Gå til innhold

Barn som dreper - den saken fra 1994.

Anbefalte innlegg

Skrevet

To 6 åringer drepte en femåring, Silje, i trondheim.

Hva skjedde egentlig med de to guttene? Tok barnevernet over, eller institusjon? Eller fikk de vokse opp hjemme hos foreldrene? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 3cd4b...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ble satt i fosterhjem på andre kanter av landet. I dag er begge vent tilbake til Trondheim-distriktet. (Dette sto i Hjemmet i 2010)

Skrevet

Noen som vet hvorfor fosterhjem? Var det straffen? Eller var det forhold hos foreldrene som gjorde de inkompetente som foreldre?

Skrevet

Det sto ingen ting om i bladet, men det er kanskje andre her som vet?

Skrevet

Noen som vet hvorfor fosterhjem? Var det straffen? Eller var det forhold hos foreldrene som gjorde de inkompetente som foreldre?

Man straffer ikke barn i Norge. Det kan være andre årsaker til å BV tok over, f.eks for å beskytte barna.

Anonymous poster hash: 41366...a1c

Skrevet

Man straffer ikke barn i Norge. Det kan være andre årsaker til å BV tok over, f.eks for å beskytte barna.

Anonymous poster hash: 41366...a1c

Jeg vet ikke, men jeg tenker nå at det er straff som ikke er fengselsstraff. Skulle man beskytte barna kan man like gjerne flytte hele familien og gi dem ny identitet.

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tenker nå at det er straff som ikke er fengselsstraff. Skulle man beskytte barna kan man like gjerne flytte hele familien og gi dem ny identitet.

Det kan jo være at ting ikke var sånn som de skulle være hjemme hos de guttene heller.

Anonymous poster hash: d4c7c...760

Skrevet

Det kan jo være at ting ikke var sånn som de skulle være hjemme hos de guttene heller.

Anonymous poster hash: d4c7c...760

Ja, nettopp. Iom at man ikke akkurat har så mye presedens for slike saker i Norge, så undres jeg på hvorfor guttene da altså havnet i fosterhjem langt unna.

Skrevet

Det er en tråd på Flashback.org om den saken. Mener å huske det stod noe om at den ene hadde vært aggressiv tidligere og at det var noe med hjemmeforholdene (tror jeg)?

Anonymous poster hash: 0af85...1e1

Skrevet

Det er en tråd på Flashback.org om den saken. Mener å huske det stod noe om at den ene hadde vært aggressiv tidligere og at det var noe med hjemmeforholdene (tror jeg)?

Nå blandet jeg visst to saker, det stod om begge her: https://www.flashback.org/p45625855#p45625855

Skrevet

Nå blandet jeg visst to saker, det stod om begge her: https://www.flashback.org/p45625855#p45625855

Slutt å bland de sakene nå da... Den med fireåringene har omtrent aldri blitt nevnt, og veldig få vet om den. Silje-saken derimot, vakte internasjonal oppmerksomhet

Anonymous poster hash: 25dc7...a7a

• 3 år senere...
Skrevet

De to guttene skulle hatt mye straff

Anonymkode: b8665...661

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De to guttene skulle hatt mye straff

Anonymkode: b8665...661

To seks år gamle barn? 

Skulle de ha fått døddsstraff da liksom....       

Anonymkode: fdb21...57f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...