Akacia Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Lurer på om det er noen som har noen forslag til hva jeg kan gi til legen og tannlegen min til jul? Dette er to personer som har betydd utrolig mye for meg det siste året, og som vil fortsette å bety utrolig mye for meg fremover. De har begge strukket seg langt over hva en kan kalle "normal" pasienttjeneste. Derfor ønsker jeg å gi dem en liten oppmerksomhet for å vise min takknemlighet. Vil gjerne gi noe som symboliserer nettopp dette. Alkohol o.l. er uaktuelt. Takker på forhånd for forslag
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Leger har ikke lov til å motta gaver fra pasienter. Anonymous poster hash: 57ba7...311 3
Gjest Blomst83 Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Jo de Leger har ikke lov til å motta gaver fra pasienter. Anonymous poster hash: 57ba7...311 Jo de har det. § 9. Forbud mot gaver m.v. i tjenesten Helsepersonell må verken på egne eller andres vegne motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som er egnet til å påvirke helsepersonells tjenestlige handlinger på en utilbørlig måte. Helsepersonell må heller ikke motta fra pasient gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi. Endret 16. oktober 2013 av Blomst83
Gjest Blomst83 Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har pleid å finne ulike engel pyntefigurer.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Noe du har laget selv som brente mandler, marsipankuler, fløtekarameller. Kurv med blandet innhold, som kaffi, sjokolade, en bok, ullpledd, lys. Sengesett? Gavekort på et eller annet :-) Anonymous poster hash: ec9e4...3f5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Blomster, fin vase, koppesett, gavekort, bestikk Anonymous poster hash: 7979c...e9d
Akacia Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2013 Jo de Jo de har det. § 9. Forbud mot gaver m.v. i tjenesten Helsepersonell må verken på egne eller andres vegne motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som er egnet til å påvirke helsepersonells tjenestlige handlinger på en utilbørlig måte. Helsepersonell må heller ikke motta fra pasient gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi. Stemmer dette. De har lov til å motta gaver av "ubetydelig verdi". Og uansett om de ikke hadde det, så hadde jeg gitt en lang faen!
Akacia Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har pleid å finne ulike engel pyntefigurer. Vanskelig å vite hvilken smak de har. Men det er definitivt mye fint i butikkene nå som det blir jul, så jeg skal ta en titt
Akacia Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2013 Noe du har laget selv som brente mandler, marsipankuler, fløtekarameller. Kurv med blandet innhold, som kaffi, sjokolade, en bok, ullpledd, lys. Sengesett? Gavekort på et eller annet :-) Anonymous poster hash: ec9e4...3f5 Det er nok ikke så dumt å lage en liten kurv med hjemmelaget godis og noen andre fine ting. Det bør jo blir en personlig gave, så skal tenke på det. Gavekort er det faktisk ikke lov til å gi, og jeg synes det blir litt upersonlig også. Takk!
~umulia~ Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Te/sjokolade og en blomst? Det er de pasientgavene som ble mest satt pris på når jeg jobbet hos tannlege.
Akacia Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. oktober 2013 Te/sjokolade og en blomst? Det er de pasientgavene som ble mest satt pris på når jeg jobbet hos tannlege. Takk, kjekt å høre fra noen som har jobbet på et tannlegekontor
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har pleid å finne ulike engel pyntefigurer. Har du da visst på forhånd at de er religiøse? Siden du gir et religiøst symbol? Anonymous poster hash: ad1a2...91b
Gjest Blomst83 Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Er ikke i en religiøs betydning. Både jeg og de vet hva jeg legger i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå