Belima Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Er det noen som har en oppskrift som de har bakt på kladdkaka? Jeg fant mange på nettet, men aner ikke hvilken. Hadde satt pris på om noen hadde en oppskrift å dele med meg. Kan den bakes dagen før den skal spises? På forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Har ikke oppskrift, men kaka er jo nesten det samme som brownies, så den kan lages dagen i forveien. Anonymous poster hash: bb3db...eca
Ruskemor Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Det kan fint lages dagen før den skal spises 2 egg ca. 100g smør (smeltet) ca. 2-3 dl sukker ca. 1 dl mel ca. 2-3 ss kakaopulver og litt melk visp egg og sukker til eggedosis, bland i resten. røren skal være ganske "løs", tilsett melk etter behov. Ha røren i en rund for og stek på 225grader. til kaken er nesten ferdig (ca. 12-20 min men prøv deg frem) kaken er ferdig når den er "kladdig" inni
Gjest Funky Punk Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Denne pleier jeg å lage: Til en liten rund form (ikke sikker på hvor stor den er) 150 g smør 2 dl hvetemel 6 mtsk kakaopulver 2 ts vaniljesukker 3 egg 4,5 dl sukker Sett ovnen på 175 grader Smelt smøret og bland det inn sammen med de andre ingrediensene. Jeg smører kantene på springformen og har bakepapir i bunnen. Hell oppi røra og la den stå midt i ovnen i ca 30-35 minutter. Veldig godt om du blander litt salt i røra også. Noen ganger bruker jeg også nøtter. Dette er iallefall den kladdkaken som familien i Sverige har laget i alle år
Gjest Funky Punk Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Ja og den holder seg fint i 2-3 uker om du legger bitene i en tett boks. Pleier å oppbevare de i kjøleskapet. Ekstra, ekstra deilig om du varmer bringebær raskt i en kjele og serverer ved siden av
Belima Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2013 Tusen takk. Da blir Funky Punks kake denne gangen. Blir ikke bringebær, men lager en saus av jordbær. Ungene liker ikke bringebær pga steinene i de.
Flynn Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Åh nå vet jeg hva jeg skal kose meg med i helgen
Gjest Funky Punk Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Tusen takk. Da blir Funky Punks kake denne gangen. Blir ikke bringebær, men lager en saus av jordbær. Ungene liker ikke bringebær pga steinene i de. Håper det smaker Mannen min blir helt i hundre hver gang jeg lager den
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Hallo? Bærsaus laget av bringebær skal du siles så du får ut steinene. Jøsses!! Folk kan jo ingenting. Tusen takk. Da blir Funky Punks kake denne gangen. Blir ikke bringebær, men lager en saus av jordbær. Ungene liker ikke bringebær pga steinene i de. Anonymous poster hash: 3c1be...165 5
Gjest Funky Punk Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Om det er saus så skal den siles ja, men om hun tenkte som meg, så pleier jeg å bare varme bringebær raskt opp og servere ved siden av. Altså med hele bær og alt. Trenger jo ikke bruke slike ord og skrive på en så nedlatende måte dersom du ikke er enig i hvordan andre liker å gjøre ting 38
Belima Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2013 Takk igjen Funky Punky. Kaka ble veldig godt mottatta av bursdagsbarnet. Lunet noen bringebær, lagde ikke couli, men vaniljesaus. Det var også veldig godt til kaka di. Vi hadde også like mange lys på kaka som bursdagsbarnet var gammelt. Stas for barnebarna med lys. Jo da jeg kan lage couli, men valgte en lettere løsning denne gangen uten at jeg behøver være idiot. 3
Gjest Funky Punk Skrevet 18. oktober 2013 #12 Skrevet 18. oktober 2013 Så flott å høre Vaniljesaus har jeg ikke tenkt på før. Skal testes neste gang 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #13 Skrevet 18. oktober 2013 Denne pleier jeg å lage: Til en liten rund form (ikke sikker på hvor stor den er) 150 g smør 2 dl hvetemel 6 mtsk kakaopulver 2 ts vaniljesukker 3 egg 4,5 dl sukker Sett ovnen på 175 grader Smelt smøret og bland det inn sammen med de andre ingrediensene. Jeg smører kantene på springformen og har bakepapir i bunnen. Hell oppi røra og la den stå midt i ovnen i ca 30-35 minutter. Veldig godt om du blander litt salt i røra også. Noen ganger bruker jeg også nøtter. Dette er iallefall den kladdkaken som familien i Sverige har laget i alle år Hva betyr forkortelsen mtsk? Anonymous poster hash: e5fb4...e52
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #14 Skrevet 18. oktober 2013 Matskei. Anonymous poster hash: 66fed...6de
Gjest Funky Punk Skrevet 18. oktober 2013 #15 Skrevet 18. oktober 2013 Hva betyr forkortelsen mtsk?Anonymous poster hash: e5fb4...e52 Tenkte ikke på det. Jeg bruker ofte typiske svenske forkortelser. Mtsk = matskje Tsk = er teskje Sånn i tilfelle du ramler ofter oppskrifter med de forkortelsene igjen
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #16 Skrevet 18. oktober 2013 Tenkte ikke på det. Jeg bruker ofte typiske svenske forkortelser. Mtsk = matskje Tsk = er teskje Sånn i tilfelle du ramler ofter oppskrifter med de forkortelsene igjen Da skjønte jeg bedre:) Jeg er vant med ts og ss for teskje og spiseskje jeg, derfor jeg stusset litt:) Denne oppskriften ser knallgod ut, og skal bakes i morgen! Anonymous poster hash: e5fb4...e52
Gjest Funky Punk Skrevet 18. oktober 2013 #17 Skrevet 18. oktober 2013 Kose deg masse Selv har jeg gått over på lavkarbo siden sist jeg bakte denne, og denne kaka er en av de tingene jeg savner mest Tror nesten jeg må lage den igjen snart og unne meg en bit
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #18 Skrevet 18. oktober 2013 Har ikke oppskrift, men kaka er jo nesten det samme som brownies, så den kan lages dagen i forveien. Anonymous poster hash: bb3db...eca Det der er bare tull. Ordentlige ekte amerikanske brownies lages ikke med kakao, de lages med mørk sjokolade. Anonymous poster hash: 372de...55b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #19 Skrevet 18. oktober 2013 Det der er bare tull. Ordentlige ekte amerikanske brownies lages ikke med kakao, de lages med mørk sjokolade. Anonymous poster hash: 372de...55b Jeg syns ikke brownies med mørk sjokolade smaker noe godt, derimot smaker de med lys sjokolade ganske godt! De med kakao også, faktisk. Nå er jeg ikke så stor fan av mørk sjokolade heller da..Anonymous poster hash: 33baf...c72
MarianneE Skrevet 19. oktober 2013 #20 Skrevet 19. oktober 2013 Da ble det litt baking i helga, gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå