AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Dere som har blitt klippet/raknet under fødsel med nr 1, måtte dere klippes eller raknet dere med nr 2-3? Eller blir arret sterkere slik at man unngår det? Jeg ble klippet mye med første pga styrtfødsel og at ungen måtte ut enda fortere pga stresset baby. Vil det være større sjanse for å revne/klippes med neste? Jeg gruer meg ikke til selve fødselen, selv om den var traumatisk nok. Men faktisk mer til tiden etterpå med tanke på sårheten i klipp og det. Anonymous poster hash: f5a72...bd5
Hulderen Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Arr generelt er svakere enn huden rundt og tåler mindre belastning. Jeg antar det gjelder i underlivet også.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Noen med erfaring? Anonymous poster hash: f5a72...bd5
siebaeo Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg ble klippet i første fødsel pga vakuum og stort hode. Skrått på ene siden (tror det er veldig vanlig). Andre fødsel revnet jeg litt foran i den ene indre kjønnsleppen (2 sting tror jeg) og litt innvendig bak (et sting) fordi babyen kom ut på skeiva og en hånd ved hodet. Men arret fikk ikke en skramme
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Ble klippet litt under første fødsel, og revnet opp litt der ved andre fødsel. Husker ikke hvor mange sting det var snakk om, men jeg har ikke vært noe plaget med det etter noen av fødslene! Anonymous poster hash: 46f4f...b9b
Silfen Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Ble klippet grunnet tang og vakum under første fødsel. Har hatt minimalt med revning siden. Småtterier, ikke alt har trengt sting engang.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Puh! Håper jeg slipper unna nestegang da! Noen sting klarer jeg liksom. Men denne fødselen ble jeg klippet innvendig og utvendig skrått. Over muskel. Klarte ikke sitte skikkelig på 3 måneder Anonymous poster hash: f5a72...bd5
*Frida* Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Fekk et langt klipp under første fødsel, som i tillegg revna litt. På skrå 'fra midten'. Ganske vondt etterpå ja, i tillegg bresta eg halebeinet. Tung fødsel med vakum. Neste fødsel var flott, fekk ei lita rift fram og bak, som blei sydd med et par sting. Uproblematisk! Samme etter tredje fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå