Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita tulle på 2mnd, som jeg ennå ikke har vært skilt fra. Har vært på nærbutikken engang, mens pappaen passet på. Var skikkelig på gråten, synes det var fælt å være uten henne de 5 minuttene det tok.

Og nå vil en venninne ha meg med på trenning en to timers tid. Idag. Har lyst å dra, for den sosiale delen sin skyld. Men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne tatt jentungen med! Treningen er ment som en slags "avslapping" borte fra barna, så det et jo ikke akkurat aktuelt. Men jeg vet ikke om jeg klarer det. Sambo nevnte treningen nå, og jeg kjente tårene presset på.

Er det dumt å avlyse? Folk sier jo det er så sunt å være sosial og slikt.

Men tenker også at en avlysning ikke er et endelig "avslag", kan jo være med når jeg føler meg mer klar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopp i det!

Anonymous poster hash: 5dc26...2f4
  • Liker 2
Skrevet

Det er kjempe bra at du er så knyttet til barnet ditt. Men dra på trening, så pappa få ha litt kvalitetstid alene med datteren sin, han trenger det han også :)

Anonymous poster hash: a43d9...6f0

• Liker 5
Skrevet

Trenger det å vare så lenge som to timer da? Jeg var på trening en times tid imens far var hjemme og det var bare 5 min kjøring unna så jeg rakk å komme hjem raskt om hun begynte å gråte. Da var hun 3 mnd. Det var deilig syns jeg. Sikkert koselig for far også. Han er tross alt pappaen. Men jeg forstår veldig godt at det er trist å dra fra baby. Jeg syns det er veldig rart å dra fra datteren min, men så er det godt å komme seg ut:)

Anonymous poster hash: 8a1e7...8b6

Skrevet

Jeg begynte med trening igjen da gutten var 6 uker. Hadde ikke så mye lyst til å dra fra han, men siden det var jeg som skulle være instruktør hadde jeg ikke så mye valg.

Og det var faktisk veldig deilig, deilig å komme seg ut og enda bedre å komme hjem til den lille igjen..

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du føler:) 2timer hadde vært for lenge for meg, men kan du ikke foreslå at dere heller går en tur i nærområde? Da får du vært litt sosial og beveget deg litt. Jeg syns man skal følge mammafølelsene litt i starten, det er en så kort periode det er så intenst. Ikke press deg selv til å være borte.

Anonymous poster hash: 14b2c...64e

• Liker 1
Skrevet

Jeg var fast barnevakt for en venninne 1-2 timer da hun skulle trene. Babyen var liten. Gikk helt fint det.

Anonymous poster hash: 1e733...240

Skrevet

Det du skal viteher er at det er helt greit uansett hva du velger! :)

• Liker 1
Gjest Modig mor
Skrevet

Gjør det når du føler deg klar, ikke før. Da blir det en bedre opplevelse.

Skrevet

Tenker du på samboer som barnevakt, er han ikke pappa til barnet??? Dra på trening å kos deg, en har godt av å komme litt avgårde også selv om det er VELDIG tøft første gangen.

• Liker 1
Skrevet

Hopp i det! Det blir ihvertfall ikke bedre om du tror det kommer til å bli forferdelig, og det kommer til å bli enda bedre å komme tilbake til babyen igjen.

Og husk, en gang må være den første. ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er sterk tilhenger av magefølelsen, så jeg anbefaler deg å følge den. :)

• Liker 3
Skrevet

Her synes jeg du skal velge helt selv. Du skal ikke føle deg presset til noe du ikke vil eller er komfortabel med når babyen er så liten og du er fersk mor.

Det sagt, babyen har nok det helt fint med faren sin hvis du velger å dra på trening :) Men gjør det for DIN skyld, ikke andres.

• Liker 4
Skrevet

Haha, ja kanskje litt dumt å kalle han barnevakt, men dere forsto jo greia likevel.

Dro ikke på trenning da, har jo en hau av tid å gjøre det på senere. Akkurat nå vil jeg bare være hjemme med lille pia min:)

• Liker 1
Skrevet

Hvor står det barnevakt?
Hun skrev at barnets far passet på, det er jo det man gjør. Når jeg er med barnet vårt så passer jeg på, og når faren er det så passer han.

Uansett, så bra du gjorde det som føltes rett for deg. :)

• Liker 2
Skrevet

Hvor står det barnevakt?

Hun skrev at barnets far passet på, det er jo det man gjør. Når jeg er med barnet vårt så passer jeg på, og når faren er det så passer han.

Helt enig!

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvor står det barnevakt?

Det står i overskriften

Skrevet

Har vel ingenting å si akkurat hva man kaller den som er hjemme med barnet?

Skrevet

Det har jo ingenting å si hva det kalles. Den som passer barnet, er barnevakt. Jeg kan selv fint finne på å si, "i kveld er jeg barnevakt", hvis noen spør om jeg vil være med på noe og jeg ikke kan.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...