Gå til innhold

Noen som har blitt gravide mens dere har hatt kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en artikkel i dagbladet tror jeg det var for noen dager siden, der det sto om noen jenter som hadde blitt gravide mens de hadde spiral. Det sto også at kobberspiral kom så langt ned som fjerde plass på hvor sikker det var som prevansjonsmiddel. Jeg satte inn en kobberspiral i januar, og ble etter den artikkelen redd for at jeg allikevel kan bli gravid.

Er det noen her som har blitt gravide mens dere hadde kobberspiral? Hvor lenge hadde dere isåfall hatt kobberspiral før dere ble gravide?

Anonymous poster hash: 82d7d...842
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kobberspiral men har ikke blitt gravid. Har hatt den i 3 år.

Anonymous poster hash: 783b8...f6c

Skrevet (endret)

Jeg ble gravid med kobberspiral.

Den ble satt inn 6 uker etter fødsel, og jeg ble gravid ca 13 mnd etter innsetting.

(Regnefeil - jeg ble gravid ca 11 mnd etter innsetting)

Jeg må bare legge til at jeg har delt livmor, noe som på det tidspunktet ikke var oppdaget. Det var derfor bare den ene delen av livmoren min som var beskyttet av spiralen, og jeg ble gravid i den andre delen.

Endret av Lunas
Skrevet (endret)

Jeg ble gravid med kobberspiral.

Den ble satt inn 6 uker etter fødsel, og jeg ble gravid ca 13 mnd etter innsetting.

(Regnefeil - jeg ble gravid ca 11 mnd etter innsetting)

Jeg må bare legge til at jeg har delt livmor, noe som på det tidspunktet ikke var oppdaget. Det var derfor bare den ene delen av livmoren min som var beskyttet av spiralen, og jeg ble gravid i den andre delen.

6 uker er også for tidlig å sette inn spiral, da livmoren ikke er ferdig med å trekke seg sammen. Det kan medføre at spiralen endrer posisjon og ikke lenger fungerer.

Endret av Nerine_
Skrevet (endret)

6 uker er også for tidlig å sette inn spiral, da livmoren ikke er ferdig med å trekke seg sammen. Det kan medføre at spiralen endrer posisjon og ikke lenger fungerer.

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men for 20 år siden var det ikke uvanlig å sette inn en spiral på 6-ukerskontrollen, og jeg regner med at gynekologen ikke hadde foreslått det om det ikke var greit.

Og som sagt var ikke årsaken til min graviditet at spiralen hadde flyttet seg, det ble kontrollert med ultralyd etter noen uker, men at jeg har delt livmor.

Endret av Lunas
Skrevet

Jeg ble, men da hadde spiralen flyttet på seg. Jeg var aldri på oppfølgingstimen man skal ha en stund etterpå.. Nå har jeg hatt en ny kobberspiral inne halvannet år, sjekket at den sitter riktig og ikke blitt gravid. Tror hovedproblemet kan være at en kobberspiral må sitte helt riktig for å fungere optimalt.

Skrevet

Jeg ble gravid etter å har hatt kobber spiralen i et år. Mistet etterfølgende barnet i uke 16. (Dette var 1998, så tiderne har vel endret seg )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...