AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har ei stedatter på 8 år som ikke klarer å holde seg tørr om natten. Iløpet av de to siste årene så har det kun vært 3 tilfeller at bleia har vært helt tørr på morgenen. Er det noen som har forslag til hva vi kan prøve?Anonymous poster hash: 840c0...e4c
frøkenkoz Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Har dere snakket med lege om dette ? Er det andre i familien som var sen ? Det er stedatteren din ? Har det vært noe styr mellom far og mor ? Det er jo mange grunner til at hun kan ha dette problemet.noen har jo problemer med selve blæren. Å ikke drikke etter kl. 6..bor hun bare til dere ? Derfor jeg spørr er om hun har dette problemet likedan når hun er til moren sin ? Må være veldig slitsomt.både for dere og henne
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Hun har to søsken, eldre og yngre. Ingen av de hadde problem, og minste var tørr allerede ved 3 års alderen. Det var veldig mye styr når mor og far gikk fra hverandre, men nå er dem gode venner. Vi har prøvd å holde igjen på drikke etter kl 18, ingen bedring. Vi har vekket henne når vi legger oss, så hun får tatt en siste tur, ingen bedring. Vi har hatt alarm, ingen bedring. Nå skal det også sies at moren ser ikke på dette som ett problem "Dette vil gå over av seg selv snart" er det vi får beskjed om når vi prøver å prate med hun. Vi måtte tvinge hun bli med å prøve alarm, men endte med at det ikke ble brukt hos henne, da hun ble vekt om natten! Hun er bare hos oss annenhver helg og hver onsdag til torsdag. og hun nekter å sove borte, og det skjønner jeg, 9 år og bruker bleie om natten er ikke spesilet kulr :-/Anonymous poster hash: 840c0...e4c
Gjest tuppesjura Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Kan hun ha noen form for vitaminmangel som gjør at hun sover så tungt at hun ikke våkner? Minsten her i huset sliter med lave jernlagre, og når de blir for lave, så har han uhell om natta. Han sover så tungt da at han ikke merker at han må på do. Trenger ikke være det, men skader jo ikke å sjekke. Er jo ikke noe morsomt for jenta dette her!
Omnivore Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Har dere sjekket henne opp hos legen? Når hun er 8 år og ikke tørr om natten vil jeg holde en knapp på at det er noe galt med systemet hennes som gjør at hun ikke klarer å holde seg tørr.
Silfen Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Dette må tas i samråd med lege, ikke KG. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg hadde det problemet når jeg var 8 år. Måtte bruke bleie hver natt. Men tror kanskje det gikk over når jeg begynte å nærme meg 9 år, eller en stund etter det. Anonymous poster hash: fa390...6bb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Kanskje det skjer fordi hun bruker bleie? Støtter forøvrig Silfen, dette er legemateriale. Anonymous poster hash: ba984...b95
SmallTalk Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Ta dere en tur til legen dersom dere ikke har vært der. Dette er ikke noe 9-åringen kan noe for selv. Mange barn i den alderen som sliter med sengevæting mangler et hormon, og dette finnes det en enkel løsning på. http://www.klikk.no/foreldre/helse/article540149.ece
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Dette må tas i samråd med lege, ikke KG. Selvom dette er ett forum, så bør det vel være lov til å høre om noen har noen råd som kan prøves før evt legetime? Og nei, det skjer ikke bare fordi hun bruker bleie.Anonymous poster hash: 840c0...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Vi sluttet med bleier og hadde en periode der vi vekket barnet en gang midt på natten for å gå på do. Deretter ordnet det seg av seg selv. I tillegg gjorde vi minst mulig ut av det dvs ikke kritikk og lignende. Anonymous poster hash: f6dca...c18 1
Silfen Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Selvom dette er ett forum, så bør det vel være lov til å høre om noen har noen råd som kan prøves før evt legetime? Og nei, det skjer ikke bare fordi hun bruker bleie.Anonymous poster hash: 840c0...e4c Råd i saker som dette kan alltid etterspørres. Men ut fra hva som skrives så virker det ut som alt er selvprøvd og da er man forbi råd og man oppsøker lege.
SmallTalk Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 Selvom dette er ett forum, så bør det vel være lov til å høre om noen har noen råd som kan prøves før evt legetime? Og nei, det skjer ikke bare fordi hun bruker bleie.Anonymous poster hash: 840c0...e4c Poenget er at dette neppe er noe som kan fikses uten legehjelp når hun er 9 år og sengevæter. Da er man langt forbi det stadiet hvor det er håp om at barnet skal fikse seg selv. Ei venninne av meg var sengevæter til hun var eldre enn stedatteren din. Løsningen der var de hormonene som det er snakk om i artikkelen jeg linket til.
Nada Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg tisset meg ut hver natt frem til jeg fikk mensen i 13 årsalderen. Husker foreldrene mine fikk pengestøtte fra Nav (?) for ekstra slitasje på sengetøy og vaskemaskin. Minirin funket for meg, men jeg brukte den bare når jeg skulle noe spesielt tror jeg. Ellers funket ingenting, og vi prøvde alt.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 Ehem... kan det være at jenta sliter med noe psykisk? Angst, noen som er slemme med henne...? Aner ikke jeg, men sengevæting er jo klassisk blant barn som sliter. Uansett, oppsøk lege! Anonymous poster hash: ad8b6...137
Teriyaki Skrevet 17. oktober 2013 #16 Skrevet 17. oktober 2013 Kanskje hun har noen nerver i klem? Prøvd manuellterapeut for å se om hun har låsninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå