Gå til innhold

Tempur madrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det?

Jeg vurderer å kjøpe en overmadrass, men er usikker på om det er verdt å bruke så mye penger.

Anonymous poster hash: 94ad8...fd7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Anonymous poster hash: 94ad8...fd7
Skrevet

Jeg elsker min!! Har overmadrass, ca 7 cm tykk, tror jeg. Ikke tempur, men et annet merke som også har memory foam. Har hatt den i ca fire år. Vel verdt pengene!

Anonymous poster hash: 8f52d...063

Skrevet

Liker min jeg også. 7cm eller 10 husker jeg ikke.Den er mange år gammel.

Eneste er at den blir varm og myk på sommeren ,og kald og stiv på vinteren.Men det er jeg vant med

Vurderer muligens wellpur men er usikker. Madrasskifte lager som oftest ryggproblemer for meg første 2mnd.

Skrevet

Jeg ser poenget med det og jeg prøvde. Men jeg er en skikkelig vandrer på natta. Så jeg fikk det ikke til. Men å slappe av på og ligge å lese osv. Ja. Sove - for meg , nei .

Skrevet

Har tempurpute, men bruker den ikke på vinteren, fordi jeg liker å ha det kaldt på soverommet, og da er det som å legge hodet på en stein.

Søsteren min kvittet seg emd sin tempurmadrass av samme årsak. De må ha det kaldt på soverommet for å få sove, og madrassen ble jo steinhard. Den blir jo etter hvert varm og mye akkurat der du ligger, men når du snur og flytter på deg i løpet av natten havner du på et hardt, uoppvarmet område, og det ble så ubehagelig i lengden, med mye avbrutt søvn, at hun ikke orket å ha den lenger. Men den var veldig fin på sommeren! :)

Anonymous poster hash: 3e183...c26
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har overmadrass fra Ikea, som er litt som en tempurmadrass, men ikke like hard. Liker den veldig godt, og et billigere alternativ :)

Skrevet

Jeg har overmadrass fra Ikea, som er litt som en tempurmadrass, men ikke like hard. Liker den veldig godt, og et billigere alternativ :)

Blir den påvirket av varme?

Skrevet

Vi har ikke noen overmadrass og det funker helt fint.

Anonymous poster hash: 6508e...0f9
Skrevet

Blir den påvirket av varme?

Ja :)

"Viskoelastisk polyeter vil bli fastere i lave temperaturer. Dersom du tar en madrass av viskoelastisk polyeter med hjem på en kald dag, må den tilpasse seg temperaturen på soverommet ditt før den blir som den skal."

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90155629/

Skrevet

Jeg sov på Tempur overmadrass i...12 år og var veldig fornøyd mesteparten av tiden. Etterhvert som den mistet spensten så ble jeg noe mindre fornøyd så da jeg omsider byttet ble det bytte til Jensen som jeg visste ryggen min likte veldig godt, siden jeg også ville bytte ut den eldgamle senga.

Men kan gjerne ha Tempur igjen hvis jeg blir rik en gang og skal kjøpe en hel seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...