Gå til innhold

omregistrering av bil

Gjest M.E syke

Anbefalte innlegg

Gjest M.E syke

Hei.

mamma har kjøpt en bruktbil, hun har underskrevet alle papirer men hun vi skal kjøpe bilen av har fremskyndet salget, og mamma er bortreist, kan jeg levere papirene på biltilsynet eller må hun være med?

Jeg skal da hente bilen. den befinner seg 20 mil unna. Så kan jeg levere de fleste papirene til biltilsynet og vi få med oss giro som hun da betaler dagen etter?

Endret av M.E syke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehh...du skriver litt rotete her. Er det du eller din mor som skal stå som ny eier av bilen? Er jo ny eier av bilen som skal legitimere seg med ID får å få den omregistrert.

Anonymous poster hash: c40e9...625
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...du skriver litt rotete her. Er det du eller din mor som skal stå som ny eier av bilen? Er jo ny eier av bilen som skal legitimere seg med ID får å få den omregistrert.

Hvilke papirer tenker du på at man må vise ID for? Salgsmeldingen er bare å putte i postluka uten å engang måtte gå inn på trafikkstasjonen.

Anonymous poster hash: b87e7...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å levere papirene på biltilsynet om hun har skrevet under på salgsmelding. Omregistrering må betales, så kommer vognkort i posten når omregistreringen er registrert som betalt og forsikring er tegnet.

Man trenger ikke legitimere seg eller personlig oppmøte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel bare å levere salgsmeldingen? Så får man faktura på omregistreringsavgift i posten. Når man betaler denne i nettbank bekrefter man jo identitet og eierskifte samtidig.

Anonymous poster hash: 1bbef...936
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Trodde en måtte legitimere seg jeg.

Hva mener Statens Vegvesen med dette igrunn?

• Husk at legitimasjon som inneholder fødselsnummer (11 siffer) eller organisasjonsnummer må vises ved registrering

De mener at ved registrering (ikke omregistrering) av bil som ikke har vært registrert i Norge før må du personlig møte opp med legitimasjon.

Ved omregistrering er det bare å levere vognkort del2 eller salgsmelding sålenge den er fyllt ut. Trenger ikke vise leg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.E syke

Jeg snakket med de i dag, og jo hvis jeg skal ha midlertidig vognkort med meg, men jeg kunne ta det med meg hvis jegf står som medeier, og vi kan endre det når jeg kommer hjem til mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke det gamle vognkortet inntil det nye kommer i posten. Bare bilen har vognkort driter politi og vegvesen i hvem sitt navn som står i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...