AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Hei! Jeg fikk for noen dager siden beskjed om at jeg har testet positivt på en klamydiatest. Derav begynner selvfølgelig tankene å vandre, kan jeg være steril? Jeg har forstått det slik at for å bli steril må man ha hatt infeksjon i egglederne, slik at disse blir blokkert Jeg har ikke opplevd noe smerter eller symptomer slik jeg kan huske, som kan assosieres med dette....slik jeg kan huske. Mitt spørsmål er derfor, for dere som har hatt denne infeksjonen, er det noe man merker? Altså, at det ikke har "skjulte symptomer". På forhånd takk! Anonymous poster hash: 8ca4b...a52
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 8ca4b...a52
Teeny Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Tror ikke det er så stor sjanse for at man blir steril av det, men det kan skje. Ikke alle som blir det har symptomer på egglederbetennelse heller. Tror eneste måte å finne ut er kontrast undersøkelse av eggleder, som oftest er det når man utreder for infertilitet etter at man har forsøkt å bli gravide i 1 år eller mer uten hell. Klamydia er en nokså utbredt kjønnssykdom, spesielt blandt unge. Men de fleste blir ikke sterile. Uansett om det skulle skje kan man fortsatt få hjelp med åbli gravid.
kills Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Vet du hvor lenge du har gått med det da? Kan være en fin ide å teste seg med jevne mellomrom dersom man har ubeskyttet sex med forskjellige personer. Dersom man har fått betennelse i egglederne vil man ofte kjenne dette, men da er det jo gjerne litt for sent.
Gjest Maman Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Hei! Jeg fikk for noen dager siden beskjed om at jeg har testet positivt på en klamydiatest. Derav begynner selvfølgelig tankene å vandre, kan jeg være steril? Jeg har forstått det slik at for å bli steril må man ha hatt infeksjon i egglederne, slik at disse blir blokkert Jeg har ikke opplevd noe smerter eller symptomer slik jeg kan huske, som kan assosieres med dette....slik jeg kan huske.Mitt spørsmål er derfor, for dere som har hatt denne infeksjonen, er det noe man merker? Altså, at det ikke har "skjulte symptomer".På forhånd takk! Anonymous poster hash: 8ca4b...a52 Jeg har hatt det, dog ikke pga klamydia. Trolig forurenset badevann.. Menmen. Jeg fikk høy feber og smerter, ble innlagt på sykehus og gikk på antibiotika. Så tror nok du merker det om du får egglederbetennelse, det er i hvert fall min erfaring. Trodde jeg skulle slite med å få barn, men har nå klart det på første forsøk begge gangene jeg har prøvd å få barn. Så du kan nok slappe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå