Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på date med på lørdag, og han sa at han trodde jeg var jeg kjekk, noe jeg også var. Va menes med å si at ei jente er kjekk?

Anonymous poster hash: 6b508...d72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du er grei, vil jeg tro? Litt gammeldags måte å si det på, kanskje. "For ei kjekk jente" :)

Skrevet

Ja, ei kjekk jente er ei jente som er snill og nyttig =)
På gutta er det mer en utséendeting, mens på jenter er det personlighet.

Skrevet

Ok, takk! Vett ikke helt hvordan jeg skal tolke det....

Skrevet

Han er nok interessert i deg :)

Skrevet

Kjekk = hyggelig/positiv/koselig hvis det er sagt om en jente, hvis det er en gutt kan det også bety at han så bra ut, mens det ikke er en utseendekommentar hos jenter. Man kan også ha det eller gjøre noe kjekt, det er helt vanlig på Vestlandet.

• Liker 2
Gjest Wanderlust
Skrevet

Et kompliment er det i alle fall! :)

Skrevet

Mange her på Sunnmøre som sier "ho e ei kjekke jente" (eller hvordan de sier det) og det betyr at hun er veldig snill/har en bra personlighet. Det er veldig positivt ihvertfall. Jeg skjønte ingenting da jeg hørte det første gang, for jeg trodde bare menn kunne være kjekke, men det var tydeligvis feil :)

Anonymous poster hash: a8b6b...54f
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det stemmer, på Sunnmøre bruker man "kjekk" om både gutter og jenter i betydning av grei/hyggelig.

Anonymous poster hash: 59ca9...5f8

• Liker 2
Skrevet

Var på date med på lørdag, og han sa at han trodde jeg var jeg kjekk, noe jeg også var. Va menes med å si at ei jente er kjekk?

Vestlending? da er det veldig positivt, grei og snill, kan også inkludere flink. litt dialektvarianter på sånne ord..

Skrevet

Positivt, grei, snill, bra personlighet. Ei real jente det er lett å forholde seg til, som det er lite tull med.

Anonymous poster hash: 20ac7...eb6
Skrevet

Vil si det er et litt tamt og kjedelig kompliment. Blir litt som å si "hun er helt grei" eller "hun er real".

Jeg skjønner at du ble skuffet, hvis du liker han mye, og ville han skulle si: "du er dødspen" eller "kjempesøt" osv.

Men man kan tross alt ikke si så mye på bakgrunn av et kompliment, så du får nesten bare møte han igjen og se hvor veien tar dere :)

Anonymous poster hash: a6f2e...489
Skrevet

Kan bety "bra, grei; tiltrekkende og pen" For eksempel :)

Skrevet

Vil si det er et litt tamt og kjedelig kompliment. Blir litt som å si "hun er helt grei" eller "hun er real".

Anonymous poster hash: a6f2e...489

Dialektavhengig. Er han sunnmøring er det et helt fantastisk kompliment.

Anonymous poster hash: 20ac7...eb6

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar :) Er vestlending.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...