AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Etter en krangel, er jeg i tvil om hva som er vanlig/gjengs med hensyn til kontakt med ekskjærester, pulevenner, beilere osv... - vi er i førtiårene begge to, med egne barn og er ute etter et seriøst livslangt forhold - Er det vanlig å kreve at kontakt (ansikt til ansikt, tlf, sosiale media osv) med disse "kategoriene", opphører??? 1. Ekskjærester 2. Tidligere pulevenner 3. One night stands 4. Menn man har sjekket opp på nett, hatt sex med og dumpet/blitt dumpet 5. Menn som har beilet deg. 6. Menn man selv har beilet/ønsket som kjæreste 7. Menn som flørter eller beiler idag. Dersom noen av disse "kategoriene" betegnes som "venner" av kjæresten idag, er et slikt "vennskap" relevant, eller må det som oftest sorteres under "ønske om oppmerksomhet"? Er det vanlig å bli enig med partneren om alkoholbruk? - i betydningen å bli enig om å ikke drikke seg dritings på fest, særlig når man er på fest uten partneren. Alt dette avvises kontant av partneren min. "Vis meg tillit!" beskjeden hun gir vdr venner av motsatt kjønn, og sorterer nesten alle nevnte kategorier under "venner" og flørter med dem på facebook. Alkoholforbruket hennes kan heller ikke diskuteres. 8. Hva kjennetegner et sunt og godt vennskap til en av det motsatte kjønn? 9. Hva kjennetegner et Usunt vennskap til en av det motsatte kjønn? 10. Hva er forskjellen på vennskap og flørt? (i forhold til facebook, digital kommunikasjon) Anonymous poster hash: 9e7a2...9c6
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes det er naturlig å vise min partner den respekten at jeg kutter ut: -jenter som er interesserte -jenter jeg har hatt sex med, inkludert ekser -jenter som jeg ikke ville hatt kontakt med om det ikke hadde foreligget ensidig/gjensidig tiltrekning Ekser man har barn med er noe annet. Det samme gjelder ekser man har langt vennskap med og hvor alle eventuelle følelser er totalt avklart. Det er dog bare meg. 12
Gjest tsejG Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Uten å kommentere så detaljert vil jeg generelt si at all kontakt utover normalt vennskap ikke er akseptabelt. Ei heller et alkoholinntak som består i å ende opp stupfull hver gang det foregår noe festlig/sosialt. Har man et kontaktbehov ala det du her skisserer, ville det for mitt vedkommende ikke vært aktuelt med noe forhold. 3
Rosa Sitron Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Vi har en avtale at det ikke er mer kontakt en nødvendig mellom oss og tidligere flammer. Dvs at jeg fortsatt snakker med en av eksene mine på en tilbærmet ukentlig basis da vi studerer samme sted, mens jeg ikke har snakket med enkelte andre flammer på godt over ett år. Tror jeg har alle flammene mine på Facebook, samme har han.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes det er uakseptabelt at jeg som voksen skal få beskjed om hvordan jeg skal oppføre deg. Anonymous poster hash: cff8d...9f1 4
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg vet ikke hva som er vanlig (normalt) i denne gale verden vi lever i. Men jeg hadde i hvert fall forventet og krevd at alle tidligere seksuelle relasjoner var en saga blott. Som alt så betyr null kontakt. Eneste unntak er samarbeide om felles mindreårige barn. Når det gjelder alkohol(mis)bruk så sier det seg selv at dette må være under kontroll. Samtidig som at det må være et tilbakelagt stadium å ha et stort behov for å feste når man er i førtiårene. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Vi har en avtale at det ikke er mer kontakt en nødvendig mellom oss og tidligere flammer. Dvs at jeg fortsatt snakker med en av eksene mine på en tilbærmet ukentlig basis da vi studerer samme sted, mens jeg ikke har snakket med enkelte andre flammer på godt over ett år. Tror jeg har alle flammene mine på Facebook, samme har han. Samboeren min har mye damer på FB-lista si som stresser meg..damer han er svak for, har datet rett før meg, hatt skjult kontakt med overfor meg, datet mens det var slutt mellom meg og han i 2 uker, en 25 år yngre "venninne" og sist men ikke minst ca 10 damer (antagelig damer han har hatt sex med før) han har flørtet med (les:ville ha sex med)... Alt dette stresser meg veldig. Jeg synes damene kommer for nært og der er for lett å la seg falle for fristelser (bare noen tastetrykk).. Jeg selv har en ryddig og grei liste, og tar ikke vare på en "mengde" menn jeg har datet/pult etc etc.Anonymous poster hash: 9e66b...b62 1
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes det er uakseptabelt at jeg som voksen skal få beskjed om hvordan jeg skal oppføre deg. Anonymous poster hash: cff8d...9f1 Som singel voksen.. 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 Samboeren min har mye damer på FB-lista si som stresser meg..damer han er svak for, har datet rett før meg, hatt skjult kontakt med overfor meg, datet mens det var slutt mellom meg og han i 2 uker, en 25 år yngre "venninne" og sist men ikke minst ca 10 damer (antagelig damer han har hatt sex med før) han har flørtet med (les:ville ha sex med)... Alt dette stresser meg veldig. Jeg synes damene kommer for nært og der er for lett å la seg falle for fristelser (bare noen tastetrykk).. Jeg selv har en ryddig og grei liste, og tar ikke vare på en "mengde" menn jeg har datet/pult etc etc.Anonymous poster hash: 9e66b...b62 AKKURAT slik føler jeg det også, det stresser meg veldig :-( Forstår de hvordan det føles for partneren sin tror du? Hvordan går man frem for å snakke om dette med partneren sin, når hun tvinger en til å BE om hensyn, ikke at man FORSTÅR og GIR på eget initiativ? Sinne er eneste reaksjonsform dersom man drister seg til å hinte om at hun skal gjøre ting annerledes eller at hun kanskje ser ting litt skjevt... Anonymous poster hash: 9e7a2...9c6
Gjest tsejG Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes det er uakseptabelt at jeg som voksen skal få beskjed om hvordan jeg skal oppføre deg. Anonymous poster hash: cff8d...9f1 Det dreier seg vel ikke om hvorvidt du skal "få beskjed om" ditt og datt, heller at du skal respektere at det er kommet et annet menneske inn i ditt liv, og selv skjønne din besøkelsestid med resten av verden (både fortid, nåtid og fremtid), slik at tilstandene blir levelig for begge parter. Det kalles tilpasningsevne... 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #11 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes ikke det nødvendigvis er så farlig å ha ekser på facebook eller noe kontakt med dem (jeg møter av og til en ekskjæreste tilfeldig eller gjennom felles venner, det samme med et par jeg har hatt sex med for mange år siden), men å faktisk flørte aktivt og leve på den oppmerksomheten man kan få synes jeg er respektløst ovenfor den man er sammen med. Å avklare alkoholbruk må man jo gjerne gjøre, men klok av skade tror jeg absolutt ikke man kan regne med at et menneske på 40 år synes kjæresten skal bestemme hvor mye/lite man skal drikke. Om hun drikker seg stupfull og synes det er greit, vil hun antagelig ikke innse at dette kan være problematisk for deg (eller henne, eller andre). Om man ikke har et kompatibelt alkoholforbruk tror jeg det er like greit å gi opp - selv om det selvsagt er verdt å ta en prat om det. NOEN vil jo endre seg for å ta hensyn. Andre ikke. Anonymous poster hash: 625b4...a65 1
waco Skrevet 15. oktober 2013 #12 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes det er uakseptabelt at jeg som voksen skal få beskjed om hvordan jeg skal oppføre deg. Anonymous poster hash: cff8d...9f1 Ja for du gjør bare hva du selv vil du! Det er flaut med voksne mennesker som ikke tåler en tilbakemelding på sin egen oppførsel. La meg gjette, du er den som bestandig drikker mest på fester? 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #13 Skrevet 15. oktober 2013 Etter en krangel, er jeg i tvil om hva som er vanlig/gjengs med hensyn til kontakt med ekskjærester, pulevenner, beilere osv... - vi er i førtiårene begge to, med egne barn og er ute etter et seriøst livslangt forhold - Er det vanlig å kreve at kontakt (ansikt til ansikt, tlf, sosiale media osv) med disse "kategoriene", opphører??? 1. Ekskjærester2. Tidligere pulevenner3. One night stands4. Menn man har sjekket opp på nett, hatt sex med og dumpet/blitt dumpet5. Menn som har beilet deg.6. Menn man selv har beilet/ønsket som kjæreste7. Menn som flørter eller beiler idag. Dersom noen av disse "kategoriene" betegnes som "venner" av kjæresten idag, er et slikt "vennskap" relevant, eller må det som oftest sorteres under "ønske om oppmerksomhet"? Er det vanlig å bli enig med partneren om alkoholbruk?- i betydningen å bli enig om å ikke drikke seg dritings på fest, særlig når man er på fest uten partneren. Alt dette avvises kontant av partneren min."Vis meg tillit!" beskjeden hun gir vdr venner av motsatt kjønn, og sorterer nesten alle nevnte kategorier under "venner" og flørter med dem på facebook.Alkoholforbruket hennes kan heller ikke diskuteres. Anonymous poster hash: 9e7a2...9c6 Tillit? Den er der helt til det går galt og alt man hører etterpå er at "beklager, meg jeg var så full..." Eller "visste ikke at det skulle bli slik". Da føler man seg lite verdt...Anonymous poster hash: 6a7cc...3dc 5
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2013 #14 Skrevet 15. oktober 2013 AKKURAT slik føler jeg det også, det stresser meg veldig :-( Forstår de hvordan det føles for partneren sin tror du? Hvordan går man frem for å snakke om dette med partneren sin, når hun tvinger en til å BE om hensyn, ikke at man FORSTÅR og GIR på eget initiativ? Sinne er eneste reaksjonsform dersom man drister seg til å hinte om at hun skal gjøre ting annerledes eller at hun kanskje ser ting litt skjevt... Anonymous poster hash: 9e7a2...9c6 Det der kommer ikke til å gå bra. Men det jeg lurer på, og som ikke minst du bør lure på; er hvorfor du tror at hun er ute etter et seriøst livslangt forhold når hun har den innstillingen og oppførselen som hun har?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #15 Skrevet 15. oktober 2013 AKKURAT slik føler jeg det også, det stresser meg veldig :-( Forstår de hvordan det føles for partneren sin tror du? Hvordan går man frem for å snakke om dette med partneren sin, når hun tvinger en til å BE om hensyn, ikke at man FORSTÅR og GIR på eget initiativ? Sinne er eneste reaksjonsform dersom man drister seg til å hinte om at hun skal gjøre ting annerledes eller at hun kanskje ser ting litt skjevt...Anonymous poster hash: 9e7a2...9c6 Jeg har iallefall angrepet det feil. Han ser ikke problemet. Jeg har reagert med mye sjalusi=mye krangling=slutt og frem og tilbake. Føler sterkt at vennelista er en plan B. Føler meg ikke så ekslusiv/enestående. Historie fra rett før vi ble sammen igjen for n'te gang: han skrev laaang og nydelig mail, ba om å få meg tilbake bla bla..og samme dagen addet han en dame fra Sukker...en hadde ikke hadde truffet. Jeg kommenterte det og fikk til svar at vi så nok litt forskjellig på dette, han mente det skulle være ok med ny damevenn fra datingstedet selv om han ville bli sammen med meg..det var liksom bare noen å "prate" med. Han skjønte at han måtte slette dama og gjorde det straks. Men jeg måtte altså kommentere det..!!Anonymous poster hash: 9e66b...b62 2
Heltsikkertusikker Skrevet 15. oktober 2013 #16 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg har iallefall angrepet det feil. Han ser ikke problemet. Jeg har reagert med mye sjalusi=mye krangling=slutt og frem og tilbake. Føler sterkt at vennelista er en plan B. Føler meg ikke så ekslusiv/enestående. Historie fra rett før vi ble sammen igjen for n'te gang: han skrev laaang og nydelig mail, ba om å få meg tilbake bla bla..og samme dagen addet han en dame fra Sukker...en hadde ikke hadde truffet. Jeg kommenterte det og fikk til svar at vi så nok litt forskjellig på dette, han mente det skulle være ok med ny damevenn fra datingstedet selv om han ville bli sammen med meg..det var liksom bare noen å "prate" med. Han skjønte at han måtte slette dama og gjorde det straks. Men jeg måtte altså kommentere det..!!Anonymous poster hash: 9e66b...b62 [/acronym Endret 17. oktober 2013 av Heltsikkertusikker 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #17 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg har iallefall angrepet det feil. Han ser ikke problemet. Jeg har reagert med mye sjalusi=mye krangling=slutt og frem og tilbake. Føler sterkt at vennelista er en plan B. Føler meg ikke så ekslusiv/enestående. Historie fra rett før vi ble sammen igjen for n'te gang: han skrev laaang og nydelig mail, ba om å få meg tilbake bla bla..og samme dagen addet han en dame fra Sukker...en hadde ikke hadde truffet. Jeg kommenterte det og fikk til svar at vi så nok litt forskjellig på dette, han mente det skulle være ok med ny damevenn fra datingstedet selv om han ville bli sammen med meg..det var liksom bare noen å "prate" med. Han skjønte at han måtte slette dama og gjorde det straks. Men jeg måtte altså kommentere det..!!Anonymous poster hash: 9e66b...b62 Jeg føler også at hun ikke ser ting fra min side i det hele tatt. Når jeg snur opp-ned på situasjonen (hva om jeg gjorde slik og slik, ser hun ut til kun å svare på et vis for å kunne forsvare sine egne standpunkter... Hva mener du om at hun forbeholder seg retten til å "MØTE NYE FREMMEDE MENN OG DRA PÅ AKTIVITETER MED DEM"? F.eks. konsert - i mine øyne oppfører hun seg som om hun fremdeles er single - kombinert med at hun forfekter høytsvevende "idealer" om "eget liv", "frihet", "behov for space" osv osv Anonymous poster hash: 9e7a2...9c6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #18 Skrevet 15. oktober 2013 Som singel voksen.. Nei, jeg er i et seriøst forhold og har vært det lenge. Gjensidig respekt kommer med modenhet, så det kommer nok for deg også, etterhvert. Anonymous poster hash: cff8d...9f1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #19 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg føler også at hun ikke ser ting fra min side i det hele tatt. Når jeg snur opp-ned på situasjonen (hva om jeg gjorde slik og slik, ser hun ut til kun å svare på et vis for å kunne forsvare sine egne standpunkter... Hva mener du om at hun forbeholder seg retten til å "MØTE NYE FREMMEDE MENN OG DRA PÅ AKTIVITETER MED DEM"? F.eks. konsert - i mine øyne oppfører hun seg som om hun fremdeles er single - kombinert med at hun forfekter høytsvevende "idealer" om "eget liv", "frihet", "behov for space" osv osvAnonymous poster hash: 9e7a2...9c6 Kanskje bare innse at man ikke passer sammen? Jeg er i ferd med å dra min kos fra mitt forhold. Dette med alle ekser/flørter/sexpartnere "opp i dagen" gjør at jeg misliker mannen mer enn jeg nødvendigvis ellers hadde gjort..altså jeg blir meg tilbøyelig for å kaste han på skog pga ting som hadde vært småtteri i et annet ordentlig forhold uten mange uromoment.Anonymous poster hash: 9e66b...b62 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #20 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg føler også at hun ikke ser ting fra min side i det hele tatt. Når jeg snur opp-ned på situasjonen (hva om jeg gjorde slik og slik, ser hun ut til kun å svare på et vis for å kunne forsvare sine egne standpunkter... Hva mener du om at hun forbeholder seg retten til å "MØTE NYE FREMMEDE MENN OG DRA PÅ AKTIVITETER MED DEM"? F.eks. konsert - i mine øyne oppfører hun seg som om hun fremdeles er single - kombinert med at hun forfekter høytsvevende "idealer" om "eget liv", "frihet", "behov for space" osv osv Anonymous poster hash: 9e7a2...9c6 Er dere sammen, eller hvor er dere hen i prosessen? Dere har i hvert fall helt åpenbart forskjellige behov og forskjellig syn på hva som skal til for å gi trygghet i et forhold. Hvis jeg hadde kjæreste ville jeg ikke gått inn for å bli kjent med nye menn og så og si datet dem... samtidig er jeg veldig glad for at de jeg har vært sammen med ikke har lagt seg opp i hvem jeg har kontakt med; de har vist meg tillit og jeg har ikke gjort noe for å såre dem heller (men jeg har mannlige venner). Men om man liksom legger opp til at den andre parten skal bli sjalu, da oppfører man seg dårlig mener jeg. Kanskje du også er i overkant sjalu, kanskje din beskrivelse av henne er overdrevet, men det forandrer ikke det faktum at dere virker som en veldig dårlig match. Jeg kan ikke se for meg at forholdet deres kommer til å være noe annet enn en kamp, og tenker at det er bedre å prøve å finne en partner en slipper å ta så mange kamper med. Anonymous poster hash: 625b4...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå