg reiser på ferie med, for det andre er tre uker veldig lenge hvis man ikke trives. For ikke å snakke om hvor langt det er hjem dersom man vil tilbake tidligere...

• Liker 8
Skrevet

Uff, høres ikke noe greit ut!

Han har vel sine tradisjoner på disse Thailandreisene, ettersom han har kompiser som bor der nede og enten er gift med thaijenter eller er horekunder.

Regner med han har vært horekunde selv, ettersom han har hatt sex med flere thaijenter.

Du bør egentlig tenke over om du vil ha en mann som synes dette er greit.

Har han samme verdier som deg?

Anonymous poster hash: 64efc...323
  • Liker 9
Skrevet

Nei, det opplegget stinker. Skjønner godt du har kvaler. Det er merkelig han allerede nå foreslår egen jente- og guttekveld. Det er jo ekkelt at han har hatt sex med prostituerte tidligere, både i forhold til hva slags person han er og i forhold til smitte...

Anonymous poster hash: 22016...557

• Liker 8
Skrevet

Huff :( Jeg synes Pattaya høres ut som et harry helvete, og basert på de dokumentarene og intervjuene jeg har sett er det virkelig nok av hvitt søppel av nedrigste moralske karakter. Skjønner veldig godt at du ikke vil dra. Kan du ikke kommentere bildene og si at det ikke er det du vil bruke ferien på? Hvis han mener at det er så mye annet der, må han vel kunne klare å fortelle deg litt mer om stedene dere kan besøke?

Anonymous poster hash: d1849...25e
  • Liker 5
Skrevet

Thailand er et vakkert og gjestfritt land, det kan jeg skrive under på etter mange turer dit, og også etterhvert å ha blitt gift med ei derfra.

Pattaya? Som ganske ferskt par? Hmmmmm.........

Jeg har selv aldri vært der, og det har aldri fristet å dra dit heller, og kona vil heller ikke dit.

Grunnen: jeg vet at det finnes uendelig mange andre steder der borte som er adskillig mer interessante, både mtp opplevelser, kvalitet og ikke minst ifbm det å kunne oppleve landet slik det faktisk er.

Pattaya er å sammenlikne med en hvilken som helst annen turistmaskin i verden, stressende, bråkete, alt fokuseres rundt party og tvilsom omgang kjønn i mellom, pluss at stranda ikke er noe å skryte av i det hele tatt.

Hvis jeg skal foreslå noen steder som passer for par, vil jeg fremheve Karon Beach (Phuket), Krabi, Phi Phi Islands, Pang Nga, Hua Hin, Cha Am, her er standarden en helt annen, og dere har all kos og stemning et nyforelska par kan ønske seg.

Men, det høres i mine ører ut til at typen din allerede har lagt opp sin plan rundt denne reisen, og at det ikke er særlig interessant å dra andre steder. At det andre paret i tillegg har et åpent forhold, at kompisene hans lever sine liv blant horene i Pattaya, og at det legges opp til alenekvelder hver for dere taler heller ikke akkurat for noen kjærlighetsferie med fokus på dere to.

Jeg synes du skal ta dette seriøst opp med kjæresten din, og insistere på at turen også må involvere dine ønsker, ellers er det jo bedre å droppe hele prosjektet. Du skal ikke reise til Thailand med vemmelse og angst i magen, det er i så fall et særdeles dårlig utgangspunkt mtp å feriere i et av verdens flotteste land og befolkning!

• Liker 13
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvorfor du er sammen med en mann med så annerledes verdier enn du har? Det er tydelig at han synes det er greit å kjøpe sex ettersom det er meget samsynlig at han selv har gjort og vil gjøre det selv, mens du virkerveldig i mot det.

Hvis du reiser og det skjer noe (f.eks. det blir slutt mellom dere) hva vil du så gjøre? Vil du klare deg alene, klare å komme deg hjem alene?

Anonymous poster hash: 597fb...97e

• Liker 5
Skrevet

Pattaya er umoralsk og tenk så trist med all prostitusjon og menneskehandel der. Nei fysj. Han kjæresten din virker ikke mye mottakelig for dine ønsker syns jeg.. Jeg ville aldri dratt til Thailand om jeg fikk billett gratis en gang, da jeg ikke støtter pedofili og prostitusjon.

Sikker på at dere har samme verdier?

Anonymous poster hash: 22db6...15b
  • Liker 2
Skrevet

Han sier at han også er i mot prostitusjon, men at det ikke føles ekkelt og snuskete på noe måte når han er i Pattaya. Det er så mye humor med de jentene, og man er ikke nødt til å ha sex med de..(nei, selvfølgelig ikke) han mener jeg har altfor mange fordommer og at jeg må kvitte meg med de....er jo ikke det det handler om

Skrevet

Thailand er et vakkert og gjestfritt land, det kan jeg skrive under på etter mange turer dit, og også etterhvert å ha blitt gift med ei derfra.

Pattaya? Som ganske ferskt par? Hmmmmm.........

Jeg har selv aldri vært der, og det har aldri fristet å dra dit heller, og kona vil heller ikke dit.

Grunnen: jeg vet at det finnes uendelig mange andre steder der borte som er adskillig mer interessante, både mtp opplevelser, kvalitet og ikke minst ifbm det å kunne oppleve landet slik det faktisk er.

Pattaya er å sammenlikne med en hvilken som helst annen turistmaskin i verden, stressende, bråkete, alt fokuseres rundt party og tvilsom omgang kjønn i mellom, pluss at stranda ikke er noe å skryte av i det hele tatt.

Hvis jeg skal foreslå noen steder som passer for par, vil jeg fremheve Karon Beach (Phuket), Krabi, Phi Phi Islands, Pang Nga, Hua Hin, Cha Am, her er standarden en helt annen, og dere har all kos og stemning et nyforelska par kan ønske seg.

Men, det høres i mine ører ut til at typen din allerede har lagt opp sin plan rundt denne reisen, og at det ikke er særlig interessant å dra andre steder. At det andre paret i tillegg har et åpent forhold, at kompisene hans lever sine liv blant horene i Pattaya, og at det legges opp til alenekvelder hver for dere taler heller ikke akkurat for noen kjærlighetsferie med fokus på dere to.

Jeg synes du skal ta dette seriøst opp med kjæresten din, og insistere på at turen også må involvere dine ønsker, ellers er det jo bedre å droppe hele prosjektet. Du skal ikke reise til Thailand med vemmelse og angst i magen, det er i så fall et særdeles dårlig utgangspunkt mtp å feriere i et av verdens flotteste land og befolkning!

Jeg tviler ikke på at Thailand kan være fantastisk. Jeg har veldig lyst på en rolig, romantisk tur med han, han har snakket om Koh samet (tror det var der) som han vil vise meg, men uansett så vil bli en god del festing, også i Pattaya og evt med dette paret. Jeg har sagt hva jeg tenker rundt det, men ikke "krevd" at det skal bli annerledes, som jeg har tenkt. Jeg kunne tenkt meg to uker, en annen plass en Pattaya, og så kan vi selvfølgelig være sammen med kompisene hans en eller to kvelder. Er det helt urimelig å "kreve" det?

• Liker 2
Skrevet

Tror det er han du bør kvitte deg med, jeg.

Anonymous poster hash: b5f3b...1bd
  • Liker 8
Skrevet

Dette er ikke noe jeg ville brukt min tid og penger på, og særlig med den dårlige magefølelsen du beskriver. Er det ikke meningen at man skal glede seg til å dra på ferie sammen med kjæresten? Hva med å spare pengene og ferien til å dra et annet sted hvor begge har lyst til å dra til? Bør ikke være så mye forlangt i et godt forhold...

• Liker 2
Gjest Chloe87
Skrevet

Kanskje jeg er sær, men alt høres så tacky ut.. Jeg ser på en måte ikke på Pattaya som en fin plass å reise med kjæresten. At jentene der er veldig innpåslitne har jeg også hørt og de driter i om du går hånd i hånd med kjæresten. Ei kom bort til et par og sa "Are you married to her? Im much better!" Øh? Så sannsynligheten er der for at jentene kommer til å surre rundt kjæresten din selv om du er med han. Hva hvis det var omvendt? Hva om dere dro et sted hvor gutta hadde sverma rundt deg? Hadde han likt det? Hadde han syntes at det hadde vært en koselig tur? Med tanke på at han har hatt sex med noen av jentene der nede så er nok kanskje det noe du kommer til å tenke på under ferien og tenk så pinlig hvis dere møter på en av disse jentene? Akward. Angående å reise med et par med åpent forhold, de vil jo sikkert ligge rundt der nede, jeg ville ikke akkurat ha "hengt" med et sånt par.

Jeg hadde driti i hele ferien jeg, reis heller til en finere og mer "ordentlig" plass hvis dere skal dra?

Skrevet

Hvis du lar seg overtales til å dra på denne turen, tenk hvis din kjæreste klarer å overtale deg til å gjøre noe du ikke vil på turen fordi han mener du må kvitte deg med fordommer? "Det er ikke ekkelt med prostitusjon" "det er ikke ekkelt hvis kompissen knuller deg mens vi ser på" Nei, kvitt deg med ham.

Anonymous poster hash: 597fb...97e

• Liker 4
Skrevet

Thailand er et kjempefint ferieland, også for kjæresteturer. Men her var det litt mye bagasje, så jeg skjønner at du er skeptisk. Pattaya er mye fyll og horer, så jeg synes det hadde vært et bedre kompromiss å reise til Phuket eller reise rundt på noen øyer.

Jeg synes han høres litt umoden ut, både fordi han er sammen med ei såpass mye yngre jente, og fordi han ikke skjønner av seg selv at han må legge litt om på opplegget når han drar med dama. Kjæresten min var først i Thailand med kompiser, deretter med meg, og han brukte den erfaringen til å legge det opp mest mulig parvennlig da vi dro.

Når dere har vært sammen så kort, og du er usikker på dette synes jeg heller ikke dere bør henge med eldre vennepar med åpne forhold, dette kan dere evt spare til senere, når dere er tryggere på hverandre.

Jeg synes det høres ut som fyren ikke skjønner hva det innebærer å ha dame, han tror tydeligvis han bare kan inkorporere deg i gutteturen. Ta en alvorlig prat med han om det, hvor du legger frem alle innvendingene dine. Er han ikke villig til å inngå noen som helst kompromisser på dette, synes jeg du kan droppe både ferien og han.

Når det er sagt kan Thailand være kjempefint for par. Jeg og kjæresten hadde det helt supert der, jentene som jobber på barer ol er like hyggelige med begge, og passer på at ingen føler seg utafor. Jeg opplevde aldri at de la an på han, når jeg var der, selv vi begge er flørtete og utadvendte av natur lot de alt initiativet ligge på oss.

Anonymous poster hash: f9080...6b3
  • Liker 1
Skrevet

Holdt meg langt unna fyrer som har vært på ferietur i Thailand.

• Liker 5
Skrevet

Kan du ikke bare dra én gang? Da får du enten bekreftet eller avkreftet mistankene dine. Det er bare snakk om fjorten dager.

• Liker 1
Skrevet

Dette innlegget har jeg lest før. Er dette en tilbakevendende problemstilling?

Jeg hadde 1) ikke reist, 2) revurdert forholdet. Eller omvendt.

• Liker 3
Skrevet

Til TS...Hvor gammel er du da?

Anonymous poster hash: 16e06...62c
Skrevet (endret)

Kanskje jeg er sær, men alt høres så tacky ut.. Jeg ser på en måte ikke på Pattaya som en fin plass å reise med kjæresten. At jentene der er veldig innpåslitne har jeg også hørt og de driter i om du går hånd i hånd med kjæresten. Ei kom bort til et par og sa "Are you married to her? Im much better!" Øh? Så sannsynligheten er der for at jentene kommer til å surre rundt kjæresten din selv om du er med han. Hva hvis det var omvendt? Hva om dere dro et sted hvor gutta hadde sverma rundt deg? Hadde han likt det? Hadde han syntes at det hadde vært en koselig tur? Med tanke på at han har hatt sex med noen av jentene der nede så er nok kanskje det noe du kommer til å tenke på under ferien og tenk så pinlig hvis dere møter på en av disse jentene? Akward. Angående å reise med et par med åpent forhold, de vil jo sikkert ligge rundt der nede, jeg ville ikke akkurat ha "hengt" med et sånt par.

Jeg hadde driti i hele ferien jeg, reis heller til en finere og mer "ordentlig" plass hvis dere skal dra?

Selv om jeg godt forstår at TS ikke vil til Pattaya med typen, så må jeg si du bommer kraftig her. Det her er jo hverdagskost for menn med kjærester i de aller fleste land man oppholder seg i. Nesten så man burde ta med seg kjæresten på partur til de få landene hvor rollene er byttet om så jentene lærer hvor slitsomt det er.

Endret av Eriks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...