Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg den eneste som har javatrøbbel når jeg skal inn i nettbanken på macen i de her dager? Hvis ikke, hva gjorde dere for å få bukt med problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sist det skjedde fikk de en real skyllebøtte hos DNB. De skylte på Mac, men det er da vitterlig bankens sitt ansvar å ha et system som fungerer for sine kunder. Det er ikke rart man blir lei når man blir sittende en evighet å knote annenhver gang man skal inn i nettbanken.

Nå fungerer det ikke igjen, men da bruker jeg bare personlig kode for å komme meg inn, har ikke giddet å ringe på nytt. Sist var det at Java hadde skrudd seg av i nettleseren. Nå er det tydeligvis noe annet her, men har du prøvd det?

Trykk på Safari øverst til venstre, så valg, så under sikkerhet og tillat Java.

Anonymous poster hash: 53e85...fef
Skrevet

All slags tips for å få det til å funke står på dnb.no. Bedre å lese der enn å ringe inn.. De som sitter på kundeservice hos dnb er ikke it-folk heller. Og java er noe Bank-id bruker, ikke bankene som har valgt det.

Anonymous poster hash: 75bc3...94f
Skrevet

All slags tips for å få det til å funke står på dnb.no. Bedre å lese der enn å ringe inn.. De som sitter på kundeservice hos dnb er ikke it-folk heller. Og java er noe Bank-id bruker, ikke bankene som har valgt det.

Anonymous poster hash: 75bc3...94f

Stemmer.

Skrevet

Jeg kan kun bruke firefox som nettleser dersom jeg skal inn i nettbanken.

Skrevet

Jeg hadde trøbbel med å få knappene til å virke tidligere (også med Firefox). Om du holder nede Option (tror jeg det var) samtidig som du trykker enter fungerer det.

Om det ikke var option, så var det Command... en av de vanlige knappene på Mac. Det fungerer helt greit for meg nå, så det er en stund siden jeg gjorde det på den måten.

Skrevet

Hjelper selvsagt lite akkurat nå, men hvis banken din har bankID på mobil så anbefaler jeg å bytte til det. Da kommer du unna hele java-helvetet. (Beklager språkbruken, men det er den eneste karakteristikken jeg kommer på som passer.)

Skrevet

Jeg ga opp hele nettbanken på både mac og PC.

Er det ikke for gammel java, så er det fr ny java, og knappene virker kanskje...

Etter jeg gikk over til nettbank på mobil har blodtrykket gått betraktelig ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...