Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :biggrin:

Dette er håret mitt, og jeg trenger litt hjelp.

Jeg har rettet og fønt håret striere siden jeg var 17år, så det er nesten 6 år. For jeg syns håret mitt er så rart, det startet med et frisørbesøk hvor frisøren brukte kniv og skar lag i håret. Med mitt krusete hår så jeg bare ut som en 80-talls puddelrockstjerne.

Det er så krusete og umedgjørlig, vasker det to-tre ganger i uken med joico intense hydrator, og hydrating mask fra morrocan oil.

Jeg har sluttet å rette det, og føner kun med kald luft om jeg absolutt må.

post-37809-0-32317100-1381925139_thumb.jpost-37809-0-38867700-1381925667_thumb.j

Men håret mitt ser så rart ut, og det tover seg i klumper seg ved skuldrene på en måte. Jeg ser for meg at det blir bedre om jeg får vokse alle lagene under skuldra, tror dere det hjelper?

Noen som har likt hår og har tips til hvordan jeg kan få det glatt og nydelig?

Anonymous poster hash: 7ac00...4b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint :)

Anonymous poster hash: cf35d...614
Skrevet

tror jeg kjenner deg

Anonymous poster hash: d4b82...2a6
  • Liker 2
Skrevet

Prøv å la det vokse :) Mitt hår krøller seg når det er kortere :)

Anonymous poster hash: 7f4d1...52b
Skrevet

Det kan ha noe med at du har bleket det, det blir tørt da.

Anonymous poster hash: 081d6...ef0
  • Liker 3
Skrevet

Det så tørt og flisete ut :(

Anonymous poster hash: 14ae7...b26

Skrevet

Tror det kan bli veldig fint hvis det blir lengre! Så ikke noe ille ut som det var nå heller, utgjorde ihvertfall en veldig fin hestehale! :)

Skrevet

Det likner litt på mitt. Vår hårtype skal ALDRI skjæres, aldri gå til den frisøren igjen. Det bør klippes rett av hele veien, ikke klipp det opp. Dropp bleikinga og bruk god kur :)

• Liker 3
Skrevet

Ser ut som det blir bedre hvis du lar det vokse litt og klipper alt til lik lengde. Så veldig tørt og slitt ut, så kjøp deg en god kur til din hårtype!

• Liker 2
Skrevet

Litt bedre å se om du legger ut bilde der du ikke har håret i hestehale?

Anonymous poster hash: d773c...0d3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har samme type hår, eneste som hjelper med å få det til å se mer "normalt" ut er å rette det ut..

Er ikke så tørt håret mitt da, ditt så litt bleket-tørt ut :/

Anonymous poster hash: 05234...af8
Skrevet

Jeg syns ikke det ser så utrolig tørt ut - du bruker tydeligvis fuktighetsmasker ganske ofte, så tørt kan det da vell ikke være. Derimot ser det ganske slitt ut, kanskje en klipp hadde vært på sin plass? Og da mener jeg ikke å bare stusse en cm, heller klippe av et par. Eventuelt bare be frisøren klippe bort alt det slitte.

I tillegg bleker du håret ditt, noe som dessverre tar livet av hvert eneste hårstrå. Litt mindre bleking så tror jeg håret ditt kommer seg. ;) Og kanskje du skulle skaffet deg en hårkur for slitt hår?

Skrevet

Det likner litt på mitt. Vår hårtype skal ALDRI skjæres, aldri gå til den frisøren igjen. Det bør klippes rett av hele veien, ikke klipp det opp. Dropp bleikinga og bruk god kur :)

Det ligner på mitt også, men jeg kan absolutt ikke ha det rettklipt hele veien, da ser jeg rimelig teit ut.

Skrevet

Du er ikke tilfeldigvis fra Kongsvinger? Du ser kjent ut.

Anonymous poster hash: f4d52...254
Skrevet

Det ligner på mitt også, men jeg kan absolutt ikke ha det rettklipt hele veien, da ser jeg rimelig teit ut.

Jeg har noe lugg til haka helt foran, ellers er det langt. Jeg gjør aldri noe med det, og da fungerer det best sånn, sikkert noe annet om man styler det til vanlig :)

Skrevet (endret)

Tror du bør klippe av alt det slitte, det så veldig tørt og krusete ut.

Edit: ikke meningen å høres så krass ut, haha! Er selvfølgelig kjipt å måtte klippe av mye på grunn av at det er slitt, men heldigvis vokser det jo ut en gang! :)

Endret av Aviendha
Gjest Propelly
Skrevet (endret)

Jeg har akkurat likt hår! Nå har jeg endelig fått spart langt nok til at det "roer seg", og FOR ALL DEL, ikke klipp det opp i lag eller la frisøren bruke kniv på det! Spar alt håret like langt - og desverre er lengden det eneste som har hjulpet meg.

Nå kan jeg lufttørke håret og være fornøyd etterpå uten produkter i det, eller noen form for føning/stritting. :-)

EDIT: Ser andre ber deg klippe deg, evt slutte å bleke det. Jeg stiper håret mitt blondere, og klipper meg en gang hver 6 mnd (bare noen cm). Ikke klipp deg kortere ivertfall, det gjør det BARE verre! Nå skal det sies at jeg har slitt med slik krusete hår i maaange år, og ikke før det ble veldig langt har det roet seg.

Endret av Propelly
Skrevet

Ikke blek det, ikke føn det. Kur det masse, og lad et lufttørke så du får fine bølger eller krøller.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er bare det at det ikke er tørt eller slitt. Jeg er hos frisør hver sjette uke, klipper og farger etterveksten, det har ikke blitt bleket på mange år. Det solblekes lett om sommeren.

Om jeg retter det ser det fint ut. Og det tover seg ikke om det ligger mot naken hud, bare mot stoff.

Men kanskje jeg bare må få klipt alt i en lengde da? Litt redd for å få pyramidesveis da men, hehe!

Dere med lik hårtype, hvordan fungerer hårolje for dere?

-Ts

Anonymous poster hash: 7ac00...4b3

Skrevet

Det ser ut til at du har tynne hårstrå? I så fall, så slites de raskere av både vær, vind og kjemiske behandlinger. Vær forsiktig med hva du gjør av bleking mm. Bruk kanskje heller en glansvask for å tilføre nyanser og glød til håret fremfor striper.

Ikke skjær håret, men klipp det i en frisyre med fasong. Fortsett å bruk gode produkter , men ikke overdriv. Vær også forsiktig med børstingen, og samle brusete hår med en olje. Gjerne en som fikserer litt, slik at du slipper så mye brus. Brus gjør at det ser mer slitt ut enn det egentlig er.

Anonymous poster hash: 46b82...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...