AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Hva syntes dere om utenlandske kvinner? Jeg er født og oppvokst i Norge men av marokkansk bakgrunn, har ikke hatt mye med etnisk norske mannfolk å gjøre - rett og slett fordi de virker litt ..uinteresserte? Det er litt samme oppfattningen jeg og andre venninner har, men igjen kanskje vi bare er vant til en annen mer direkte form for tilnærming. Ikke for å generalisere, jeg er bare litt nysgjerrig:-) Anonymous poster hash: 7f889...aab
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Hva syntes dere om utenlandske kvinner? Jeg er født og oppvokst i Norge men av marokkansk bakgrunn, har ikke hatt mye med etnisk norske mannfolk å gjøre - rett og slett fordi de virker litt ..uinteresserte? ... Viser dere interesse selv da? Eller forventer dere at mannen skal gjøre alt? Anonymous poster hash: 80ec0...c07 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg synes utenlandske kvinner er veldig interessante, men jeg har lært at det ofte er familiemedlemmer i bakgrunnen som ikke vil tillate interesserte (norske) gutter, men det er barnelærdommen og jeg har lite erfaring med dere nå som jeg har blitt eldre. Jeg merker at denne tankegangen sitter litt i meg enda så jeg vier ikke utenlandske kvinner stor oppmerksomhet med mindre hun viser interesse først.Anonymous poster hash: 90828...485 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er jente med bakgrunn fra et afrikansk land jeg også.. Men er født i Norge. I forhold til menn i landet jeg er fra er norske menn veldig "sjenerte" eller hva jeg skal si.. det er en grunn til at nordmenn er på grisefylla hver helg for å si det slik;) i landet jeg er fra er de mer pågående (og til tider innpåslitne), de er ikke redd for å si det i edru tilstand hvis de syntes du er vakker. Jeg har opplevd mange ganger å bli sjekket opp på matbutikken, på bussen, på gata osv der, det har jeg aldri opplevd med en etnisk nordmann. Men jeg tror også at i noen miljøer i Norge er de litt "redde" eller skeptiske eller hva jeg skal si for utenlandske jenter (og gutter haha!), mens i andre miljøer elsker guttene utenlandske/eksotiske jenter jeg har hvertfall ikke noe problem med å finne norske menn som er intr, selv om jeg nok har vært ulykkelig betatt/forelsket i gutter som ikke har likt mørke jenter osv hehe;) Anonymous poster hash: e1025...649
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Faktisk respektere kvinner, se på dem som likeverdige og behandle dem som noe annet enn objekter = sjenert. Man lærer så lenge man lever. Anonymous poster hash: 80ec0...c07 16
gyazo Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har et åpent sinn og kunne fint blitt sammen med en marokkaner, men helt ærlig, jeg har et veldig dårlig inntrykk av mange utenlandske kvinner (de ikke-vestlige). Har mange muslimske jenter på jobb som ikke er spesielt ålreite, verken mot kolleger eller andre som vi er i kontakt med. Synes de er direkte frekke mot folk utenifra, og det er veldig få av oss etnisk norske kolleger som de vil hilse på eller si noe til. Har én ålreit mulig muslimsk kollega, men hun er kanskje heller ikke den mest religiøse og har etter hvert sluttet med å gå med hodeplagg (aner ikke hva det var, ikke hijab i hvert fall). 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Norske menn er ofte tafatte og tiltaksløse. Når de ser en kvinne de er interessert klarer de i hvertfall ikke å vise det. Hvorfor, vet jeg ikke. Kanskje oppdragelsen gjør dem veike? Det er i allefall ikke sjarmerende eller mandig. Hilsen etnisk norsk dame.Anonymous poster hash: 53002...c8a 6
Trapp Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Hva syntes dere om utenlandske kvinner? Jeg er født og oppvokst i Norge men av marokkansk bakgrunn, har ikke hatt mye med etnisk norske mannfolk å gjøre - rett og slett fordi de virker litt ..uinteresserte? Det er litt samme oppfattningen jeg og andre venninner har, men igjen kanskje vi bare er vant til en annen mer direkte form for tilnærming. Ikke for å generalisere, jeg er bare litt nysgjerrig:-) Anonymous poster hash: 7f889...aab Har alltid vært tiltrukket av mørke trekk, så det skal ofte mindre til før jeg syns utenlandske kvinner er fine. Titter alltid på dem først, bare for å sjekke dem ut. Syns spesielt mange afrikanske kvinner er utrolig vakre. Flørter gjerne med utenlandske kvinner når det faller seg naturlig, og har deitet opptil flere. Er ikke noen pågående flørter, så det er ikke sikkert alle har oppfattet det som at jeg har flørtet med dem. Flørting er for meg hovedsaklig en måte å føle ut en person på, så hva hun oppfatter det som er uansett ikke så nøye. Jeg liker ofte holdningene deres til kjønnsroller, som gjerne er en god mix av vestlige verdier og den respekten for menn de har fått med seg hjemmefra. Jeg har inntrykk av at de ofte har sansen for vestlige menn og gir oss kred for en del ting som norske kvinner kanskje tar for gitt. Samtidig har jeg problemer med å forholde meg til den dogmatisk religiøse måten mange av dem tenker på, og savner da den gode samtalen og det å bli utfordret mentalt. Men er absolutt åpen for å ende opp med en utenlandsk kvinne en dag, dersom den riktige kjemien er til stede, dersom jeg fatter henne og hun fatter meg. I så fall er det bare en liten bonus dersom hun er utenlandsk og mørk. Hilsen etnisk norsk mann.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Hva syntes dere om utenlandske kvinner? Jeg er født og oppvokst i Norge men av marokkansk bakgrunn, har ikke hatt mye med etnisk norske mannfolk å gjøre - rett og slett fordi de virker litt ..uinteresserte? Det er litt samme oppfattningen jeg og andre venninner har, men igjen kanskje vi bare er vant til en annen mer direkte form for tilnærming. Ikke for å generalisere, jeg er bare litt nysgjerrig:-)Anonymous poster hash: 7f889...aab Kjenner ei tyrkisk-norsk dame på rundt 30 år og hun virker som om hun overkompenserer krampaktig fordi hun ikke er helnorsk...hun skal være businesswomen og World saviour...patetisk hvordan hun legger seg i seng med gifte norske menn.Anonymous poster hash: 8ca2d...2ba
I Grosny Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg synes det utenlandske er spennende og eksotisk, og har nå vært sammen med min "Sheherazade" i snart 1001 netter 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 er med i grosny, synes det er kjempespennende med utenlandske og eksotiske jenter. MEN jeg opplever de som ekstra vanskelig å komme inn på, nærmest umulig å sjekke opp og sjarmere. Derfor blir det til at jeg heller står over hele greia enn å bli avvist Anonymous poster hash: fa657...bb0
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 TS her, Her var det mange interessante svar. Jeg kan se den som noen nevnt, med at "vi" (sier dette med gåsetegn fordi vi åpenbart ikke er en homogen gruppe) kan være vanskelig å komme inn på, samt det andre trekker min i forhold til kulturel/religiøs bakgrunn. Jeg merker selv rundt meg at mange har et litt anstrengt forhold til nordmenn, men fra mitt ståsted virker det heller slik at de kanskje ikke føler det de har mye de skulle snakket om, eller at de ikke har noe til felles? Derfor har mange kanskje gjerne en tendens til å søke sine "egne" Jeg har en fin mix av både etnisk norske og utenlandske venner, er født og oppvokst i Norge som sagt med langrennsturer i skogen, kjøttkaker med brun saus til middag og Mot i brøstet på tv'en :-) Har et bredere ordforåd enn mange av mine etnisk norske venner, samtidig som jeg er genuint opptatt av mitt kulturelle opphav og dermed også søker en viss tilhørighet der. Jeg føler selv (og har hørt mye) at jeg er en omgjengelig dame, spesielt i sammenhenger der det faller seg naturlig, men det er likevel slik at jeg har inntrykket av at det må ett par glass innabords før noen våger seg ut i de trakter Har stusset på om det ikke kan være en kombinasjon av å virke noe utilgjengelig (ikke hensikten) sammen med "deres" tafatte holdning (sett i forhold til den vi er vant med) Tanker rundt dette? Anonymous poster hash: 7f889...aab
Mike Waters Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 For meg spiller det ingen rolle hvor i verden en vakker kvinne kommer fra, men det betyr ikke at det "hjelper" å være fra et annet land. Det er bare en kvinne med en annen kultur og evt. hudfarge, ikke noe mer, ikke noe mindre. 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 For meg spiller det ingen rolle hvor i verden en vakker kvinne kommer fra, men det betyr ikke at det "hjelper" å være fra et annet land. Det er bare en kvinne med en annen kultur og evt. hudfarge, ikke noe mer, ikke noe mindre. Skjønner Anonymous poster hash: 7f889...aab
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #15 Skrevet 16. oktober 2013 Noen andre med innspill? Anonymous poster hash: 7f889...aab
pressplay Skrevet 16. oktober 2013 #16 Skrevet 16. oktober 2013 Norske menn er ofte tafatte og tiltaksløse. Når de ser en kvinne de er interessert klarer de i hvertfall ikke å vise det. Hvorfor, vet jeg ikke. Kanskje oppdragelsen gjør dem veike? Det er i allefall ikke sjarmerende eller mandig. Hilsen etnisk norsk dame.Anonymous poster hash: 53002...c8a Det har vel en del med den norske kulturen å gjøre, at man ikke skal stikke seg ut og at norske kvinner tillater seg å vise avsky hvis de blir sjekket opp av en som ikke faller i smak. Dette blir vi nordmenn opplært til å kalle for sextrakkasering (nei, snakker ikke om tafsing og klåing eller slike ekstreme handlinger) og objektivisering av kvinner og slik ønsker vi ikke at norske menn skal være. Derfor lar mange menn vær å sjekke opp i stedet for å risikere å havne i denne gruppen. Dermed begrenser mange menn seg til å drive sjekking i sosiale kretser der man litt mer subtilt kan komme i kontakt med det motsatte kjønn. 4
pressplay Skrevet 16. oktober 2013 #17 Skrevet 16. oktober 2013 TS her, Her var det mange interessante svar. Jeg kan se den som noen nevnt, med at "vi" (sier dette med gåsetegn fordi vi åpenbart ikke er en homogen gruppe) kan være vanskelig å komme inn på, samt det andre trekker min i forhold til kulturel/religiøs bakgrunn. Jeg merker selv rundt meg at mange har et litt anstrengt forhold til nordmenn, men fra mitt ståsted virker det heller slik at de kanskje ikke føler det de har mye de skulle snakket om, eller at de ikke har noe til felles? Derfor har mange kanskje gjerne en tendens til å søke sine "egne" Jeg har en fin mix av både etnisk norske og utenlandske venner, er født og oppvokst i Norge som sagt med langrennsturer i skogen, kjøttkaker med brun saus til middag og Mot i brøstet på tv'en :-) Har et bredere ordforåd enn mange av mine etnisk norske venner, samtidig som jeg er genuint opptatt av mitt kulturelle opphav og dermed også søker en viss tilhørighet der. Jeg føler selv (og har hørt mye) at jeg er en omgjengelig dame, spesielt i sammenhenger der det faller seg naturlig, men det er likevel slik at jeg har inntrykket av at det må ett par glass innabords før noen våger seg ut i de trakter Har stusset på om det ikke kan være en kombinasjon av å virke noe utilgjengelig (ikke hensikten) sammen med "deres" tafatte holdning (sett i forhold til den vi er vant med) Tanker rundt dette? Anonymous poster hash: 7f889...aab Det har vel mye med hvor norsk du fremstår. Er du slik du beskriver her hadde jeg ikke hatt noe problem med å ta kontakt da jeg ikke ville tenkt på deg som utlending. Er det et klart skille mellom "deg og oss" kan det være en større barrière å bryte, men personlig har dette aldri vært en problemstilling. Jeg har vokst opp i et veldig norsk område der de få utlendingbarna har vært en like naturlig del av vennegjengen siden det ikke har vært gettofisering av folkeslag der jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #18 Skrevet 16. oktober 2013 Det har vel mye med hvor norsk du fremstår. Er du slik du beskriver her hadde jeg ikke hatt noe problem med å ta kontakt da jeg ikke ville tenkt på deg som utlending. Er det et klart skille mellom "deg og oss" kan det være en større barrière å bryte, men personlig har dette aldri vært en problemstilling. Jeg har vokst opp i et veldig norsk område der de få utlendingbarna har vært en like naturlig del av vennegjengen siden det ikke har vært gettofisering av folkeslag der jeg bor. Det er litt den problemstillingen der også, for jeg tenker mange vil kanskje ikke fremstå som "norske" Jeg er kanskje en av de som er like stolt av begge kulturene jeg er så heldig å ha, samtidig som jeg blir ansett veldig lite marokkansk i hjemlandet og det dermed faller meg naturlig at fødestedet er mitt hjemland nummer en. Det er riktignok ikke jeg kjenner som vil måtte streve for å være så norsk som mulig for å appelere til nordmenn. Det kan være flere faktorer som innvirker på dette, blant annet redselen for å virke som man prøver for hardt, redselen for å miste kontakt med egen identitet osv. Nå mener jeg at jeg selv har klart å finne en allright balanse, men inntrykket er at det kanskje ikke er like lett for alle? Og at det også kan spille en rolle hvor i verden du er fra? Selv er jeg marokkansk, lys i huden og blond i håret , men jeg kan forestille meg at en somalsk venninne ville hatt større vanskeligheter på denne fronten. Eller? Anonymous poster hash: 7f889...aab
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #19 Skrevet 16. oktober 2013 TS her, beklager div. skrivefeil og ord.. Har et tastatur som hopper (ja hopper!) litt frem og tilbake her.. Anonymous poster hash: 7f889...aab
gyazo Skrevet 16. oktober 2013 #20 Skrevet 16. oktober 2013 TS her, beklager div. skrivefeil og ord.. Har et tastatur som hopper (ja hopper!) litt frem og tilbake her.. Anonymous poster hash: 7f889...aab Beklager off topic, men er du på mobilen? Android, Samsung? Har hatt dette problemet lenge, både på diskusjon.no og her inne. Umulig å ta dette på PM når TS er anonym.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå