Gå til innhold

Valp, vekke fra 8-15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg har tidligere hatt hund når jeg har bodd alene og hatt den alene hjemme mens jeg har vært skolen.

Det jeg lurer på er om det blir for lenge for en valp og være alene hjemme? Har som sagt skole fra 8-15 hver dag, har aldri hatt valp før så aner ikke hvordan dette skal gå seg til.

Noen andre som har erfaringer med valp som har vært hjemme alene mens du har vært på skole/jobb?

Anonymous poster hash: 7f481...5f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En valp er vel som en baby, så det virker nå litt lenge å vere alene?

Hadde ikke gått med svigerinne sin ihvertfall, den er aldri alene en time engang selv om den er tre år nå.

Anonymous poster hash: 7b9a1...c8d

Gjest Badabing
Skrevet

Da vi fikk oss valp, passet vi på å ta det i ferien. Vi tok ut all ferie, og permisjon i tillegg. Den kan ikke være alene i starten, og den må tillæres å være alene hjemme over tid. Man må starte med sekunder, minutter osv, hvis ikke vil man risikere å få en hund med separasjonsangst.

• Liker 3
Skrevet

7timer helt alene er ikke ok for valper. De må oftere ut og må passes mer på

• Liker 1
Skrevet

Hvis livssituasjonen din er sånn at valpen må være alene så store deler av dagen, så passer det nok ikke å bli hundeeier akkurat nå. Av hensyn til valpen bør du derfor vente.

• Liker 2
Skrevet

Det er sagt å være uforsvarlig å ha en valp alene mer enn 4 timer dagen. Det er en maksimumgrense vil jeg si! De er jo bare babyer, de trenger for det første lufting nesten hver time og masse omsorg og oppfølging. Det å da være borte 7 timer dagen er meget uforsvarlig tørr jeg påstå..

Da bør du heller vudere en katt eller hamster ;)
Vent med hundekjøpet til du har god tid til å vende hunden til å være alene samt bli kjent med den osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...