AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg og eksen gjorde det slutt en tid tilbake. Møtte en ny fyr som jeg prater med ofte, vi møtes og har veldig god sex. Har i grunn litt følelser for begge, men ikke de 'rette' følelsene for noen av de. Eksen spurte om han kunne komme på besøk til meg om noen dager. Dette er ikke noe jeg vil fortelle han nye om jeg skulle ha møtt eksen. Fordi jeg og han nye er i blikjentfasen, føler derfor jeg ikke har noen forpliktelser for han. Vil heller ikke bli sammen med eksen igjen. Er det drittsekk gjort av meg å møte eksen? Selv synes jeg ja, derfor jeg ikke har svart. På en annen side vil jeg jo møte han og har som sagt ingen forpliktelser for noen. Synspunkter settes meget stor pris på :-) Anonymous poster hash: d0b3c...662
Kusmi Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Møt han hvis du vil, men du trenger ikke å si noe til han nye. Men hvis du ender opp med å ha sex med eksen din, så synes jeg du skal si det.
Gjest Søgni Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Du har ingen formelle eller uttalte forpliktelser nei. Hvis det er slik du bedømmer "riktig" og "galt" i denne situasjonen, så har du jo ditt på det tørre. Likevel er det vel grunn til å tro at selv om du ikke har ordrett forpliktet deg til noe med noen av de to, så hadde de kanskje ikke ville fortsatt noe med deg, eller likt det, om de visste om det. Det er så ulikt hvilke forventninger folk har. Jeg har faktisk ikke et inntrykk av at dette er et helt uvanlig problem, i det minste ikke ut fra tråder og problemstillinger her på forumet. Tror nok at mange, selv om det kanskje ikke er helt riktig å dra en sånn slutning med tanke på hvor ulike alle er, går ut fra at man er eksklusive allerede tidlig i datingfasen, eller at hvis man ligger med noen på jevn basis, så er det en slags eksklusivitet inne i bildet, selv om det aldri har vært diskutert. Noen bryr seg ikke, andre bryr seg nok til å føle seg ført bak lyset om de finner det ut. Det er umulig å vite hva daten din tenker om dette, noe som er viktigere enn hvorvidt vi synes det er riktig eller galt, og ut fra hva. Jeg har aldri skjønt hvordan noen kan klare å fokusere på den man dater og bli kjent med vedkommende hvis man samtidig driver på med andre, og samtidig driver å sjonglerer fordi man ikke kan fortelle de om hverandre, men tar jo selvsagt forbehold om at det ikke sier noe om noe som helst- i hvert fall ikke om du er en "drittsekk" eller ikke. Du vil ikke fortelle daten din om dette, skriver du. Hvorfor ikke? Jeg tenker svaret på det kan si deg mer om hva som er riktig for deg å gjøre enn hvorvidt du har "formelt" forpliktet deg til noe eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Har det på den samme måten, nesten. Jeg vil ikke tilbake til eksen selv om jeg fortsatt ikke er 100% over han, men har ikke kjærlighetssorg. Jeg har bare hatt sex med han èn gang etter bruddet, men truffet han 3-4 ganger nå. Bare for å prate litt osv. Han har det litt tyngre enn meg, så jeg stiller bare opp for han. Har ikke hatt sex med noen in real life ennå, men har hatt skypesex med en fyr jeg aldri har møtt. Jeg sier til eksen at jeg ikke treffer noen for tida og det gjør jeg jo ikke, men skal kanskje møte han nye fyren snart... men nå tror jeg at jeg utsetter møtet litt til. Føler meg litt "idiot"... litt vanskelig det her. Anonymous poster hash: 819e0...d38
Gjest Morgun Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha sex med eksen hvis du har noe på gang med han nye?
Ferny Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Greit at du ikke har forpliktet deg overfor han nye, men det er dårlig oppførsel dersom du hooker opp med eksen i tillegg (eller hva du skal). Det eneste som legitimerer en sånn oppførsel, er at du PÅ FORHÅND forteller han nye at du ikke føler de rette tingene, og at du treffer andre også. Så kan du gjøre hva du vil med hvem du vil. Vær ærlig. Unngå å såre folk (veldig mye). Bare si det sånn som det er!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes ikke du har noen forpliktelse til å fortelle han nye om det. Men du bør kanskje for din egen del ta stilling til hvordan du forholder deg til eksen. Min eks og jeg hadde en del kontakt mens vi datet andre, men vi var åpne ovenfor hverandre om dette og hadde aldri sex med hverandre (selv ikke når det var helt uttalt uforpliktende dating) da vi ikke ville ødelegge ting. Nå har jeg vel skjønt med tiden at ikke alle har et så "ordentlig" forhold til dette, men jeg synes faktisk det er greit å være litt ryddig og ikke holde på med flere samtidig. Selv om det kanskje føles ok på et tidlig tidspunkt, kan det være kjipt om det kommer fram etter at forholdet potensielt har blitt seriøst (for det kan jo faktisk skje). Anonymous poster hash: 8428c...72a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 Du vil ikke fortelle daten din om dette, skriver du. Hvorfor ikke? Jeg tenker svaret på det kan si deg mer om hva som er riktig for deg å gjøre enn hvorvidt du har "formelt" forpliktet deg til noe eller ikke. Veldig bra reflektert. Ble noe klokere, takk! Hvorfor ikke? Har i det siste fått en uggen følelse på at jeg faktisk kan såre han. Er det som holder meg litt tilbake. Er ikke sånn at jeg tror vi noensinne kommer til å bli sammen(mange grunner til dette), men er jo ikke gjennområtten heller. Dessuten setter jeg pris på nærheten hans, uten å egentlig forstå hvorfor. Har det på den samme måten, nesten. Jeg vil ikke tilbake til eksen selv om jeg fortsatt ikke er 100% over han, men har ikke kjærlighetssorg. Jeg har bare hatt sex med han èn gang etter bruddet, men truffet han 3-4 ganger nå. Bare for å prate litt osv. Han har det litt tyngre enn meg, så jeg stiller bare opp for han. Har ikke hatt sex med noen in real life ennå, men har hatt skypesex med en fyr jeg aldri har møtt. Jeg sier til eksen at jeg ikke treffer noen for tida og det gjør jeg jo ikke, men skal kanskje møte han nye fyren snart... men nå tror jeg at jeg utsetter møtet litt til. Føler meg litt "idiot"... litt vanskelig det her. Anonymous poster hash: 819e0...d38 Hvem sa livet skulle være lett Du får ha lykke til med dilemmaet ditt. Løser seg vell så lenge man har sitt på det rene(kanskje ikke jeg er den rette til å snakke om det rene her ). Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha sex med eksen hvis du har noe på gang med han nye? Stort behov for sex, nærhet og "begjær". Greit at du ikke har forpliktet deg overfor han nye, men det er dårlig oppførsel dersom du hooker opp med eksen i tillegg (eller hva du skal). Det eneste som legitimerer en sånn oppførsel, er at du PÅ FORHÅND forteller han nye at du ikke føler de rette tingene, og at du treffer andre også. Så kan du gjøre hva du vil med hvem du vil. Vær ærlig. Unngå å såre folk (veldig mye). Bare si det sånn som det er! Er i bunn og grunn enig. Konkluderer derfor å holde det seksuelle til han nye Trengte vell egentlig bare KG til å dytte meg i riktig retning. Hadde kortene vært snudd så hadde jeg jo ikke lagt mer tid i han nye, tror jeg. Hater denne usikkerheten. Eksen er jo min familie, det er litt vondt å aldri kunne ha han der igjen. Det er vell det eneste argumentet for å "rettferdiggjøre" et eventuelt møte. Da skulle selvfølgelig dette møtet vært uten sex. TS. Anonymous poster hash: d0b3c...662
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes ikke du har noen forpliktelse til å fortelle han nye om det. Men du bør kanskje for din egen del ta stilling til hvordan du forholder deg til eksen. Min eks og jeg hadde en del kontakt mens vi datet andre, men vi var åpne ovenfor hverandre om dette og hadde aldri sex med hverandre (selv ikke når det var helt uttalt uforpliktende dating) da vi ikke ville ødelegge ting. Nå har jeg vel skjønt med tiden at ikke alle har et så "ordentlig" forhold til dette, men jeg synes faktisk det er greit å være litt ryddig og ikke holde på med flere samtidig. Selv om det kanskje føles ok på et tidlig tidspunkt, kan det være kjipt om det kommer fram etter at forholdet potensielt har blitt seriøst (for det kan jo faktisk skje). Anonymous poster hash: 8428c...72a Der beskrev du faktisk min største frykt. Dette mellom meg og han nye kan aldri bli seriøst. Hva det gjelder eksen så kommer vi veldig godt overens, at det ble slutt er fortsatt et stort sjokk for vi var "det stabile paret". Hvorfor det ble slutt er også en fillesak, så ingen av oss har noen vonde følelser for hverandre. Både litt heldig og uheldig sett i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: d0b3c...662
Gjest Morgun Skrevet 15. oktober 2013 #11 Skrevet 15. oktober 2013 Stort behov for sex, nærhet og "begjær". Det går an å prøve og holde litt igjen også. Man MÅ ikke hoppe til køys med alle man har lyst på. I noen situasjoner er det greit å ha litt selvkontroll.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #12 Skrevet 15. oktober 2013 Det går an å prøve og holde litt igjen også. Man MÅ ikke hoppe til køys med alle man har lyst på. I noen situasjoner er det greit å ha litt selvkontroll. Det har jeg heller ikke gjort. Ikke at jeg overveldes av tilbud, men hopper ikke i senga med alt som byr seg. selvkontrollen er godt på plass :-)Anonymous poster hash: d0b3c...662
Gjest Miranda2011 Skrevet 15. oktober 2013 #13 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg og eksen gjorde det slutt en tid tilbake. Møtte en ny fyr som jeg prater med ofte, vi møtes og har veldig god sex. Har i grunn litt følelser for begge, men ikke de 'rette' følelsene for noen av de. Eksen spurte om han kunne komme på besøk til meg om noen dager. Dette er ikke noe jeg vil fortelle han nye om jeg skulle ha møtt eksen. Fordi jeg og han nye er i blikjentfasen, føler derfor jeg ikke har noen forpliktelser for han. Vil heller ikke bli sammen med eksen igjen. Er det drittsekk gjort av meg å møte eksen? Selv synes jeg ja, derfor jeg ikke har svart. På en annen side vil jeg jo møte han og har som sagt ingen forpliktelser for noen. Synspunkter settes meget stor pris på :-)Anonymous poster hash: d0b3c...662 Hvis du synes det er greit at "han nye" møter sin eks så kan vel du møte din.....?
Gjest Miranda2011 Skrevet 15. oktober 2013 #14 Skrevet 15. oktober 2013 Der beskrev du faktisk min største frykt. Dette mellom meg og han nye kan aldri bli seriøst. Hva det gjelder eksen så kommer vi veldig godt overens, at det ble slutt er fortsatt et stort sjokk for vi var "det stabile paret". Hvorfor det ble slutt er også en fillesak, så ingen av oss har noen vonde følelser for hverandre. Både litt heldig og uheldig sett i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: d0b3c...662 Og han nye vet det aldri blir seriøst mellom dere, du har sagt det til han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå