Gå til innhold

Samboere: hvordan fordeler dere ansvaret for kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er vanlig :)

Anonymous poster hash: 2a5e5...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på turgåing etc.? Når bikkja skal på tur går vi sammen :D

Skrevet

Ja, turgåing, bading, børsting, kloklipping, mating, veterinærbesøk, oppdragelse, aktivisering. Alle sånne ting :)

Anonymous poster hash: 2a5e5...883

Skrevet

Vi har en hund og en katt, men siden han hadde hunden før jeg kom inn i bildet, har han hovedansvaret for å gå tur og gi han mat, men jeg er med på tur ett par dager i uken, så han slipper å gå alene hver gang! :) Ellers er det jeg som mater dyrene stort sett, om det var det du tenkte på! :)

Anonymous poster hash: 34e50...059
Skrevet

Turgåing: begge to

Bading: jeg

Børsting: han

Kloklipping: begge to, en til å klippe, en til å holde (spreller så fælt, haha)

Ordne med mat: begge to

Veterinærbesøk: som oftest begge to

Oppdragelse: begge to

Aktivisering: begge to

:)

Skrevet

Vi har to hunder og en katt, og det er jeg som har hovedansvar for dem. Jeg går tur og trener hundene, jeg gir dem mat og annet de trenger.

Det var jeg som ville ha hunder, og det er jeg som tar jobben. Mannen min stiller opp når det trengs, og han er med på noen turer. Er jeg borte, er det han som har ansvaret. Det fungere greit her, og mannen er også veldig glad i hundene. Men han har en mye travlere hverdag enn jeg har, så det er også pga det at jeg tar ansvar for hundene.

Katten er inne og ute som den vil, det er lite jobb med den.

Inne tar mannen også ansvar, og han koser med dem like mye som meg. Han har en hund under dyna si hver natt også :)

• Liker 1
Skrevet

To katter.

Felles jobb, men siden det er jeg som er årsaken til at de kom i hus, føler jeg et ekstra ansvar. Men de er familiemedlemmer, så det hadde vært rart om vi ikke tok felles ansvar for dyrenes ve og vel.

Anonymous poster hash: 409b9...4a5

Skrevet

to katter, der den av oss som er mest hjemme (for tiden samboer, siden han studerer og jeg jobber) tar hovedansvaret. Han mater, vanner, tømmer kattedo og slipper dem inn og ut. Jeg tar kloklipping samt gir dem medisin når nødvendig, og dyrlegebesøk tar vi sammen. Oppdragele har vi aldri forsøkt oss på, de er snille katter som uansett aldri har stjålet mat eller klort på møblene.

Har også et lite burdyr der jeg gjør all jobben siden han er "min" og samboer ikke er særlig glad i smådyr.

Skrevet

To katter.

Jeg mater, vanner, sjekker helsen utenom årlig veterinærtime, tømmer kattedoene, kjøper inn det som trengs (ikke nødvendigvis med mitt eget kort :P) og klipper klør.

Han leker mest med dem, mater litt innimellom, ligger på sofaen og er svært innbydende for en pelsball på jakt etter et egnet sted å sove :fnise: Og så hjelper han til med kloklipping og bringer og henter til og fra veterinær, for han har lappen :P

I all hovesak er jeg matmor, mens han er mer lekekamerat/sovesofa/klorestativ. :fnise:

Skrevet

Det er hennes hund så hun har å ta ansvar for den selv. Anonymous poster hash: a1de7...56f

Skrevet

Han lufter bikkjene i hagen på morningen, og er med på noe oppdragelse. Resten tar jeg.

Skrevet

Vi har en katt, og deler på alt ansvaret bortsett fra at han klipper klør og jeg børster pelsen :)

Skrevet

Vi deler på alt som har med kattene å gjøre.

Skrevet

Jeg slipper ut. Han slipper inn. Begge mater, fyller vann og gir kos. Har ingen klar fordeling - det er mer litt som det faller seg. Jeg betaler for utgifter siden det er min katt :)

Skrevet

Mine katter, mitt ansvar :)

Min katt, men felles ansvar. Ikke at jeg noen gang har krevd det av ham, men jeg ville nok syntes det var trist om han ikke brydde seg nok om pus til å ville mate, børste og kose med henne. Han kjøper også kattemat uten at jeg ber ham om det. Er ikke så mye jobb med den katten ellers - den kommer og går som den vil gjennom kattedør og gjør bare fra seg ute.

Gjest bustyvel
Skrevet

Vi deler på alt. Eier bikkja sammen, og deler følgelig på utgifter, samt stell, fôring, oppdragelse og trim. Kloklippen tar mannebeinet seg av da, siden han har litt bedre styr på udyret akkurat der.

Skrevet

3 hunder, alle er mine og jeg tok dem inn i forholdet.

Vi deles likevel på daglig stell av hundene, og går ofte tur i lag med dem, hverdagsoppdragelse er og delt likt. Hovedansvar for aktivisering og utgifter har jeg (siden det er mine konkurransehunder). Siden jeg har hunder til det bruk, så er det og jeg som har dem mest med meg.

Anonymous poster hash: 34e41...230
Skrevet

Vi tar en tur hver om dagen (har hage, så hunden kan få komme ut også der), klipper klør sammen (fordi hunden motsetter seg det til tross for lokking med godbiter). Llers deler vi på alt, alt ettersom det passer. Har ikke noe fastlagt skjema over hvem som gjør hva. Vi ønsket begge hunden like mye.

Anonymous poster hash: bf383...a6e

Skrevet

To katter, som vi anskaffet sammen.

Veterinær - han. Er på vei til jobben hans.

Kattedo - han.

Kloklipp, og alt som innebærer pelsstell/grooming - jeg. De klorer om han prøver.

Mat - jeg.

Handling - jeg.

Kos/lek - delt. Men den har sterke preferanser for meg... Katter er rare dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...