Gå til innhold

Kan jeg si det først? Eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg kommet dit hen at jeg bare er totalt overveldet av disse følelsene jeg har.

Jeg føler jeg sprenger innvendig, og når jeg ser på han så vet jeg at han er HAN. Han jeg skal dele livet med, og han som skal fortsette å få meg mo og sprø :-)

Så, nå lurer jeg på.. Jeg vet han føler det samme, og jeg lurer på; Kan jeg si det først at jeg elsker han?

Anonymous poster hash: ee45a...f87

Videoannonse
Annonse
Gjest Miranda2011
Skrevet

Nå er jeg kommet dit hen at jeg bare er totalt overveldet av disse følelsene jeg har.

Jeg føler jeg sprenger innvendig, og når jeg ser på han så vet jeg at han er HAN. Han jeg skal dele livet med, og han som skal fortsette å få meg mo og sprø :-)

Så, nå lurer jeg på.. Jeg vet han føler det samme, og jeg lurer på; Kan jeg si det først at jeg elsker han?

Anonymous poster hash: ee45a...f87

Hvis du vet han føler det samme som du, kan du vel si det først?

Skrevet

Hvorfor skulle ikke du kunne si det først? Kvinner kan vel både ta initiativ til sex og frierier i disse dager, da kan man vel erklære litt varme følelser også? :)

Kjør på.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du ikke kunne det? En av dere må jo si det først, og det er vel hipp som happ hvem det er. Jeg vet at det tradisjonen tro som regel er mannen som frir, selv om det er i ferd med å endre seg, men jeg har da aldri hørt om at tilsvarende gjelder det å si at man elsker hverandre.

Anonymous poster hash: b68e0...b1c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal si det til han :-).

Skrevet

Jeg synes ikke du skal si det om dere bare har vært sammen en kort stund :)

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det, TS?

Har du fått fortalt han det? Hva svarte ham?

Anonymous poster hash: 18c21...97a

Skrevet

Jeg har samme problemstilling, men venter til han sier det først.

Anonymous poster hash: 01799...702
Skrevet

Jeg hadde det likt som deg 3 mnd inn i forholdet med han som nå er min samboer. Følte jeg skulle sprenges av følelser og bare måtte si at jeg elsket ham. Så jeg satt meg en dato (en dag vi skulle noe spesielt) og tenkte at da skulle jeg si det. Men han kom meg i forkjøpet, like før jeg skulle si ordene sa han det. Han hadde visst hatt det på samme måte som meg, og følte han ikke kunne la være å si det lengre han heller. Etter den dagen har vi sagt det til hverandre hver dag.

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Hvorfor skulle ikke du kunne si det først? Kvinner kan vel både ta initiativ til sex og frierier i disse dager, da kan man vel erklære litt varme følelser også? :)

Kjør på.

Det synes ikke jeg. Mannen bør fri og mannen bør først være ute med å "kapre" kvinnen, syns no æ.

Skrevet

Jepp, det er mannen som er jegeren og kvinnen som er byttet. Mannen som er aktiv og sterk, kvinnen passiv og skjør. Om du skulle finne på å være så vulgær og rølpete at du forteller ham at du elsker ham, kommer han umiddelbart til å miste interessen for deg. Sannsynligvis vil han løpe rett ut av rommet i det øyeblikket du sier det, og tilbringe natten med sin oppblåsbare, feminine elsker istedet. Slike dukker klarer ihvertfall å holde kjeft og ligge stille, som et ekte kvinnfolk. Håper ikke du er så frekk og mandig at du stemmer ved stortingsvalg, går i bukser og tar deg lønnet arbeid og?

Anonymous poster hash: b4c84...04d
  • Liker 2
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Jepp, det er mannen som er jegeren og kvinnen som er byttet. Mannen som er aktiv og sterk, kvinnen passiv og skjør. Om du skulle finne på å være så vulgær og rølpete at du forteller ham at du elsker ham, kommer han umiddelbart til å miste interessen for deg. Sannsynligvis vil han løpe rett ut av rommet i det øyeblikket du sier det, og tilbringe natten med sin oppblåsbare, feminine elsker istedet. Slike dukker klarer ihvertfall å holde kjeft og ligge stille, som et ekte kvinnfolk. Håper ikke du er så frekk og mandig at du stemmer ved stortingsvalg, går i bukser og tar deg lønnet arbeid og?

Det at kvinner har stemmerett synes jeg har lite å gjøre med at menn og kvinner er sammensatt noe ulikt ift tiltrekningskraft overfor hverandre ift å bringe arten videre - og hygge seg langs veien med romantiske stunder.

Like rettigheter og muligheter er ikke det samme som like hormonelle balanser og ubalansert.

Så derfor, kvinner; stem i vei og bli statimistwr og konsernsjef - men la mannen tilby en armkrok og lede an frieriene.

Skrevet

Det at kvinner har stemmerett synes jeg har lite å gjøre med at menn og kvinner er sammensatt noe ulikt ift tiltrekningskraft overfor hverandre ift å bringe arten videre - og hygge seg langs veien med romantiske stunder.

Nei, det er høy grad en sammenheng her. Det ligger nemlig i kvinnens natur å bry seg om familie og barn. Huslige forhold, med andre ord. Små forhold. Hennes hjerne har aldri måttet bry seg om større forhold, og hun er ikke evolusjonsmessig tilpasset et liv utenfor hjemmets trygge vegger. Når ble det naturlig for en kvinne å bry seg om lederskap, politikk, økonomi...? Det er naturstridig og utiltrekkende med kvinner som tar på seg mannlige oppgaver, som det å stemme/engasjere seg i samfunnsmessige forhold jo tross alt er.

Les historie, jente! Tror du huleboere lot kvinnfolk få leke sjef?

Like rettigheter og muligheter er ikke det samme som like hormonelle balanser og ubalansert.

Så derfor, kvinner; stem i vei og bli statimistwr og konsernsjef - men la mannen tilby en armkrok og lede an frieriene.

Den der fungerer ikke, du. Om du er enig med de gamle kjønnstradisjonene, så får du gjøre det skikkelig. Denne tankemåten du har her, er et typisk produkt av en halveis "frigjort" kvinne. Du tror du kan få godene som denne "likestillingen" fører med seg, samtidig som du får godene av det gamle systemet der menn tok initiativet, forsørget, beskyttet og passet på. Du høres ut som et grådig lite pikebarn som vil grafse til deg alt, på bekostning av hva som er naturlig.

Ingen ekte mann vil legge armen rundt en høyutdannet og "selvstendig" kvinne, og føle at hun er liten og uskyldig nok til å faktisk trenge denne omsorgen og beskyttelsen. Det eneste som står igjen i et slikt system, er et skuespill, hvor man leker ekte mann i de stundene kvinnen føler for det.

Som Mann, forventer jeg at kvinnen underkaster seg, og går inn i sin historiske og biologiske begrunnede rolle som mor og kone. Hun skal vaske huset, servere meg velsmakende mat, oppdra mine barn, og ellers bruke sin irrasjonelle hjerne minst mulig på ting hun ikke er biologisk egnet til å bry seg om. DA, og kun da, vil jeg ta meg bryet meg å varte henne opp, fri, spandere middag på restaurant, og gi henne andre belønninger som hun ellers ikke ville kunnet oppnå selv.

Disse tøflene som lar dama jobbe og stemme, kan vel like gjerne la henne fri og. Det blir ett fett, hele greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...