Gjest Normalfordeling Skrevet 16. oktober 2013 #1 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg trenger oppskrift på en grei sjysaus til hverdags. Toro sin er god, men dyr. Særlig når det bare er til en person. Jeg ønsker en lettvint oppskrift til hverdags uten rødvin og annet digg. Tenkte tanken at jeg kunne kjøpe fond og fryse ned som isterninger. Så var det resten og her trenger jeg hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Del Skrevet 16. oktober 2013 Fond + fløte = sjysaus. Men jeg ville faktisk satset på å lage fond selv, det er jo en ypperlig måte å få mest mulig ut av maten på. Neste gang du serverer helstekt kylling eller fisk, så lager du rett og slett fond av alt som er til overs (bein, kjøtt, skinn osv.) - det er bare å koke i ti minutter sammen med en gulrot, et laurbærblad, salt, pepper, løk og gjerne en dæsj vin. Vinrester kan du jo også fryse ned i terninger. Anonymous poster hash: 08ac0...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 16. oktober 2013 #3 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg lager fortrinnsvis mat til en. I tillegg så snakket jeg om hverdag. Når man bare skal ha noe kjapt og enkelt. Jeg serverer ikke helstekt kylling til en. Så jeg mottar fortsatt tips til kjapp saus i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 16. oktober 2013 #4 Del Skrevet 16. oktober 2013 Fond kan jeg kjøpe og fryse ned i terninger og har alltid matfløte i kjøleskapet. Forslag til smakstilsettinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Del Skrevet 16. oktober 2013 Fond kan jeg kjøpe og fryse ned i terninger og har alltid matfløte i kjøleskapet. Forslag til smakstilsettinger? Salt, pepper, urter, krydder. Det kommer jo helt an på hva slags fond og hva du skal servere. Anonymous poster hash: 08ac0...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg lager fortrinnsvis mat til en. I tillegg så snakket jeg om hverdag. Når man bare skal ha noe kjapt og enkelt. Jeg serverer ikke helstekt kylling til en. Så jeg mottar fortsatt tips til kjapp saus i hverdagen. Ro deg litt ned nå. Helstekt kylling eller helstekt fisk kan du servere til flere, for eksempel en helg. Da kan du lage sjy i massevis og av bein-, skinn- og kjøttrestene lager du fond. Da har du nok sjy og fond til å fryse ned og bruke til hverdags. Det er bedre og billigere enn å kjøpe fond. Anonymous poster hash: 08ac0...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Del Skrevet 16. oktober 2013 Lag en enkel sjysaus når du steker noe, lag en annen saus hvis du ikke gjør det. Anonymous poster hash: af3aa...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå