AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Hei jeg ble kalt til en jobb intervju hos en strøm bedrift jobben skal være som en telefonselger med fast time lønn + provisjon der man selger strøm avtaler til vanlige folk og bedrifter, men jeg er litt usikker på det, mange sier at det er en dritt jobb hva syntes dere om en slik jobb? Skal man jobbe på sitt eget kontor? Burde jeg ta jobben etter skolen? Blir glad med litt tips her Anonymous poster hash: 55643...9fb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Hei jeg ble kalt til en jobb intervju hos en strøm bedrift jobben skal være som en telefonselger med fast time lønn + provisjon der man selger strøm avtaler til vanlige folk og bedrifter, men jeg er litt usikker på det, mange sier at det er en dritt jobb hva syntes dere om en slik jobb? Skal man jobbe på sitt eget kontor? Burde jeg ta jobben etter skolen? Blir glad med litt tips her Anonymous poster hash: 55643...9fb Viktig å få svar på det!! Anonymous poster hash: 55643...9fb
Binta Ba Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Jobber mest sannsynlig i team på fire-fem stk ved samme sirkel, eget bord, maks tjue i samme lokale totalt. Fastlønna pleier å ligge på 90,-/timen og opp, pluss provisjon. Det er ett utakknemlig yrke, mildt sagt, og om man ringer privatpersoner fremfor bedrifter må man forvente langt mere kjeft og ufine mennesker som svarer i telefonen. Veldig grei jobb å ha etter skole, men passer ikke til alle som person. Om du tar den, vær så snill å ikke bruke fornavn konstant i samtalen når du snakker med folk 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Det er et utakknemlig yrke, ja... Jeg jobbet som telefonselger noen måneder, men kun fordi det var en inntekt som tillot meg å bo i utlandet en stund, uten noen videre mål og mening. Jeg føler faktisk at jeg vokste litt på jobben, jeg trengte å bli litt mer hardhudet, jeg hadde en super sjef, jeg trengte å komme over telefonskrekken min, og jeg gjorde faktisk en god jobb. Men jeg hadde ikke orket å holde på med det lenge. Og en god sjef/godt arbeidmiljø er alfa og omega! Anonymous poster hash: a84d2...987 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Sannsynligvis har du et kontorareale på 1x1m, selger du godt er det virkelig en god jobb å ha, selger du dårlig bør du slutte raskt. Og dersom det å sitte og svindle folk time etter time på jobb er noe som går inn på deg personlig, så bør du vurdere å droppe hele greia. For det er det jobben i praksis går ut på, man selger strømavtaler som ser gode ut men som egentlig ikke er det. Telefonselger-stillinger er den værste drittjobben man kan ha egentlig, men noen veldig få tjener svært gode penger på det. Strøm er et OK produkt å selge. Anonymous poster hash: 177c7...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Det er et utakknemlig yrke, ja... Jeg jobbet som telefonselger noen måneder, men kun fordi det var en inntekt som tillot meg å bo i utlandet en stund, uten noen videre mål og mening. Jeg føler faktisk at jeg vokste litt på jobben, jeg trengte å bli litt mer hardhudet, jeg hadde en super sjef, jeg trengte å komme over telefonskrekken min, og jeg gjorde faktisk en god jobb. Men jeg hadde ikke orket å holde på med det lenge. Og en god sjef/godt arbeidmiljø er alfa og omega! Anonymous poster hash: a84d2...987 Hva er det jeg kommer til å bli spurt om på intervjuet? Hva er det viktigste for meg i intervjuet? Kan jeg spørre om lønn under intervjuet? Anonymous poster hash: 55643...9fb
globalagogo Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Hei TS, jeg har hatt akkurat likedan jobb. Fordeler: Du vet hva du skal gjøre, det kan være litt artig å prate med folk, mestringsfølelse når du får solgt osv. Ganske sosial jobb. Ofte konkurranser internt om å selge mest, og det er gøy. Ulemper: dårlig lønn, ofte utskiftning av ansatte, folk kjefter og er nedverdigende, kan få litt prestasjonsangst av å ringe fremmede mens andre kollegaer hører på etc... På intervjuet prøver du å ha et ålreit språk, om du skjønner. Han som intervjuer deg prøver jo å høre etter om du passer som TELEFONselger. Du må snakke greit:) Ville ikke spurt om lønn, egentlig. Det høres ganske uproft ut. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Huff, synes synd i dere tlf selgere. Ingen liker å bli oppringt av dereAnonymous poster hash: f9ae2...b67
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Huff, synes synd i dere tlf selgere. Ingen liker å bli oppringt av dereAnonymous poster hash: f9ae2...b67 Anonymous poster hash: 55643...9fb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Synd !!14 000 kr i måneden er ikke vel synd. jeg skal ikke mye egntlig enn å bare selge strøm avtaler til vanlige folk og bedrifter, noe annet som er tull å selge så er det kanskje det du sier, men strøm er noe helt annet skjønner du Anonymous poster hash: 55643...9fb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Takk, men hva er det jeg skal sette mest fokus på i jobb intervjuet?? Kan jeg spørre om hvis jeg får jobben etter at alt er ferdig?? Anonymous poster hash: 55643...9fb
globalagogo Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Synd !!14 000 kr i måneden er ikke vel synd. jeg skal ikke mye egntlig enn å bare selge strøm avtaler til vanlige folk og bedrifter, noe annet som er tull å selge så er det kanskje det du sier, men strøm er noe helt annet skjønner du Anonymous poster hash: 55643...9fb Har også solgt strøm. Ikke alle liker å bli ringt opp av fremmede uansett hva det gjelder. 1
JKfotball Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Det er ikke noe fremmed det er en befrift som selger gode tilbud, vil folk ikke kkjøpe, så sier de nei og det er greit, men bedriften jeg skal jobbe for selger ganske mye..
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Hva er det jeg kommer til å bli spurt om på intervjuet? Hva er det viktigste for meg i intervjuet? Kan jeg spørre om lønn under intervjuet? Anonymous poster hash: 55643...9fb Jeg husker ikke så mye av intervjuet, men jeg trengte ikke å forberede meg iallefall. Vet ikke hvordan det er med bedrifter i Norge, men vi holdt jo til i utlandet, og det er kanskje enklere der å bare ansette folk og la dem prøve seg, for så å kvitte seg med dem om de ikke passer likevel. Ble vel spurt om stå-på-vilje, hvorfor jeg ville ha jobben, om jeg trodde jeg kom til å være der lenge, konkurranseinstinkt, etc. Jeg passet på ingen måte perfekt til jobben, men jeg kunne snakke klart og tydelig og jeg HATER å ikke lykkes med ting, så jeg har motivasjon til å gjøre en god jobb. Og jeg klarte meg fint - var aldri den absolutt beste, men vant noen av internkonkurransene, gjorde en innsats og klarte stort sett alltid målene. Konkurranseinstinkt er en fordel! Om så bare å være opptatt av å konkurrere med seg selv. Jeg spurte ikke om lønn på intervjuet. Men det kan hende, i ambisjonenes ånd, at du kan spørre om mulighetene for en karriere og å jobbe seg oppover, og få flettet inn lønn i det? Anonymous poster hash: a84d2...987
Gjest Hyssingen Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 Kjipeste jobben noen sinne. Har aldri blitt kalt så mange stygge ting i hele mitt liv. Men lærte mange flotte nye banneord da, så det var jo stas
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #16 Skrevet 17. oktober 2013 Kan jeg spørre om hvis jeg får jobben etter at intervjuet er ferdig?? Anonymous poster hash: 55643...9fb
Neket Skrevet 18. oktober 2013 #17 Skrevet 18. oktober 2013 Nei. Du kan spørre dem når de tar en avgjørelse.
Lea2 Skrevet 18. oktober 2013 #18 Skrevet 18. oktober 2013 Du KAN spørre om lønn, men vent til intervjuet er nesten over. Da pleier de å spørre om du har noen spørsmål. Mest sannsynlig kommer de til å fortelle deg ca hva lønna er og da er det dumt om du kommer dem i forkjøpet. Det er ganske vanlig å spørre hva du kan forvente å tjene på et intervju. Men spør høflig: "Kan jeg spørre hvor mye fastlønna er på?" i stedet for "Hvor mye får jeg utbetalt". Du kan ikke spørre om du har fått jobben, for det vet de mest sannsynlig ikke før de har hatt flere inne til intervju og diskutert saken (om det er mer enn en person).
Lucid Skrevet 18. oktober 2013 #19 Skrevet 18. oktober 2013 Jobben som telefonselger er for noen ganske fæl i perioder. MEN.. Det er et stort men. HVIS du takler det lærer du; - Tålmodighet - Du lærer å håndtere vanskelige mennesker - Du lærer ting som du kan ta med deg videre - Hvis du har flinke teamledere/sjefer så lærer du mye om hvordan du skal snakke for deg - Hvis du skal jobbe etter skole blir det jo deltid, og, dette kommer jo an på hvor stort team du jobber med, men det er som regel god flexitid. Mao; Hvis du er skrekkelig syk en dag trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for at de må finne noen som kan ta over skiftet ditt. - Du blir hardhudet - Du lærer veldig mye om deg selv, og om andre mennesker - Du lærer å sette pris på personen bak kassa i butikken - Du lærer mye om produktet, så når du senere skal velge strømleverandør og avtale så har du grunnleggende forståelse for hva du burde gå for/se etter. Med andre ord; hvis du holder ut en stund så lærer du fryktelig mye! Men det kan være slitsomt. Hvis du ringer privat får du mye kjeft, men på en annen side så skal det bare EN koselig kunde til for å lyse opp dagen din. Spesielt hvis du kan ta deg tid til å slå ihjel noen minutter bare på å prate med kunden om hummer og kanari. Lønn vil du mest sannsynlig bli informert om på slutten av intervjuet. Med mindre du gjør en veeldig dårlig jobb og ser sur og tverr ut på intervjuet så er du nesten sikret jobb. (Vel, det kommer jo an på hvor mange mennesker de tar inn. Men det er som regel veldig lett å få jobb som telefonselger, fordi det er mye utskiftning.) De vil også mest sannsynlig gi beskjed om sånn ca når du får beskjed om hvorvidt du får jobben i slutten av intervjuet 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #20 Skrevet 18. oktober 2013 Jobben som telefonselger er for noen ganske fæl i perioder. MEN.. Det er et stort men. HVIS du takler det lærer du; - Tålmodighet - Du lærer å håndtere vanskelige mennesker - Du lærer ting som du kan ta med deg videre - Hvis du har flinke teamledere/sjefer så lærer du mye om hvordan du skal snakke for deg - Hvis du skal jobbe etter skole blir det jo deltid, og, dette kommer jo an på hvor stort team du jobber med, men det er som regel god flexitid. Mao; Hvis du er skrekkelig syk en dag trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for at de må finne noen som kan ta over skiftet ditt. - Du blir hardhudet - Du lærer veldig mye om deg selv, og om andre mennesker - Du lærer å sette pris på personen bak kassa i butikken - Du lærer mye om produktet, så når du senere skal velge strømleverandør og avtale så har du grunnleggende forståelse for hva du burde gå for/se etter. Med andre ord; hvis du holder ut en stund så lærer du fryktelig mye! Men det kan være slitsomt. Hvis du ringer privat får du mye kjeft, men på en annen side så skal det bare EN koselig kunde til for å lyse opp dagen din. Spesielt hvis du kan ta deg tid til å slå ihjel noen minutter bare på å prate med kunden om hummer og kanari. Lønn vil du mest sannsynlig bli informert om på slutten av intervjuet. Med mindre du gjør en veeldig dårlig jobb og ser sur og tverr ut på intervjuet så er du nesten sikret jobb. (Vel, det kommer jo an på hvor mange mennesker de tar inn. Men det er som regel veldig lett å få jobb som telefonselger, fordi det er mye utskiftning.) De vil også mest sannsynlig gi beskjed om sånn ca når du får beskjed om hvorvidt du får jobben i slutten av intervjuet Takk veldig godt tips, jeg har vært på intervjuet for 5 timer siden og jeg syntes at det gikk greit, han+ho sa at de tar kontakt på Mandag eller Tirsdag?? Så jeg lurer på om hvis de tar kontakt når jeg kun er aktuell for stillingen eller både?? Intervjuet tok mindre enn 20 min, mens mannen satt og spørrer og damen skriver så jeg syntes at det gikk greit Anonymous poster hash: 55643...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå