AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg gnåler og gnåler her inne, men har mye jeg lurer på. Jeg blir 40 hvert øyeblikk og blir lett gravid. Imidlertid har jeg spontanabortert tre ganger nå på 10 måneder (det ene var en kjemisk graviditet riktignok). Foreløpig fruktbar ihvertfall. Snakket nettopp med min mor, og hennes overgangsalder begynte å vise de første symptomene da hun var 48. Hun fjernet imidlertid eggstokkene to år senere, så hun kan ikke si når hennes overgangsalder ville vært "fullendt" pga denne operasjonen. Finnes det noen måte å anslå hvor lenge jeg vil være fruktbar, gitt at jeg vil begynne overgangsalderen ved 48 jeg også? Anonymous poster hash: 1d458...01e
Bestee Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Vet ikke, men man kan nok ikke regne med å være fruktbar helt til overgangsalderen. Mange har for dårlige egg flere år i forveien, andre kan få barn helt til etter overgangsalderen har begynt (har jeg lest om i hvert fall).. Er nok ingen fasit altså..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Man kommer umiddelbart i overgangsalder når eggstokkene er fjernet. Så når du kommer i den er jo ikke lett og si. Min mor startet i midten av 40 årene og jeg nærmer meg 50 og har litt hetetokter av og til. Du kan være fruktbar men antall egg har minket betraktelig når man nærmer seg 40. Ble gravid da jeg var 43! Men mistet den gangen. Ble ikke anbefalt og prøve og bli gravid igjen pga da regnes det som et risikosvangerskap. Anonymous poster hash: 4fbec...80d
Athene Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Det er umulig å forutse. Ingen tester kan vise det sikkert, og hva som var tilfellet med din mor behøver ikke gjelde deg i det hele tatt. Mange aborter kan skyldes dårlig eggkvalitet, noe som er vanlig med litt `eldre` egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå