Shirin Skrevet 15. oktober 2013 #1 Del Skrevet 15. oktober 2013 Eid al-adhan mubarak til alle kjære søstre og brødre, jeg håper dere er i beste helse og imaan. Bruk dagen på å nyte det gode dere har, hjelp de som ikke har det så bra og vis kjærligheten til Allah (swt). ❤️ Ellers håper jeg alle har en fin dag, men dette er rettet mot mine muslimske søsken på denne inshaAllah fantastiske dagen. Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor89 Skrevet 15. oktober 2013 #2 Del Skrevet 15. oktober 2013 Mabrouk I3id Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Del Skrevet 15. oktober 2013 Eid al-adhan mubarak til alle kjære søstre og brødre, jeg håper dere er i beste helse og imaan. Bruk dagen på å nyte det gode dere har, hjelp de som ikke har det så bra og vis kjærligheten til Allah (swt). ❤️ Ellers håper jeg alle har en fin dag, men dette er rettet mot mine muslimske søsken på denne inshaAllah fantastiske dagen. Gratulerer med dagen! Mabrouk I3id Jazakallah kheyr kjære søsken <3 Eid mobarak til dere også. Anonymous poster hash: 3eaa8...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omarel Skrevet 16. oktober 2013 #4 Del Skrevet 16. oktober 2013 Eid Mubarak til alle dere store og små:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. oktober 2013 #5 Del Skrevet 16. oktober 2013 Ødelegger jeg tråden ved å spørre om dere feirer denne høytiden to ganger i året?. er bare nysgjerrig og spør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hva går denne høytiden ut på egentlig? Har sett noen venner har skrevet dette på facebook, men vet liksom ikke hva det innebærer.. Anonymous poster hash: 3d583...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 16. oktober 2013 #7 Del Skrevet 16. oktober 2013 Er det ikke sånn at det er Eid al-fitr som er siste dag og avslutningen på fastemåneden Ramadan mens Eid al-Adha er den som ble feiret nå (15.Oktober) som har med det at Profeten Ibrahim var villig til å ofre sin sønn Isamil til Allah og markerer slutten på muslimenes pilgrimsferd "Hajj"? Correct me if I'm wrong here, men dette er iallefall det jeg har fått høre av min far som kommer fra Tunisia og er praktiserende muslim. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 16. oktober 2013 #8 Del Skrevet 16. oktober 2013 Eid mubarak! ( Id al-adha markerer også slutten på hajj, muslimenes pilegrimsreise, og er tiende dag i måneden Dhul Hijja. , sakset fra Wikipedia. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. oktober 2013 #9 Del Skrevet 16. oktober 2013 Eid mubarak! ( Id al-adha markerer også slutten på hajj, muslimenes pilegrimsreise, og er tiende dag i måneden Dhul Hijja. , sakset fra Wikipedia. ) men når på året feirer man dette? For i sommer var det noen som sa at det var ramadan. Er ikke det det man driver med før man feirer dette? men føler at det er en gang på vinteren og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 16. oktober 2013 #10 Del Skrevet 16. oktober 2013 men når på året feirer man dette? For i sommer var det noen som sa at det var ramadan. Er ikke det det man driver med før man feirer dette? men føler at det er en gang på vinteren og? Eid al-Adha flytter seg 11 dager tilbake for hvert år, så i år var det 15.Oktober mens neste år er det 4. Oktober o.s.v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. oktober 2013 #11 Del Skrevet 16. oktober 2013 Eid al-Adha flytter seg 11 dager tilbake for hvert år, så i år var det 15.Oktober mens neste år er det 4. Oktober o.s.v. men hvorfor har de fasten sin i juli om eid greiene er i oktober? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 16. oktober 2013 #12 Del Skrevet 16. oktober 2013 men hvorfor har de fasten sin i juli om eid greiene er i oktober? Fordi det er to forskjellige feiringer. Eid al-Fitr ETTER fasten og Eid al-Adha etter Hajj. Som jul og påske for å si det litt enkelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. oktober 2013 #13 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Fordi det er to forskjellige feiringer. Eid al-Fitr ETTER fasten og Eid al-Adha etter Hajj. Som jul og påske for å si det litt enkelt. åå. Det visste jeg ikke. Da skjønner jeg litt mer. men de faster ikke nonstop mellom de to feiringene? Når begynner de å faste og hvor lenge før den andre eid greiene slutter de å faste? Endret 16. oktober 2013 av BettyBoop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 16. oktober 2013 #14 Del Skrevet 16. oktober 2013 åå. Det visste jeg ikke. Da skjønner jeg litt mer. men de faster ikke nonstop mellom de to feiringene? Når begynner de å faste og hvor lenge før den andre eid greiene slutter de å faste? 1mnd med faste før den første Id-feiringen. Så en til feiring, den igår, ca 2mnd etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. oktober 2013 #15 Del Skrevet 16. oktober 2013 1mnd med faste før den første Id-feiringen. Så en til feiring, den igår, ca 2mnd etterpå.men de faster kun før den første feiringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 16. oktober 2013 #16 Del Skrevet 16. oktober 2013 men de faster kun før den første feiringen? Jep. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shirin Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 17. oktober 2013 Ødelegger jeg tråden ved å spørre om dere feirer denne høytiden to ganger i året?. er bare nysgjerrig og spør.Bare spør når du vil. Ja, vi feirer den to ganger. På norsk kalles den første 'lille-id', på arabisk eid al fitr, det er den som er etter fastemåneden Ramadan. Den som vi har nå kalles 'store-id', eller eid al adha, og markerer at pilegrimsferden nå er over. Det er denne her som inneholder mest feiring, omtanke og moro, og tilsvarer feiringen av jul for de kristne. Håper det var et godt nok svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #18 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hva betyr Eid Mubarak? Anonymous poster hash: 3d583...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shirin Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hva går denne høytiden ut på egentlig? Har sett noen venner har skrevet dette på facebook, men vet liksom ikke hva det innebærer.. Anonymous poster hash: 3d583...a9a Jeg håper du har fått svar på det i de andre svarene :-) Bare spør hvis det er noe mer. Og jazakallahu kheyran (tusen takk) til alle for sine hilsen og gode ønsker i tråden, inshaAllah får dere fantastiske dager med deres nærmeste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shirin Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hva betyr Eid Mubarak? Anonymous poster hash: 3d583...a9a Det tilsvarer 'god eid'. Direkte oversatt betyr det 'ha en velsignet eid'. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå