Gå til innhold

vinterdress rundt 12 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn.må få tak i dresser til de i dag ! ;) før de fryser ihjæl..noen som har noen ideer ? De går i 4 klasse og 2 klasse.vet ikke om jeg skal kjøpe delte eller en hel dress ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er hel dress helt ut. Min gutt går i 3 klasse og hadde heller frosset seg blå enn å gå i dress. Mulig dette varierer, men sjekk m barna.

• Liker 1
Skrevet

Her slutter de med heldress og går over til todelt i løpet av 2. klasse.

Tror de som har heldress etter 3. klasse får høre det.

De vil vel uansett bruke jakka mest, siden de sjelden bruker vinterbukse på vei til og fra skolen når de er litt større.

Skrevet

Kommer vel an på hvor i landet man bor..., dvs. hvor mye snø det er, og hvor aktive de er med å leke i snøen? Når de går i 2. og 4. klasse er de kanskje glade i å leke i snøen, vasse og sitte/"krabbe" under lek? En hel dress beskytter mer mot snøen enn bukse og jakke. Går de i bukse og jakke, og leker mye typisk vinterlek så kan faktisk snøen sette seg mellom bukse og jakke, - noe den naturlig nok ikke kan hvis det er snakk om hel dress.

Samtidig er det jo greit å ha "bare" ei jakke hvis de skal ut å gjøre noe annet enn å leke. Jeg hadde hel dress fram til jeg var 11-12 år, men jeg hadde også bare vinterjakke utenom. Der jeg bodde fram til jeg begynte i 6. klasse var det mye snø om vinteren, og mange ungdomsskole-elever gikk også i hel dress, selv om de ikke akkurat lekte i snøen, - da det tydeligvis var mer praktisk i det vinter-været som ofte var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...