Gjest FuturePrimitive Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Mang en skuffende gang har jeg kommet på fårikålfest hvor vertskapet har dampet fåikålen på for kort tid. To timer er ikke lenge nok. Halvannen er skandale, og tre er minimum. Fire, og gjerne fem timer burde den stå og godgjøre seg. Kjøttet skal løsne. Og ikke vær forsiktig med pepper og salt heller. Husker du tilbake til i fjor, så satt du med saltet og strødde på som en helt under måltidet. Ikke ha for mye vann heller. Det skal DAMPES, ikke kokes. Lag gjerne alt for mye, for i morgen smaker det enda bedre. NAM! PS; Husk å luft ut drittlukta. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Samme det vel, smaker like dritt uansett. Anonymous poster hash: cd098...020 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Hvorfor lukter det så stygt egentlig? Anonymous poster hash: ac5e3...045
dobby Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Hvorfor lukter det så stygt egentlig?Anonymous poster hash: ac5e3...045 Lukta kjem av at det er svovel i kål. Elles er eg einig med første talar: Fårikål treng minst tre timar!
Sugerøret Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Fårikål er best dag nr.2 og 3 Lukter herlig! 1
LeoxBarca Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Mange som liker fårikål, og jeg synes ikke det er ekkelt selv. Men jeg synes det er totalt fuckings bortkastet. Koke ihjel utmerket kjøtt sammen med kål i 4-5 timer. Idiotisk.
Mann 42 Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Mange som liker fårikål, og jeg synes ikke det er ekkelt selv. Men jeg synes det er totalt fuckings bortkastet. Koke ihjel utmerket kjøtt sammen med kål i 4-5 timer. Idiotisk. Det kokes ikke ihjel, det kokes til perfeksjon. Jeg kan ikke tenke meg noen bedre anvendelse av sau enn å koke fårikål på den.
LeoxBarca Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Det kokes ikke ihjel, det kokes til perfeksjon. Jeg kan ikke tenke meg noen bedre anvendelse av sau enn å koke fårikål på den. Pinnekjøtt, kebab, lammeskank, lammegryte og lammestek er alle mye bedre måter å anvende slikt godt kjøtt på. 1
Mrs.Fox Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg damper fårikålen i 3-4 timer, så lar jeg den stå med lokket på i ca 2 timer. Smaker nesten som "dagen derpå" fårikål, også er den passe varm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå