AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er i en kinkig situasjon nå der jeg (av flere grunner) ikke kan betale kredittkortregning. Jeg vil også nedbetale selve summen. Jeg vet at dersom det går til inkasso kan man få en nedbetalingsplan av inkassofirma. Men hva med før det? Kan man be dem om utsettelse på betaling eller en nedbetalingsplan? Noen som har erfaring med dette? Anonymous poster hash: ae7a3...fe9
navnet Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Det er jo det du allerede har med selskapet nå, synes ikke du skal banke på å få bedre rente hos inkasso, for det er sletts ikke sikkert. Betal så mye som du kan hver mnd nå. Den regningen du får i posten nu er bare på rentene, så legger du på det du kan i tillegg
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Ta kontakt med kredittkortselskapet og forklar situasjonen. Det pleier å ordne seg lettere dersom du ligger litt i forkant og ikke bare dropper å betale regningen. Anonymous poster hash: 54a9a...e3f
Wonders Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 betalingsvilje og betalingsevne er to vidt forskjellinge ting. RIng før-inkasso avdelingen å hør. Ta alltid kontakt. Det værste du kan gjøre er å ikke ha dialog. Renter kan endres på over telefonen. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Det er jo det du allerede har med selskapet nå, synes ikke du skal banke på å få bedre rente hos inkasso, for det er sletts ikke sikkert. Betal så mye som du kan hver mnd nå. Den regningen du får i posten nu er bare på rentene, så legger du på det du kan i tillegg Jeg tenkte mest å informere å få en løsning før ting går til inkasso. En venninne av meg hadde mye gjeld på et kredittkort og etter noe tull med adresseendring fikk hun ikke regning og glemte å betale. Det forfalt til inkasso og da hun tok kontakt med Lindorff fikk hun en gunstig nedbetalingsavtale. Jeg tenker at hvis man kan forhandle noe med inkasso kan man i hvert fall gjøre det før det har gått til inkasso? Anonymous poster hash: ae7a3...fe9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Det har jo gått til inkasso når du må forhandle med et inkassoselskap. Råder deg til å ta kontakt med kredittkort selskapet og be om en eller to betalingsfrie måneder, evt. få utsettelse på denne måneden. Joda, du kan få gunstig nedbetalingsavtale hos inkassoselskapet og, men det går på endel salærer og gebyrer, så det vil aldri lønne seg.... Anonymous poster hash: f7e7c...1d0
Wonders Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er i en kinkig situasjon nå der jeg (av flere grunner) ikke kan betale kredittkortregning. Jeg vil også nedbetale selve summen. Jeg vet at dersom det går til inkasso kan man få en nedbetalingsplan av inkassofirma. Men hva med før det? Kan man be dem om utsettelse på betaling eller en nedbetalingsplan? Noen som har erfaring med dette? Anonymous poster hash: ae7a3...fe9 Har du løst det ennå? Åssen gikk du frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå