Gå til innhold

Husk; Fårikålen kan ikke dampes for lenge!

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Mang en skuffende gang har jeg kommet på fårikålfest hvor vertskapet har dampet fåikålen på for kort tid. To timer er ikke lenge nok. Halvannen er skandale, og tre er minimum. Fire, og gjerne fem timer burde den stå og godgjøre seg. Kjøttet skal løsne. Og ikke vær forsiktig med pepper og salt heller. Husker du tilbake til i fjor, så satt du med saltet og strødde på som en helt under måltidet. Ikke ha for mye vann heller. Det skal DAMPES, ikke kokes. Lag gjerne alt for mye, for i morgen smaker det enda bedre.

NAM!

PS; Husk å luft ut drittlukta. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme det vel, smaker like dritt uansett.

Anonymous poster hash: cd098...020

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor lukter det så stygt egentlig?

Anonymous poster hash: ac5e3...045

Skrevet

Hvorfor lukter det så stygt egentlig?

Anonymous poster hash: ac5e3...045

Lukta kjem av at det er svovel i kål.

Elles er eg einig med første talar: Fårikål treng minst tre timar!

Skrevet

Fårikål er best dag nr.2 og 3 :P

Lukter herlig!

• Liker 1
Skrevet

Mange som liker fårikål, og jeg synes ikke det er ekkelt selv. Men jeg synes det er totalt fuckings bortkastet. Koke ihjel utmerket kjøtt sammen med kål i 4-5 timer. Idiotisk.

Skrevet

Mange som liker fårikål, og jeg synes ikke det er ekkelt selv. Men jeg synes det er totalt fuckings bortkastet. Koke ihjel utmerket kjøtt sammen med kål i 4-5 timer. Idiotisk.

Det kokes ikke ihjel, det kokes til perfeksjon. Jeg kan ikke tenke meg noen bedre anvendelse av sau enn å koke fårikål på den.

Skrevet

Det kokes ikke ihjel, det kokes til perfeksjon. Jeg kan ikke tenke meg noen bedre anvendelse av sau enn å koke fårikål på den.

Pinnekjøtt, kebab, lammeskank, lammegryte og lammestek er alle mye bedre måter å anvende slikt godt kjøtt på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg damper fårikålen i 3-4 timer, så lar jeg den stå med lokket på i ca 2 timer. Smaker nesten som "dagen derpå" fårikål, også er den passe varm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...