Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2004 #1 Skrevet 2. mai 2004 En ting som irriterer meg: Hvis fartsgrensen er 60 og jeg kjører i 60 med scooteren min, blir jeg ALLTID forbikjørt, men kjører jeg derimot med bil i den samme fartsgrensen blir jeg aldri forbikjørt. Tør ikke folk å ligge bak en scooter? En annen ting; Er så fordømt irritert over bilister som alltid skal ligge helt oppe i rumpa på bilen selv når jeg kjører i fartsgrensen. Det er jo direkte livsfarlig. Tenk hvis jeg må bråbremse i en fart av 80 km/t, da kjører bilen bak rett i meg. Han får skylden, men jeg blir kanskje sittende som innvalid resten av livet. Idioter kalles sånne!
Arkana Skrevet 2. mai 2004 #2 Skrevet 2. mai 2004 Sånn er det når man øvelseskjører også. L-faktoren er svært høy. Jeg husker godt at selv om jeg lå i eller over fartsgrensen ble jeg bestandig forbikjørt, etter at jeg fikk lappen skjedde det mye sjeldnere. Folk bare antar at scootere og de som øvelseskjører kjører sakte, uten at det alltid stemmer. Joda, litt irriterende er det, men det er ikke noe du kan gjøre med det uansett, så la det gå.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2004 #3 Skrevet 2. mai 2004 hvis du ikke liker folk som kjører opp i ræva på deg så fins det en veldig enkel løsning på det: bare begynn å vingle litt fra side til side. ikke sånn brått men bare som om du leker deg. pleier å funke som faen og skal nok se at dem peller seg bakover da
Gjest Embla s Skrevet 2. mai 2004 #4 Skrevet 2. mai 2004 Nå kan det jo hende at "bilistene" regner med at scooteren ikke klarer å henge med hvis/når fartsgrensene blir høyere, og dermed benytter sjangsen til å kjøre forbi deg når de har mulighet til det. En ting som irriterer meg som bilist, er at scootere, mopeder, motorsykler, etc stort sett turer fram som det passer dem, på tvers av bagateller som sperrelinjer, køkultur og annet. Syns jeg opplever utrolig mange ekle situasjoner pga tohjulinger som turer fram og lar det være opp til bilistene rundt seg å ta hensyn for å avverge situasjoner. Så det så
~Viva~ Skrevet 2. mai 2004 #5 Skrevet 2. mai 2004 Jeg kjører bare forbi når jeg må (krasja tre ganger første året jeg hadde lappen og totalvraka til slutt bilen, så nå er jeg en engstelig tantekjører som ligger minst en kilometer bak nærmest bil), men jeg tok litt flere sjanser før. Hva det skyldtes kan jeg nesten ikke svare på... Utålmodighet og dumskap kanskje? Det der med biler oppi rompa fikk jeg en ubehagelig opplevelse med nå i uka. Det ene blinklyset har røket, og når jeg skulle svinge opp mot der jeg bor, så ser jeg i speilet at en trailer kommer rasende like bak! Han fikk akkurat kjørt over i motgående felt og tuta sint på meg (takk gud at det ikke lå noen i andre felt). Jaja, vet at en ikke skal kjøre uten blinklys, men for det første virker bremselysene og for det andre er det jo pågrunn av slike ting at man SKAL holde avstand.
Donnie Darko Skrevet 2. mai 2004 #6 Skrevet 2. mai 2004 jeg hater syklister i trafikken.. men det er et annet tema
Gjest pace Skrevet 2. mai 2004 #7 Skrevet 2. mai 2004 Jeg hater biler uansett hva de gjør. Kjør fort! Ellers...
*Lene* Skrevet 3. mai 2004 #8 Skrevet 3. mai 2004 Hater selv biler som ligger oppi ræva på meg! Min løsning er å pumpe-bremse! De fleste tar hintet da!!!
Gjest Catwoman Skrevet 3. mai 2004 #9 Skrevet 3. mai 2004 Jeg hater biler uansett hva de gjør. Tror verden hadde stoppet opp hvis alle bilene hadde forsvunnet. hater biler som ligger helt opp i rumpa jeg og, og så hater jeg biler som stanser helt oppi rumpa på deg når du står og venter på grønt lys, eller klar bane, i en oppoverbakke.
Gjest pace Skrevet 3. mai 2004 #10 Skrevet 3. mai 2004 Biler er alltid i veien. De bråker. Stinker gjør de og, både inni og utapå. Tror verden hadde stoppet opp hvis alle bilene hadde forsvunnet. Neiiiida. Da hadde det blitt blomster og barn, rolig og fredelig. Alle hadde danset i ring og jublet, og alle englene hadde bæret oss hvor vi enn ville. Neida. Men jeg syntes flere skulle ha syklet, også skulle det ha vært bedre med dusjsentre på jobben sånn at man kunne dusja når man kom fram hvis man hadde lengre vei.
Gjest n.n. Skrevet 3. mai 2004 #11 Skrevet 3. mai 2004 Hater selv biler som ligger oppi ræva på meg! Min løsning er å pumpe-bremse! De fleste tar hintet da!!! noe som er veldig gøy å gjøre hvis det er en bil med nedslått tak (husker ikke hva biltypen kalles) er å sette vindusviskerne på fullt! Da blir de bak våte gitt! Gjorde dette selv for noen dager siden, de ble våte og slakket av!
Arkana Skrevet 3. mai 2004 #12 Skrevet 3. mai 2004 jeg hater syklister i trafikken.. men det er et annet tema Don't get me started sier jeg bare. :evil:
Gjest Embla s Skrevet 3. mai 2004 #13 Skrevet 3. mai 2004 jeg hater syklister i trafikken.. men det er et annet tema Dog et høyst relevant tema :evil: Spesielt irriterende på strekninger der det er fine, kostbare sykkelveier. Men neida, "vi sykler så fort vi at vi kan sykle sammen med bilene" :-? Noe som iriterer med syklister (bortsett fra disse som sykler i veibanen på tross av sykkelfelt), er at mange syklister ikke klarer å bestemme seg om de er gående eller kjørende, men gjør stort sett det som passer dem, også blir det opp til bilistene å forutse og avverge
bare meg 79 Skrevet 4. mai 2004 #14 Skrevet 4. mai 2004 Her må jeg si noe om det med motorsykkel!!!! 8) Det er jævlig varm i hjelmen!!!! Og den må vi ha på oss!!! :bukke: Det er god grunn til og kjøre mellom og forbi biler!!! Ja, for det er ikke noe air luft i hjelmen, sånn som i biler!!!! Dessuten hva gjør vel det om en mc kjører mellom biler, det blir jo samme for de med bil. Det er jo bra så blir vi borte av synet til de med bil som ikke liker oss. OG en ting som vil hjelpe alle mye!!!!! DEN LILLE TINGEN SOM BLINKER I BILEN ER DEN ØDELAGT ER JO IKKE EN I.... SOM BRUKER DET, BARE LURER?????!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå