Gå til innhold

Anbefale måte å lære fransk på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil gjerne lære meg fransk, men har for tiden ikke mulighet til å hverken gå på skole eller få privatundervisning i dette. Med andre ord må jeg lære meg det "selv". Hvertfall begynne selv.

Kan dere anbefale meg et nettkurs, nettsted, program, bok med CD eller lignende som jeg bør prøve? Noen bokhandlere har ordbok med CD, men jeg vet ikke hvor gode disse er. Det hjelper jo ikke å bare lese, jeg må høre og.

Takk!

Anonymous poster hash: 1608e...b27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nesten du må kommunisere med noen som kan fransk, for å lære deg fransk 100 prosent. Selv forstår jeg mye skriftlig fransk, men den muntlige biten er veldig vanskelig. Uttalen av ord er svært avansert. I tillegg er språket i en annen språkgruppe enn norsk. Substantiv, adjektiv og verb bøyes avhengig av om ordet er feminint eller maskulint. Dessuten er mange av de vanligste verbene uregelmessige. Som for eksempel aller, être og avoir.

Anonymous poster hash: 8d6e6...5e7
Skrevet

Du lærer jo ikke å snakke flytende fransk, men hvis du vil ha en lettvint introduksjon, lære de vanligste ordene i dagligtale og få dem satt sammen i setninger helt fra starten, samt gjøre det på en morsom måte, så kan du begynne med appen Duolingo.

Anonymous poster hash: 540bb...dc4
Skrevet

Bli forelsket i en fransktalende og det er i boks

. De elsker å snakke språket sitt så ofte som mulig....Jeg hadde hørt på leksjoner på youtube. Og kjøpt lydbøker.

Det viktigste med språk er å få med seg ordlyden. Ellers blir det gebrokkent med norsk akksang. Ikke lekkert.

Skrevet

Når du har lært deg grunnleggende grammatikk og fått et visst ordforråd innabords kan du skaffe deg et abonnement på journal des enfants, eller gå på denne nettsiden.

http://www.jde.fr/

Anonymous poster hash: f2ed6...96f
Skrevet (endret)

Når du har lært deg grunnleggende grammatikk og fått et visst ordforråd innabords kan du skaffe deg et abonnement på journal des enfants, eller gå på denne nettsiden.

http://www.jde.fr/

linken virker ikke... oki jeg klarte.

Endret av Wonders
Skrevet

linken virker ikke... oki jeg klarte.

Det forstår jeg ikke :klo:

Den virker for meg

Skrevet

Det forstår jeg ikke :klo:

Den virker for meg

kanskje min pc hadde holdningsproblem den første gangen her. jeg prøvde igjen og etter mye enking så kom jeg inn... :plystre:

Skrevet

Det var bra pc'en kom på bedre tanker :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde fransk på vgs, så lærte mye grunnleggende der, som uttale og gramatikk. Har i ettertid brukt boka French for dummies (anbefales! det følger med en CD for uttale), div videoer på youtube, sett mange filmer på fransk (Jean Luc-Godard har mange fantastiske filmer) og lest fransk (blogger, aviser osv) også hører jeg på fransk musikk (francois hardy, Serge Gainsbourg). Har sakte men sikkert fått et bedre ordforråd og bedre språkforståelse.

http://zenhabits.net/how-to-learn-a-language-in-90-days/

^ Det står noe bra der om å begynne å "tenke" på det nye språket. Det synes jeg er effektivt i alle fall.

Endret av Kusmi
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...