Gjest Bygdis Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Vi er bekjente fra før, og de siste månedene har vi hatt veldig mye kontakt. Har møtt hverandre noen ganger, type besøkt hverandre, og da oppfører vi oss som kjærester. Haster ikke for meg at vi skal definere hva vi er, men jeg vil gjerne vite om vi har samme tanker om hva vi kan bli.. Hvordan kan jeg formulere meg så jeg får vite hva han vil med oss? Er veldig forelska i han, så er så redd for å bli såra..
amonyn Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Self destruct in three...two...one...BOOM! 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Skriv en mail på fylla. ^^,Anonymous poster hash: be647...747
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Self destruct in three...two...one...BOOM! Hva menes med dette meningsløse innlegget? Jeg har samme problemstilling som TS, så jeg håper hun får noen gode svar! Jeg ville ihvertfall IKKE skrevet en mail som foreslått over!! Da ville jeg heller ha spurt fyren om hva han tenker, men på en forsiktig måte. Anonymous poster hash: 7cfe4...fff 1
Nettinettet Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Hva menes med dette meningsløse innlegget? Jeg har samme problemstilling som TS, så jeg håper hun får noen gode svar! Jeg ville ihvertfall IKKE skrevet en mail som foreslått over!! Da ville jeg heller ha spurt fyren om hva han tenker, men på en forsiktig måte. Anonymous poster hash: 7cfe4...fff Det er ikke et meningsløst innlegg, det er akkurat det som skjer når man har behov for bekreftelse om hvor man står, når man ikke ser det ut i fra handlinger.. Hvis en mann/gutt tilbringer tid med deg, så liker han deg. Hva mer er det du vil vite? Om du er den eneste rette for han? Om han vil gifte seg med deg om ett år? Det du skal fokusere på er dine følesler, og dine behov. Er de urealistiske? Hvis ja, jobb med det. Hvis nei, finn deg en som lever opp til det du ønsker deg for å være trygg!
Gjest Bygdis Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Det er ikke et meningsløst innlegg, det er akkurat det som skjer når man har behov for bekreftelse om hvor man står, når man ikke ser det ut i fra handlinger.. Hvis en mann/gutt tilbringer tid med deg, så liker han deg. Hva mer er det du vil vite? Om du er den eneste rette for han? Om han vil gifte seg med deg om ett år? Det du skal fokusere på er dine følesler, og dine behov. Er de urealistiske? Hvis ja, jobb med det. Hvis nei, finn deg en som lever opp til det du ønsker deg for å være trygg! Slike store spørsmål er altfor tidlig å lure på, det skjønner jeg Men mer om det kan bli noe seriøst mellom oss, eller om jeg bare er en flørt? Jeg tviler i grunn på at jeg er en flørt, det virker veldig oppriktig og ekte fra hans side også. Jeg er så forelsket i han, og tror jeg aldri har følt meg så sikker før. Og det er og litt av problemet, hva om det ikke er gjensidig? Da kommer jeg til å bli såret, og da er det bedre å vite det nå enn når det har utviklet seg videre fra min side. Så jeg bør bare la det ligge og vente og se da?
Nettinettet Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Slike store spørsmål er altfor tidlig å lure på, det skjønner jeg Men mer om det kan bli noe seriøst mellom oss, eller om jeg bare er en flørt? Jeg tviler i grunn på at jeg er en flørt, det virker veldig oppriktig og ekte fra hans side også. Jeg er så forelsket i han, og tror jeg aldri har følt meg så sikker før. Og det er og litt av problemet, hva om det ikke er gjensidig? Da kommer jeg til å bli såret, og da er det bedre å vite det nå enn når det har utviklet seg videre fra min side. Så jeg bør bare la det ligge og vente og se da? Tror du ikke at du kommer til å bli såret uansett? Er det ikke da bedre å bite tennene sammen og heller jobbe med usikkerheten din? For hvis du spør om du er en flørt, blir det det samme som å spørre han om følelser. Ingen slike setninger eller tanker skal eksistere så tidlig i ett forhold. Han trenger å bli kjent med deg og du trenger jo også å bli kjent med han. På et dypere nivå enn det dere kjenner hverandre fra før. Du kan ikke vite at han er den rette for deg etter to månder, selv om du har sterke følselser nå. Bruk tiden og nyt heller de gode følelsene og ikke skrem han vekk!
Gjest Bygdis Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Tror du ikke at du kommer til å bli såret uansett? Er det ikke da bedre å bite tennene sammen og heller jobbe med usikkerheten din? For hvis du spør om du er en flørt, blir det det samme som å spørre han om følelser. Ingen slike setninger eller tanker skal eksistere så tidlig i ett forhold. Han trenger å bli kjent med deg og du trenger jo også å bli kjent med han. På et dypere nivå enn det dere kjenner hverandre fra før. Du kan ikke vite at han er den rette for deg etter to månder, selv om du har sterke følselser nå. Bruk tiden og nyt heller de gode følelsene og ikke skrem han vekk! Må man bli såret?
Nettinettet Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Må man bli såret? Nei man må ikke det, men du sier at du vil ta dette opp med han nå fordi du ikke ønsker å bli såret. Men vil du ikke bli såret hvis han sier at han ikke har rette følelser for deg, eller du skremmer livshiten ut av han nå og han rømmer?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg synes det er greit å ikke spørre om så mye sånt helt i begynnelsen. Men når du har kommet dit at du har behov for en slags avklaring om hvor dere står nå og gjerne høre noe om hvordan han tenker framover, så er min bitre erfaring at det er like greit å spørre. Om ingen av dere vet hvor den andre står er det alltids en fare for at man dummer seg ut og sårer hverandre fordi man trodde man ikke hadde forpliktelser/at den andre ikke ønsket forpliktelser, fordi man blir usikker osv. Du blir mindre såret om du tar opp temaet nå, tror jeg. Du kan jo bare høre hva han tenker om det dere driver med, og pense det litt inn på eksklusivitet og om det er noe som KAN BLI seriøst om det fortsetter å være bra... I mitt forrige forhold levde jeg helt fint med å ikke definere, ikke spørre og ikke forvente noe spesielt den første tiden (datingfasen, ikke selve forholdet selvsagt). Helt ærlig trengte jeg det "handlingsrommet" til å kjenne på hva jeg følte for ham og om jeg ville være i et forhold med ham. Han kom ganske rett fra et brudd og trengte nok dette rommet i minst like stor grad som meg. Men etter noen treff kjente jeg at det begynte å bli på tide med en prat, men utsatte det til han tok det opp et par-tre uker senere fordi han hadde følt på det samme (vi traff hverandre bare annenhver uke). I de ukene mellom der vi "burde" eller godt kunne tatt den samtalen og der vi faktisk gjorde det, hadde han greid å pule en annen og gjøre henne gravid, noe han fikk beskjed om et halvår senere. Så det var det forholdet... Anonymous poster hash: f18b5...8f2
lillaskogfiol Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Syns du bare skal spørre han rett ut om hva hans intensjoner med dette mellom dere er. Du spør han jo ikke om dere skal gifte dere, men det er faktisk veldig godt å få bekreftet om han kunne sett seg selv i et forhold med deg eller om du bare er en flørt som du selv nevner. Uansett hva han svarer så vil du bli lettet Du må jo få vite om det er verdt det å bli enda mer glad i han, istedenfor at du kan bli såret veldig senere..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg syns du skal spørre han jeg. Spesielt hvis dere allerede har møtt hverandre. Jeg flørter med en fyr jeg aldri har møtt. Men vi har skypet og hatt skypesex. Og etter at vi begynte med det, følte jeg at jeg ville ha han for meg selv. Vi begge var klare over at vi ikke skulle gjøre noe lignende med andre også. Så det var jo i orden, men når det gjaldt prating og flørting med flere, visste jeg ikke hvor han sto. Jeg selv hadde mistet lysten på å snakke med andre da jeg ble ganske interessert i han. Så jeg klarte ikke å vente noe særlig lenge før jeg spurte han om han snakket med andre osv. Vet det kanskje var litt tidlig å spørre om det, men jeg kunne ikke dy meg. Han tok det heldigvis pent og var ærlig med meg. Uansett, etter at jeg fikk svar så tenkte jeg at jeg egentlig må roe meg ned litt. Vi har jo ikke møtt hverandre engang! Men han ble ikke skremt bort, tror jeg, haha. Skal møtes snart så får vi se åssen det går. Jeg er faktisk ikke så interessert i han lenger, men liker han godt da og vil jo møtes for å se om det kan bli noe av oss... :-) gruer meg!! Men du burde spørre. Ikke vær redd for det. Bare snakk med han rolig og forsiktig og ikke still for mange spm. Spør om det du lurer på aller mest og vis at du bare vil vite hvor dere står. Er han grei, så forstår han deg. Kan godt hende han lurer litt på det samme selv ^^Anonymous poster hash: 9b3d4...1d6
Gjest Bygdis Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 Nei man må ikke det, men du sier at du vil ta dette opp med han nå fordi du ikke ønsker å bli såret. Men vil du ikke bli såret hvis han sier at han ikke har rette følelser for deg, eller du skremmer livshiten ut av han nå og han rømmer? Jo, det er klart jeg vil bli såret om han stikker nå, men det blir jo bare verre om jeg venter et par måneder og har blitt enda mer glad i han. Jeg ser hva du mener her, og du har et godt poeng, jeg vil jo ikke skremme han med å spørre om slik for tidlig. 1
Gjest Bygdis Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg synes det er greit å ikke spørre om så mye sånt helt i begynnelsen. Men når du har kommet dit at du har behov for en slags avklaring om hvor dere står nå og gjerne høre noe om hvordan han tenker framover, så er min bitre erfaring at det er like greit å spørre. Om ingen av dere vet hvor den andre står er det alltids en fare for at man dummer seg ut og sårer hverandre fordi man trodde man ikke hadde forpliktelser/at den andre ikke ønsket forpliktelser, fordi man blir usikker osv. Du blir mindre såret om du tar opp temaet nå, tror jeg. Du kan jo bare høre hva han tenker om det dere driver med, og pense det litt inn på eksklusivitet og om det er noe som KAN BLI seriøst om det fortsetter å være bra... I mitt forrige forhold levde jeg helt fint med å ikke definere, ikke spørre og ikke forvente noe spesielt den første tiden (datingfasen, ikke selve forholdet selvsagt). Helt ærlig trengte jeg det "handlingsrommet" til å kjenne på hva jeg følte for ham og om jeg ville være i et forhold med ham. Han kom ganske rett fra et brudd og trengte nok dette rommet i minst like stor grad som meg. Men etter noen treff kjente jeg at det begynte å bli på tide med en prat, men utsatte det til han tok det opp et par-tre uker senere fordi han hadde følt på det samme (vi traff hverandre bare annenhver uke). I de ukene mellom der vi "burde" eller godt kunne tatt den samtalen og der vi faktisk gjorde det, hadde han greid å pule en annen og gjøre henne gravid, noe han fikk beskjed om et halvår senere. Så det var det forholdet... Anonymous poster hash: f18b5...8f2 Det er litt det jeg tenker også, det er bedre å spørre nå og få et svar, selv om det føles litt skummelt (noe det sikkert vil gjøre senere også). Det er jo ikke et spørsmål om vi er sammen, bare om det kan bli noe seriøst mellom oss med tiden. Vet bare ikke hvordan jeg kunne spurt på en slik måte at det ikke blir som jeg spør om vi er kjærester. Han er en stødig og snill mann, og vi har mange felles kjente som snakker veldig positivt om han. Off, det var en kjedelig erfaring du har hatt
Gjest Bygdis Skrevet 16. oktober 2013 #15 Skrevet 16. oktober 2013 Syns du bare skal spørre han rett ut om hva hans intensjoner med dette mellom dere er. Du spør han jo ikke om dere skal gifte dere, men det er faktisk veldig godt å få bekreftet om han kunne sett seg selv i et forhold med deg eller om du bare er en flørt som du selv nevner. Uansett hva han svarer så vil du bli lettet Du må jo få vite om det er verdt det å bli enda mer glad i han, istedenfor at du kan bli såret veldig senere.. Det er sant, jeg har ikke tenkt å fri Jeg synes det er veldig greit å vite hva jeg har å forholde meg til. Vi er jo fra ei lita bygd, og det er en del som vet at vi møtes allerede (ikke så lett å holde ting hemmelig da). Så er vi pluss/minus 30 år, så vi er vel i alderen for å vite litt hva vi vil
Gjest Bygdis Skrevet 16. oktober 2013 #16 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg syns du skal spørre han jeg. Spesielt hvis dere allerede har møtt hverandre. Jeg flørter med en fyr jeg aldri har møtt. Men vi har skypet og hatt skypesex. Og etter at vi begynte med det, følte jeg at jeg ville ha han for meg selv. Vi begge var klare over at vi ikke skulle gjøre noe lignende med andre også. Så det var jo i orden, men når det gjaldt prating og flørting med flere, visste jeg ikke hvor han sto. Jeg selv hadde mistet lysten på å snakke med andre da jeg ble ganske interessert i han. Så jeg klarte ikke å vente noe særlig lenge før jeg spurte han om han snakket med andre osv. Vet det kanskje var litt tidlig å spørre om det, men jeg kunne ikke dy meg. Han tok det heldigvis pent og var ærlig med meg. Uansett, etter at jeg fikk svar så tenkte jeg at jeg egentlig må roe meg ned litt. Vi har jo ikke møtt hverandre engang! Men han ble ikke skremt bort, tror jeg, haha. Skal møtes snart så får vi se åssen det går. Jeg er faktisk ikke så interessert i han lenger, men liker han godt da og vil jo møtes for å se om det kan bli noe av oss... :-) gruer meg!! Men du burde spørre. Ikke vær redd for det. Bare snakk med han rolig og forsiktig og ikke still for mange spm. Spør om det du lurer på aller mest og vis at du bare vil vite hvor dere står. Er han grei, så forstår han deg. Kan godt hende han lurer litt på det samme selv ^^Anonymous poster hash: 9b3d4...1d6 Lykke til med flørten din, det blir sikkert veldig spennende å møte han Det var gode råd, jeg kan spørre han hvor vi står, ikke bomardere han med spørsmål. Han er veldig grei og snill, så jeg tror han kommer til å forstå meg. Interessen hans virker veldig ekte, og om den er det er det jo like greit at vi vet at begge er ute etter det samme. Skulle han være i tvil, er det jo også greit å innstille seg på at dette ikke blir noe av.
Nettinettet Skrevet 16. oktober 2013 #17 Skrevet 16. oktober 2013 Jo, det er klart jeg vil bli såret om han stikker nå, men det blir jo bare verre om jeg venter et par måneder og har blitt enda mer glad i han. Jeg ser hva du mener her, og du har et godt poeng, jeg vil jo ikke skremme han med å spørre om slik for tidlig. Ja for lar du usikkerheten din ta overhånd kan du skremme han vekk, selv om han egentlig har følelser for deg og har det bra med deg. Det er bedre å avvente og se hvordan ting går, og så kan du heller tar praten hvis ting ikke blir bedre om en stund. Ofte handler dette om våre følelser og ikke deres
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #18 Skrevet 16. oktober 2013 Jo, det er klart jeg vil bli såret om han stikker nå, men det blir jo bare verre om jeg venter et par måneder og har blitt enda mer glad i han. Jeg ser hva du mener her, og du har et godt poeng, jeg vil jo ikke skremme han med å spørre om slik for tidlig. Men hvorfor spør du KG, og ikke han selv i stedet da? Og hvorfor er du paranoid for at han blir skremt, fordi du spør? Anonymous poster hash: be647...747
Gjest Bygdis Skrevet 16. oktober 2013 #19 Skrevet 16. oktober 2013 Men hvorfor spør du KG, og ikke han selv i stedet da? Og hvorfor er du paranoid for at han blir skremt, fordi du spør? Anonymous poster hash: be647...747 Jeg spør her fordi jeg trenger å lufte tankene mine rundt dette litt, blir liksom ikke helt enig med meg selv om hva jeg skal gjøre. Ofte hjelper det å sette ord på det man tenker å høre andres synspunkter før man bestemmer seg Som jeg har skrevet her er jeg veldig forelsket i han, og da blir jeg redd for å blir såret, man setter jo seg selv i en sårbar situasjon når man får følelser for en person.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #20 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg spør her fordi jeg trenger å lufte tankene mine rundt dette litt, blir liksom ikke helt enig med meg selv om hva jeg skal gjøre. Ofte hjelper det å sette ord på det man tenker å høre andres synspunkter før man bestemmer seg Som jeg har skrevet her er jeg veldig forelsket i han, og da blir jeg redd for å blir såret, man setter jo seg selv i en sårbar situasjon når man får følelser for en person. Well. You know how to choose your audience da. Og trenger du alltid å skrive ned alle avgjørelser du tenker på, før du eventuelt bestemmer deg for noe? Hm. Hvordan ser handlelisten din ut egentlig? Vel. Noen ganger kan det være en sårbar situasjon, men det er jo ikke alltid det nødvendigvis blir så ille. Og vanligvis - så pleier folk å føle litt på stemningen, og ut i fra tolkning sin av den, være noe overbevist om hvordan en sånn situasjon går, den ene eller den andre veien. Og da spørs det jo hvor godt dere kjenner hverandre og hvor godt dere har informert hverandre allerede for hvor interessert en er i den andre, på ett eller annet vis. Vanligvis da. Anonymous poster hash: be647...747
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå