Gå til innhold

Hundemat fra Plantasjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg kjøpte Hills på plantasjen, tipset den ansatte meg om at snart ville det bli "2 for 1" på dette foret, og at det da blir annonsert i aviser.

Jeg kjøper ikke aviser, så lurer på om noen vet når dette blir, eller om det har vært? Finner ikke noe på hjemmesiden eller facebook-siden dems..

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg har ikke sett noe om det på min lokale Plantasjen iallefall. Var innom der og kjøpte hundemat, ikke Hills da, men så ingenting.

Skrevet

Dumt spørsmål - hva er forskjellen på hundefor fra Plantasjen og fra veterinær? De har jo f.eks. RC begge steder. Det hos veterinæren er vel dyrere, men er det også bedre?

Anonymous poster hash: f0297...753
Skrevet

Det er ikke et dumt spørsmål.

Foret du kjøper hos veterinæren inneholder mer næring og mindre "fyll".
Foret du kjøper hos veterinæren kan ingen andre forhandle. Dette gjelder hvertfall for royal canin.
Det er allergivennlig for etc etc og for spesifik for f.eks nyrer, fedme, kastrerte hannhunder osv..

Anonymous poster hash: 28e6d...503
Skrevet

..Og også vanlig for for vanlige hunder, men av høyere kvalitet og derav høyere pris. Det kan være ett enkelt tilskudd i foret som gjør det dyrere å produsere osv. som alt annet i den banen.

Skrevet

Dumt spørsmål - hva er forskjellen på hundefor fra Plantasjen og fra veterinær? De har jo f.eks. RC begge steder. Det hos veterinæren er vel dyrere, men er det også bedre?

Om et sted som selger for ,ikke har mange kunder- vil foret bli gammelt ..Det er jo ikke bra for bikkja..

Eneste forskjellen jeg kan tenke meg .Når vi snakker om et spesifik for da.

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe forskjell? Pakkene ser like ut. Plantasjen sier: "Vi fører kvalitetsmerker som Pro Plan, Hill’s og Royal Canin i alle våre butikker".

Skrevet

Nei, som sagt er det forskjell på foret du kjøper hos en vanlig forhandler og hos en veterinær.
Foret hos veterinær er samme leverandør, men om du leser på posene står det "IKKE LOV Å SELGE FOR ANDRE ENN VETERINÆR" ala den duren. Fordi det er høyere næringsinnhold og det skal gjøres en vurdering av dyr etc før det blir solgt. Er du med? Veterinær er på en måte litt ansvarlig for dette salget siden foret er medisinsk!
De kan ikke plassere sånt i en dyrebutikk der en 14år gammel jente jobber og plutselig selger slankefor til en allerede undervektig rase.

• Liker 1
Skrevet

Nei, som sagt er det forskjell på foret du kjøper hos en vanlig forhandler og hos en veterinær.

Foret hos veterinær er samme leverandør, men om du leser på posene står det "IKKE LOV Å SELGE FOR ANDRE ENN VETERINÆR" ala den duren. Fordi det er høyere næringsinnhold og det skal gjøres en vurdering av dyr etc før det blir solgt. Er du med? Veterinær er på en måte litt ansvarlig for dette salget siden foret er medisinsk!

De kan ikke plassere sånt i en dyrebutikk der en 14år gammel jente jobber og plutselig selger slankefor til en allerede undervektig rase.

Like fullt selger de f.eks Royal Canin på Plantasjen :vetikke:

Skrevet

Det er forskjellige varianter av RC på plantasjen i forhold til hos vet. RC hos vet er spesialfor til de hundene som trenger det (allergisk, overvektig, undervektig) og er litt annet sammensatt. For en normal hund er plantasjen RC like godt dyrebutikk RC som jo er for vanlige hunder som ikke har helseproblemer.

Skrevet

Veterinæren vår selger kun spesialfóret for katt fra RC som har den skal kun selges hos veterinær-advarselen på. Derimot selger de vanlig RC-fór for hunder, uten advarselen på i tillegg til spesial-hundefóret med advarsel. Jeg syntes det var rart at de ikke førte begge deler for både hunder og katter, men det var sikkert noe med plassmangel som gjorde det.
For vanlig RC til kattene våre må vi til dyrebutikken på senteret.

Skrevet

Jeg kjøper spesialfor til min hund hos veterinæren, til "vanlig mellomstor hund".
Det varierer selvfølgelig hva veterinær til veterinær tar inn, alt ettersom hva etterspørselen er. En veterinær tjener ikke så forferdelig mye på spesialforet da det faktisk er grisedyrt å kjøpe inn. èn forsekk som koster 700 kr for deg hos veterinæren kostet veterinæren mellom 5 og 600 kroner. De tar inn foret alt ettersom hvem som handler fast. Hvis det aldri er noen som kjøper for til katter med nyreproblemer, så er det heller ingen vits å ta inn så mye av dette. fordi det har holdbarhetsdato.

Beklager avsporingen TS, men noen må virkelig ha det inn med te skje.

Royal Canin selges flere steder og under flere underkategorier, men det er kun hos veterinæren du får kjøpt Royal Canin spesialfor.

Til TS:
Jeg syns at damen på plantasjen burde fortalt deg når tilbudet var. Jeg lurer på om ikke de har plikt til å informere en kunde hvis tilbudet er rett rundt hjørnet. Si at du går å kjøper deg en mobil til 6000 kr og over helgen er den i samme butikk til 4000! Da har du rett på mellomlegg tilbake. Du kan melde deg på plantasjens nyhetsbrev. Selv har jeg ikke hørt om Hills tilbud de siste dagene på min epost.

Skrevet

Tror det også er forskjell på gode råd fra forhandler hvis man går uten veterinær. Det avhenger av den ansatte. Jeg sverger til vom og hundemat og der gir de gratis råd via nettsidene. Det gjør vel de fleste forhandlere?

Men en hund som har problemer med helse eller vekt, bør utredes av dyrlege.

Anonymous poster hash: 854d3...26a
Skrevet

Til TS:

Jeg syns at damen på plantasjen burde fortalt deg når tilbudet var. Jeg lurer på om ikke de har plikt til å informere en kunde hvis tilbudet er rett rundt hjørnet. Si at du går å kjøper deg en mobil til 6000 kr og over helgen er den i samme butikk til 4000! Da har du rett på mellomlegg tilbake. Du kan melde deg på plantasjens nyhetsbrev. Selv har jeg ikke hørt om Hills tilbud de siste dagene på min epost.

Hun visste ikke når det ble, men visste at det sannsynligvis ble snart.

• 3 uker senere...
Skrevet

Oh Lordie, her var det mange rare svar..

Hva er greia med RC? RC fører er høykvalitetsfòr, det som selges på Plantasjen er det samme som selges i dyrebutikker. Hvorfor er RC (og Hills) på Plantasjen? Fordi de vil tjene mer $$ (og i samme slengen backstabber hele bransjen sin i ryggen).

Hvorfor er fòret dyrt? Fordi det er dyrt å produsere, butikkene har vilt dårlig bruttofortjenste på fòr.

Hvorfor er fòret dyrere hos vetrinær enn hos Plantasjen/dyrebutikk? Fordi det er helt annet sammensatt fòr, som har renere råvarer og er dermed dyrere å produsere.

Mange av fòrene du får hos vet. har samme "problemområder" som du finner hos dyrebutikk/Plantasje, men igjen = mer "rent" fòr og mer rettet mot medisinske problemer. De har allergivennlige fòr hos dyrebutikker/Plantasjen også feks, Dermacomfort heter det. De har også lightfòr i dyrebutikk/Plantasjen osv osv osv. Noen fòrtyper får du kun hos vet, dette fordi det er så medisinsk rettet at kun en vet som kan selge det. (Ved feks alvorlige nyreproblemer, dette er noe som bør utredes først og fòret kan brukes som en behandling mot problemet, men som et tilskudd til en behandling, derav hos vetrinær så de kan være sikre på at du behandler dyret ditt med det det trenger først og fremst, og ikke kun velger fòret og tenker at problemet blir løst uten medisinering ol)

Er hunden din frisk eller har et "mindre" problem med feks allergi så er det ingenting i veien for å kjøpe fòret på dyrebutikk/Plantasjen.

Jeg ville anbefalt å kjøpe på dyrebutikk, du får bedre hjelp og info (skal i alle få bedre hjelp, vet at Buddykjeden sier at de er best på fòr og ernæring), i tilegg til at du støtter bransjen så ikke dyrebutikkene forsvinner. Fòret er det samme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...