Gå til innhold

Kostholdshjelp...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er spiseforstyrret og i prosessen med å lære meg å spise riktig igjen... Er veldig begrenset hva jeg får i meg, så prøver å i det minste få i meg noenlunde nok næring.

I går klarte jeg ikke mer enn en smoothie, men den var av jordbær, alfalfaspirer (eller noe i den dur), en avokado og en banan, det er vel ikke helt ille?

I dag spiste jeg noen mandler og en banan til frokost, og brokkoli og eggerøre med cottage cheese og linser blandet inn til middag.

Og det er vel ganske representivt for hvordan jeg spiser ellers også. Går stort sett i det samme.

Ellers drikker jeg mye vann og te... Vet godt at jeg spiser for lite, men det her er det meste jeg klarer å få ned (og holde på...) foreløpig. Øker litt når jeg føler jeg klarer det, synes det er viktigere å ikke trigge spiseforstyrrelsen enn å absolutt fokusere på å spise nok, så da vil jeg heller passe på at det jeg faktisk spiser gir meg noe tilbake i form av ernæring.

Får ikke ned kjøtt, forresten, så det er utelukket inntil videre...

Så, dere som har mer peiling enn meg, hvordan ser dette ut, rent ernæringsmessig? Noe dere ser mangler, som jeg bør få med?

Anonymous poster hash: a7440...f72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh nei, det er åpenbart altfor lite mat. Du kommer til å dø, om du fortsetter slik.

Får du ikke legehjelp? Kom deg til legen med en eneste gang og be om det. De skal sette opp en profesjonell kostholdsplan for deg.

Spiseforstyrrende mennesker søker ikke hjelp av ukvalifiserte, tilfeldige personer på et eller annet forum...

Anonymous poster hash: d7cce...4bb
  • Liker 2
Skrevet

Er spiseforstyrret og i prosessen med å lære meg å spise riktig igjen... Er veldig begrenset hva jeg får i meg, så prøver å i det minste få i meg noenlunde nok næring.

I går klarte jeg ikke mer enn en smoothie, men den var av jordbær, alfalfaspirer (eller noe i den dur), en avokado og en banan, det er vel ikke helt ille?

I dag spiste jeg noen mandler og en banan til frokost, og brokkoli og eggerøre med cottage cheese og linser blandet inn til middag.

Og det er vel ganske representivt for hvordan jeg spiser ellers også. Går stort sett i det samme.

Ellers drikker jeg mye vann og te... Vet godt at jeg spiser for lite, men det her er det meste jeg klarer å få ned (og holde på...) foreløpig. Øker litt når jeg føler jeg klarer det, synes det er viktigere å ikke trigge spiseforstyrrelsen enn å absolutt fokusere på å spise nok, så da vil jeg heller passe på at det jeg faktisk spiser gir meg noe tilbake i form av ernæring.

Får ikke ned kjøtt, forresten, så det er utelukket inntil videre...

Så, dere som har mer peiling enn meg, hvordan ser dette ut, rent ernæringsmessig? Noe dere ser mangler, som jeg bør få med?

Anonymous poster hash: a7440...f72

Jeg har vært der selv, hadde anoreksi alt for lenge. Jeg synes dette ser lovende ut til å være i din situasjon, fortsetter du slik og merker at du klarer å holde på maten så vil du gradvis få lyst til å prøve litt mer og tøye grensene.

Du blir frisk! Du må bare gjennom vanskelig tid med prøving og kanskje litt feiling først. To skritt frem og et tilbake.

Du er kjempeflink, prøv å få i deg yoghurt da? Bruk tiden du trenger, ellers er det bare å prøve å ha i seg litt næring etter klokken, jeg pleier å ha alarm på mobilen som sier ifra når jeg skal spise..

Anonymous poster hash: 770a1...396

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg tror det er en bra begynnelse, og regner med at du er i jevnlig kontakt med lege eller tilsvarende i prosessen. Siden du enda spiser lite, er det viktig at du tar multivitaminer, mineraltilskudd og Omega 3.

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære ts,

jeg må stenge tråden siden vi ikke kjenner kompetansen bak svarene du får her. Jeg håper du tar kontakt med helsepersonell, eller med IKS på nett eller telefon 22 94 00 10.

Lykke til.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...