Gå til innhold

Tispe på 7 år

Anbefalte innlegg

Gjest M.E syke
Skrevet

Mamma har ei venninne hvor hun og mannen driver med hunder, jeg har så¨lyst på en av hennes tisper, hun er av mindre rase, les liten jakthund, og hunden har enorm god stamtavle samt at hun er viltspor champion. Men hun ønsker 2000 for henne. Er dette en høy pris eller passe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en liten rase som kan leve lenge, og hunden nylig har vært gjennom helsesjekk og er frisk, så synes jeg 2000 er helt kurant.

• Liker 1
Skrevet

Men sjekk hvordan det blir med forsikring, det lønner seg ikke for deg med mindre du kan få fortsette forsikringen som hunden har hatt hele livet - å tegne ny forsikring på en sju år gammel hund vil trolig ikke dekke stort.

Gjest M.E syke
Skrevet

Men sjekk hvordan det blir med forsikring, det lønner seg ikke for deg med mindre du kan få fortsette forsikringen som hunden har hatt hele livet - å tegne ny forsikring på en sju år gammel hund vil trolig ikke dekke stort.

Jeg får videreføre forsikringen,

Skrevet

Tenker det er grei pris. Men hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om at hunden hadde vært nylig til full helsesjekk og fått attest på det. Kjedelig hvis det skulle være noe

Skrevet

2000 er helt greit for en voksen hund med god stamtavle/champion. Hadde syntes det var i overkant for en helt vanlig hund på den alderen.

Anonymous poster hash: 535d5...e4f
Gjest M.E syke
Skrevet

Tenker det er grei pris. Men hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om at hunden hadde vært nylig til full helsesjekk og fått attest på det. Kjedelig hvis det skulle være noe

Jeg snakket med henne i dag og da fikk jeg vite at hun akkurat vært hos vet å hatt helsjekk, fordi hun må utplassere henne i et nytt hjem

Skrevet

Jeg snakket med henne i dag og da fikk jeg vite at hun akkurat vært hos vet å hatt helsjekk, fordi hun må utplassere henne i et nytt hjem

Men hvis hun skal utplassere en voksen tispe, noe mange som driver med opprett og /eller konkurranser gjør og gjerne med yngre tisper, man får en type livslang kontrakt eller foravtale, hvorfor skal du betale for å overta hunden? Er den brukt til jakt? Da kan den være håpløs å ha løs på tur f.eks.

Dette er bare spørsmål jeg stiller, to tusen er ikke en høy pris for en hund, men sjekk om forsikringen går ut når hunden fyller f.eks. åtte år eller om det da kreves spesialforsikring.

Nå høres det ut som jeg pirker veldig, men det kommer ikke frem om hun har vunnet jakt-premier eller om det er kun eksteriøret?

Kanskje din venninnes mor gjerne vil vite hvordan du ser for deg utgiftene med hund og særlig når de blir eldre og det er derfor hun foreslår en pris på totusen.

Anonymous poster hash: d7c88...a1f

Gjest M.E syke
Skrevet

Men hvis hun skal utplassere en voksen tispe, noe mange som driver med opprett og /eller konkurranser gjør og gjerne med yngre tisper, man får en type livslang kontrakt eller foravtale, hvorfor skal du betale for å overta hunden?

Denne hunden skal ikke ut på foravtale/ avl avtale, hun har fått sine valper for lengst, denne oppdretteren driver ikke med uhorlvelige mange kull pr tispe, hun ska ha 5 levende valper fra ei tispe eller frem til 5 år. Hvis ikke det antallet valper kommer, nei vel.

Er den brukt til jakt? Da kan den være håpløs å ha løs på tur f.eks.

Hunden er gått viltspor og deav championatet, og hun har henne alltid løs , selv utenfor sesongen.

Dette er bare spørsmål jeg stiller, to tusen er ikke en høy pris for en hund, men sjekk om forsikringen går ut når hunden fyller f.eks. åtte år eller om det da kreves spesialforsikring.

Nei jeg har vel funnet ut at ikke det er mye penger for henne, jeg får overta forsikringen hennes, så det er 0 problem

Nå høres det ut som jeg pirker veldig, men det kommer ikke frem om hun har vunnet jakt-premier eller om det er kun eksteriøret?

Hun har som sagt blitt viltspor champ, og hun er og stilt

Vi har 1 gammel hund fra før som vi fikk da han var 6 år, riktignok av større rase men likevel, så hun vet hvordan vi stiller oss til dette.

Hun må redusere hundeholdet sitt en del

Kanskje din venninnes mor gjerne vil vite hvordan du ser for deg utgiftene med hund og særlig når de blir eldre og det er derfor hun foreslår en pris på totusen.

Skrevet

Da høres jo ikke det som om det er noe i veien for det. Men er problemet at hun krever to tusen for hunden eller at du burde fått en avtale om å overta hunden hvis du står ansvarlig for utgifter og at du ikke kan gi den videre uten avtale med eier som også vil ha førsterett eller må godkjenne de man evt. gir hunden videre til.

Få til en kontrakt samme om du betaler eller om du får den på kontrakt.

Skrevet

Da høres jo ikke det som om det er noe i veien for det. Men er problemet at hun krever to tusen for hunden eller at du burde fått en avtale om å overta hunden hvis du står ansvarlig for utgifter og at du ikke kan gi den videre uten avtale med eier som også vil ha førsterett eller må godkjenne de man evt. gir hunden videre til.

Få til en kontrakt samme om du betaler eller om du får den på kontrakt.

Hvorfor har du fått det for deg at det dreier seg om en foravtale? Jeg leser dette som et normalt salg av en pensjonert hund.

Anonymous poster hash: 535d5...e4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...