Gå til innhold

Pleie av tatovering, hva er riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig riktig når det kommert il pleie av nye tatoveringer? Enkelte plasser står det at man skal ha på plasten til dagen etter, andre plasser 2-3 timer. Hvor ofte skal den vaskes og smøres?

Litt forvirret nå :)

Anonymous poster hash: 0c94b...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke hatt på plasten mer en noen timer, tenk på infeksjonsfaren.

Skrevet

En generell regel er bare å holde tatoveringen ren og fuktig den første tida. Hvordan du gjør det, spiller ikke så stor rolle, det har alle tatovører forskjellige meninger om! :)

Skrevet

På mine har jeg hatt plasten på resten av dagen, men tatt den av før jeg legger meg. Deretter har jeg vasket med mild såpe (jeg har brukt såpefri hudvask beregnet på tatoveringer og piercinger) og smurt en gang om dagen i to uker. Jeg mener å huske at jeg fikk beskjed om å vaske og smøre to ganger om dagen, men siden mine er midt på ryggen var det litt komplisert å få gjort aleine. Men forskjellige tatovører anbefaler forskjellige ting, så jeg ville gjort som din sier.

Skrevet

Jeg bruker å ta av plasten etter ett par timer, skylle tattisen i rent lunket vann med litt mild såpe uten parfyme. Smører men en gang jeg merker at tatoveringen ikke er fuktig lengre. Jeg har hørt at man skal holde den fuktig så lenge som mulig for jo lengre tid den bruker på å gro jo bedre blir den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...