Badhairday Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Noen som har erfaring med disse skoa til styrketrening? Trener en del crossfit, bodypump etc. og vil gjerne ha gode sko da. Har sett mye på Nike Free 5.0+ og Nike Free Run +2 .. Er den brukelige til styrketrening? Har litt spinning innimellom også..
Lila Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg bruker de til styrketrening. Det er ikke noe særlig med demping i de, og sålen er heller ikke så alt for tykk. Syns de gir grei kontakt med bakken i øvelser som knebøy. Vil tro de er grei til spinning også.
Badhairday Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg bruker de til styrketrening. Det er ikke noe særlig med demping i de, og sålen er heller ikke så alt for tykk. Syns de gir grei kontakt med bakken i øvelser som knebøy. Vil tro de er grei til spinning også. [/quote Men det at det er lite demping og tynn såle, er det bra eller dårlig for styrketrening?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg tror at de beste er å ha lite demping og relativt flate sko når man trene stryke. Jeg synes Nike free run-skoene passer bedre til å gåtur eller som hverdagssko Anonymous poster hash: 13ccc...f9f
Lila Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Det er bare bra. Relativt flat såle med liten demping er nok det beste. Nå er det jo litt såle på disse skoene, men for meg gjør det ingenting. Kjenner forøvrig mange som trener uten sko.
pepsiprinsessa Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Jeg har hørt at man helst skal trene styrke barfot jeg, for å ikke belaste feil, så vil tro at Nike Free skoene er av de beste på markedet mtp. dette... Ellers er de fine til spinning, selv om jeg kanskje vil anbefale ordentlige sykkelsko dersom dette er noe du kommer til å gjøre mye.
Kira-delta Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Nike free er såpass tynne i sålen at de egner seg best innendørs. Jeg bruker Nike free til styrketrening og korte intervalltreninger på mølle. Til langkjøring og crossfit bruker jeg sko med bedre støtte og tjukkere såler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå