AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Er det mulig å gå ned 1 kg i uken på en sunn måte, når man er 160 cm høy og veier 58 kg? Hvor mye/ofte må man trene styrke for å bevare musklene når man slanker seg? Anonymous poster hash: b74cc...55d
@Maja Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Du kan gå ned ein kg på ei veke uten at det er usunt, men kor mangen kg/veker tenker du? Kor mykje styrke du må trene er individuelt, og kjem ann på kor trent du er frå før.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Ja så lenge du spiser sunn mat og har riktig kaloriunderskudd for din kropp. Men da må du vite din basalforbrenning. Anonymous poster hash: 974d7...fe1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg trenger ca 1700-2000 kalorier pr dag for å ligge på vedlikehold, sånn ca. Så det betyr vel at jeg må spise 700-1000 kalorier pr dag, for å havne i nok underskudd for å gå ned 1 kg i uken? For 1 kg er 7000 kalorier, er det ikke? Anonymous poster hash: b74cc...55d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg trenger ca 1700-2000 kalorier pr dag for å ligge på vedlikehold, sånn ca. Så det betyr vel at jeg må spise 700-1000 kalorier pr dag, for å havne i nok underskudd for å gå ned 1 kg i uken? For 1 kg er 7000 kalorier, er det ikke? Anonymous poster hash: b74cc...55d Jeg anbefaler det ikke. Du kommer til å miste muskelmasse om du går for et så stort kaloriunderskudd, og da blir du bare seende dvaskere ut. Anonymous poster hash: d3d3b...542
Supraspinatus Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg trenger ca 1700-2000 kalorier pr dag for å ligge på vedlikehold, sånn ca. Så det betyr vel at jeg må spise 700-1000 kalorier pr dag, for å havne i nok underskudd for å gå ned 1 kg i uken? For 1 kg er 7000 kalorier, er det ikke? Anonymous poster hash: b74cc...55d Du kan ikke regne på det slik. Tallene er riktig, men det er ikke slik at kroppen bruker bare fett som energi, men mindre du kjører en relativt streng karbohydratrestriksjon. Og 1kg i uken er nok utopi når du er normalvektig. Hva med å se bort i fra vekten og heller fokusere på et sunt kosthold og trening? Hva ønsker du egentlig å oppnå? 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Kan ikke se hvordan jeg blir tynnere hvis jeg ikke fokuserer på å gå ned i vekt? Er ikke interessert nok i styrke til å trene så mye/hardt at jeg klarer å bygge masse muskler. Sliter med å komme meg igjenom to økter i uken, og er ikke interessert i å øke dette. Er det mulig å gå ned mer i vekt, og miste mindre muskler, på lavkarbo? Anonymous poster hash: b74cc...55d
Supraspinatus Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Kan ikke se hvordan jeg blir tynnere hvis jeg ikke fokuserer på å gå ned i vekt? Er ikke interessert nok i styrke til å trene så mye/hardt at jeg klarer å bygge masse muskler. Sliter med å komme meg igjenom to økter i uken, og er ikke interessert i å øke dette. Er det mulig å gå ned mer i vekt, og miste mindre muskler, på lavkarbo? Anonymous poster hash: b74cc...55d Ja. Men jeg tror ikke det er karbohydratrestriksjonen som nødvendigvis er årsaken til at musklene spares mer. Det er nok det at du prioriterer protein som er det viktigste. Trening er også veldig viktig for å spare muskelmasse. Kroppen tar ikke var på muskelmasse den ikke trenger. Du kan fint gå ned i vekt, men det er vanskeligere når du er normalvektig. Ikke forvent at det skal gå 1kg fett i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå