AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Har ved et par anledninger blitt flyttet fra en vakt en dag til en annen vakt en annen dag. Jeg trodde i den anledning at jeg får kompensasjon for den ulempen dette medfører, altså tillegg. Men sjefen min mener at siden jeg fikk varsel i god tid, har jeg ikke krav på noe. Det var kun ved varsel på under et døgn at man har krav på noe. Har prøvd å lese meg opp på dette, men har ikke funnet helt ut av det. Har funnet ut at man har krav på overtid ved varsel under et døgn i forveien. Ellers har man krav på 50 % tillegg. Men det som står i standardoverenskomsten til fagforbundet er at man skal ha varsel helst tre dager i forveien. Så det jeg lurer på er hva jeg har krav på når jeg ble varslet tidligere enn tre dager i forveien? Er det uansett 50 % tillegg? Eller har sjefen min rett i at jeg ikke har krav på noe... Anonymous poster hash: 0d7ff...6d8 Anonymous poster hash: 0d7ff...6d8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Sjefen din har rett. Du har ikke krav på noe da. Da måtte du evt argumentert for at det var meget ugunstig slik at hun kunne endre. Penger vil du ikje gå her. Men dette står i personalportalen e.lAnonymous poster hash: 5cb4e...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå