Gjest me2u Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Haha! Skjelver bare av å starte å tenke på det. Tanken på å slutte på p-pillen er ekstremt skremmende.... Så hva skal skje nå? Er på siste brettet, så om et par uker så skal jeg altså stoppe. Etter å ha vært gift i 5 år og blitt 31 år så tenkte vi at det var på tide å ta sjansen. Jeg har egentlig aldri vært desperat etter å bli mamma. Fin tanke og tror jeg vil like mamma rollen, men det har aldri vært krise om det aldri skulle skje. Jeg tror jeg er mer bekymret for å bli gravid for fort. Tenker at om jeg slutter nå så tar det sikkert noen år før kroppen kommer i gang igjen etter over 10 år på pillen uten et eneste uhell. Tenker mer på om det blir voldsomme menssmerter (som var grunnen til at jeg startet på pillen i utgangspunktet) hvor lang tid det vil ta før jeg får regelmessig mens igjen etc. Noen som kan berolige meg litt bare om det i første omgang? Tok det lang tid før kroppen dere kom i normal rytme igjen? Ble det mye av og på med mens i starten. Haha; jada! Sikkert helt urelevant i forhold til graviditet, men dette er min første bekymring siden en graviditet virker litt fjernt enda
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 For meg tok det i rett i underkant av et år og komme tilbake i normale, stabile sykluser. Dette er jo individuelt. Hos meg startet det med en bortfallsblødning, så tok det 6 uker før jeg fikk første menstruasjon. Jeg også hadde gått på pillen i 10 år før vi bestemte oss for og bli prøvere. Et år er gått, ikke gravid og under utredning for ufrivillig barnløshet. Det kan gå kjempefort og det kan gå tregt, for oss har det gått tregt.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Og så har du andre enden av historien. Jeg ble gravid andre mnd etter jeg sluttet...Anonymous poster hash: 629b2...c81
Safira07 Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Hei me2u:) skjønner akkurat hva du mener jeg syntes også det var skremmende å slutte på p pillene i begynnelsen, men når jeg først fikk gjort det har jeg nå mer og mer lyst på barn :D Jeg gikk på pillen i 7 år og jeg sluttet for et år siden. Jeg fikk først bortfallsblødning også gikk det ganske fort i syklus igjen. Jeg måtte ikke vente lenge før jeg fikk mens igjen. Det som var forskjell var at jeg hadde litt lenger syklus og at jeg hadde mer smerter enn da jeg gikk på p pillene. Det har vært regelmessig den siste tiden, men plutselig nå så har jeg ikke hatt mens på 2 måneder men jeg får likevel negativ test. Så p pillene kan klusse det til en del, men venninna mi fikk det til på første forsøk så det er veldig forskjellig fra person til person
Gjest me2u Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Tusen takk for svar dere Jeg håper jo at det skal gå en stund før jeg blir gravid da Tror jeg dauer om det skjer med en gang. Er ikke helt forberedt på dette, men det blir en vel kanskje aldri. Historikken i familien er at det popper ut unger i hytt og pine, men man vet jo aldri. Jeg har alltid innbilt meg at etter så mange år på pillen så kan det ta minst 1 år, kanskje 2. Men klart; en venninne av meg glemte pillen et par dager og ble gravid, så man vet jo aldri. Er akkurat ferdig med første uken av siste brettet. Så om ca. 2 uker er det stopp. Må si jeg gruer meg til å få mensen igjen. Det er mange herrens år siden og jeg slet med mye smerter og kunne svime av. Håper jeg har vokst det av meg
Thinkerbelle Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Trenger ikke ta lang tid selv med mange år på pillen - ca 10 år her, men ble gravid 3 mnd etter pilleslutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå