Atrix Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 lurer på hva slags sko barnehagebarna bruker nå? noen som har begynt med vinterstøvler med goretex allerede, eller blir det litt overkill enda? bor på Østlandet her.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 I barnehagen jeg jobber varierer det nesten fra dag til dag, men her er også været variabelt. Men cherox og andre vintersko er flittig brukt. Anonymous poster hash: d9e64...91e
Susan Sto Helit Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Vi bruker halvhøye forede sko. Tidligere har vi nok gått rett over i vinterskoa når det har vært kaldt og fuktig som nå. Men i år har vi kjøpt disse som høst/tidlig vinter sko, og så avventer vi litt med vinterskokjøpet.
^^Belle^^ Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Jenta vår har halvhøye gore-tex joggesko (fra Viking) uten for, og ellers vanlige støvler når det regner.
Gjest Magdalene Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Er det ikke klamt med cherroxer nå? Her er det goretex sko på beina til ungene.
LilleAlva Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Jenta mi har også goretex sko, men i en "høstlig" versjon. Synes de er veldig greie hun bruker varme sokker i de også, så hun ikke skal fryse. Synes det har blitt veldig kaldt ute, så vurderer å gå til innkjøp av vintersko allerede.
Pooo Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg anbefaler enten gtxvintersko eller gtxsko for høstbruk. Ha plass til en litt tykkere sokk/ullsåle og luft. Da vil barna ha varme føtter hele dagen:-) Cherrox er ikke bra for føttene da de er laget av plast og barna ofte blir klam på føttene og dermed fryser. Foret i viking sine cherrox har en høy andel syntetiskestoffer, noe som ikke er bra. Kamik sine er bedre på det punktet. En annen negativ ting med cherrox er at plast ikke puster, noe som kan føre til kondens og videre fotsopp.
Gjest pysepusen Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Halvhøye goretex med litt foring.
Mohair Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Min går ikke i barnehage, men jeg svarer likevel. Jeg synes det er for varmt med vintersko nå, så han har på seg et par halvhøye gore-tex sko med ullsåle når vi er ute. Da har han god plass, god bevegelighet, blir ikke våt og fryser ikke. Vinterskoa venter vi med til det blir kaldere ute.
Gjest Marmot Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Min gutt går i vintersko med tynne sokker i, når det blir kaldere får han tykkere sokker.
dreia Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Vintersko med goretex og Cherrox viss det regnar. Men her er det kaldt nå. Frost og minusgrader på natt og morgon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå