Gå til innhold

Hvordan vaske fettete stekebrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med å få rent et stekebrett som har blitt brukt til å lage bacon i ovnen. Hadde et ark med bakepapir i mellom, men det gikk igjennom.
Prøvde å tørke det av, det var dumt, det ble bare smurt utover enda verre. Og vann hjelper heller ikke nevneverdig da det er fett. Hvordan skal jeg få det rent?
:(

Anonymous poster hash: 05f26...ac2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zalo og varmt vann.

Anonymous poster hash: 1b86f...ebe
Skrevet

Veldig varmt vann, zalo og en god skrubb. :)

Skrevet

plenty med zalo og en skurekost eller enn sånn svamp-bit. funker som fy sammen med varmt vann. kaldt vann har aldri fjernet fett.

Skrevet

Fett skal helst ikke i vasken for det kan tette rørene når det stivner, så å tørke vekk mest mulig med papir er lurest. Resten blir løst opp med zalo, varmt vann og litt skrubbing.

Skrevet

Vi bruker bare varmt vann, zalo og oppvaskkosten.

Anonymous poster hash: 7b150...016
Skrevet

I oppvaskmaskinen på grytevask.

Anonymous poster hash: 2aacf...1c5

Skrevet

Zalo, varmt vann og skuresvamp, evt Svint om noe virkelig har brent seg fast.

Skrevet

Har et problem med å få rent et stekebrett som har blitt brukt til å lage bacon i ovnen. Hadde et ark med bakepapir i mellom, men det gikk igjennom.

Prøvde å tørke det av, det var dumt, det ble bare smurt utover enda verre. Og vann hjelper heller ikke nevneverdig da det er fett. Hvordan skal jeg få det rent?

:(

Anonymous poster hash: 05f26...ac2

Du kan (om det er mye fett og bare på oppsiden) sette det inn igjen i ovnen på lav varme. Når fettet er smeltet men ikke varmt tørker du det bare av med papir og kaster. Så (eller dersom det er bare litt fett) spruter du oppvasksåpe på brettet og gnir utover. Deretter skyller du av med varmt vann og et rask drag med oppvaskbørsten. Trenger aldri skrubbe fett.

Anonymous poster hash: 78ef9...36d

Skrevet

Salmiakk kan funke.Legg brettet i varmt vann med salmiakk

Skrevet

Jeg fikk ren min med bakepulver faktisk.. litt vann (type skyll av og la det renne nesten helt av). Drysset på bakepulver og lot det stå litt før jeg skrubbet med en oppvaskbørste.

Skrevet

Eddik, sitron og bakepulver på flekken, la virke i en halvtime og vask av med klut, svamp eller børste. Voila!

Anonymous poster hash: b9b55...f8d
Skrevet

I oppvaskmaskinen på grytevask.

Anonymous poster hash: 2aacf...1c5

:Nikke:

Det utrolig mye mindre søl å la maskina ta seg av det. Å tørke av det grøvste fettet med tørkepapir er nok lurt, men så i maskina med det. Rista fra grillen er også lurt å lempe inn der, etter man har løsnet litt på fastbrente rester med en grillbørste.

Skrevet

Jif ovn og grill - den grønne sprayflaska. Spray på og la virke i ett kvarter, tørk av med svamp/klut og skyll godt. Jeg bruker det på komfyren, funker kjempebra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...