Gå til innhold

hva serverer dere i familieselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva serverer dere når dere skal feire bursdagen til ditt barn og ha familie på besøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer.

Til mat, så blir det gjerne pølse i brød/lompe eller våruller.

Og når det gjelder kaker, så blir det gjerne de samme hver gang. Oreokake, pavlova, brownies, gele, sjokoladepudding og bløtkake.

Anonymous poster hash: 1cb00...606
Skrevet (endret)

Til litt større familiesammenkomster blir det ofte servert enkle og gode gryteretter, moussaka, lasagne osv. Ting som ikke tar så lang tid og er enkelt å lage mye av. :)

Av søtsaker er det ofte gele, enkel sjokoladekake, marsipan/romkake. Ellers bruker svigermor ofte å bake Kvæfjordkake som hun tar med. Mens mamma ofte har med Tropisk aroma. :sikle:

Endret av _Essx
Skrevet

Gryterett med enten lam, familieskutt elg eller oksekjøtt. Tar veldig lang tid, men den lager seg selv. :)

Skrevet

Det varierer. Til mat, så blir det gjerne pølse i brød/lompe eller våruller. Og når det gjelder kaker, så blir det gjerne de samme hver gang. Oreokake, pavlova, brownies, gele, sjokoladepudding og bløtkake. Anonymous poster hash: 1cb00...606

Pølser og seks kaker/desserter? Serverer du dette når det er famileselskap, altså de fleste gjestene er voksne? det er motsatt av det jeg ville ha laget, vi lager skikkelig middag, og én kake + is.

Lam f.eks, gjerne risotto til forrett, eller biff bourgone, fårikål, rømmegrøt, fisk, entrecote... Men familien vår har litt reisevei.

Til barnebursdag blir det gelé, sjokoladekake, muffins og pizza.

Anonymous poster hash: 7a3a7...b28

• Liker 1
Skrevet

Det siste familieselskapet var i helgen og da serverte vi lammelår med mengder hvitløk og rosmarin (en favoritt og småttisene) med ovnsbakte poteter og eplekake med ekstra lite sukker til dessert (smaker mer eple da).

Småttisene i familien kan forøvrig ikke fordra klassisk barneselskapsmat som pølser, men elsker sushi og oliven.

Anonymous poster hash: f6a21...f01
Skrevet

Gryterett eller lapskaus dersom det er mange gjester.
Tradisjonell søndagsmiddag eller hjemmelaget pizza dersom vi ikke er så mange.
Har ofte fruktsalat, ostekake og feks muffins til kaffen.

Anonymous poster hash: 49ae5...4d3
Skrevet

Pølser og seks kaker/desserter? Serverer du dette når det er famileselskap, altså de fleste gjestene er voksne? det er motsatt av det jeg ville ha laget, vi lager skikkelig middag, og én kake + is.

Det er da kaker som er hele vitsen med selskap!

Anonymous poster hash: 1f80d...0af

Skrevet

Når det er voksne tilstede regner jeg det som familieselskap, om det er for barn gikk det gjerne i hjemmelaget pizza og gryteretter, snacks, videofilm, is og sjokoladekake og boller med krem.

Med voksne tilstede ville jeg gått for enten stekt laks, wok, vilt (f.eks. reinskav), lammestek, eller fårikål alt etter sesongen. Eller en pastagryte laget fra bunnen. Kake og /eller is til dessert. En god kjøttsuppe er heller ikke av veien, men det avhenger jo av hva barna liker og er vante med. De fleste barnebursdager jeg har vært i har delt dagen, og serverer gryterett, pølser eller pizza til barna og kaker tidlig på dagen, mens de voksne får ta del i f.eks gryteretten. Men jeg synes alle skal få det samme uavhengig av alder, men tror ikke jeg hadde laget lammestek til tre- fireåringer...

Skrevet

Lam f.eks, gjerne risotto til forrett, eller biff bourgone, fårikål, rømmegrøt, fisk, entrecote... Men familien vår har litt reisevei.

Til barnebursdag blir det gelé, sjokoladekake, muffins og pizza.

Dette er noe alle i hele slekta vår serverer da, så ja.

Vi får ofte servert pølser på bursdager når vi er hos alle andre også, så da ser jeg ikke noe galt i å servere pølser:P

Vi bor heller ikke langt unna hverandre, noen få av de i slekta bor ca en halvtime unna.

Vi er også ganske mange, rundt 50 stk, så ja det blir nok fort 5-6 kaker. Fint å ha noe å velge i.

Og det er også ganske mange barn, så da er det naturlig å servere pølser eller våruller (hjemmelagde), da dette er noe de fleste barn spiser. Tror det hadde blitt veldig kjedlig for barna om det hadde blitt servert "voksenmat".

Anonymous poster hash: 1cb00...606

Skrevet

Dette er noe alle i hele slekta vår serverer da, så ja. Vi får ofte servert pølser på bursdager når vi er hos alle andre også, så da ser jeg ikke noe galt i å servere pølser:P Vi bor heller ikke langt unna hverandre, noen få av de i slekta bor ca en halvtime unna. Vi er også ganske mange, rundt 50 stk, så ja det blir nok fort 5-6 kaker. Fint å ha noe å velge i. Og det er også ganske mange barn, så da er det naturlig å servere pølser eller våruller (hjemmelagde), da dette er noe de fleste barn spiser. Tror det hadde blitt veldig kjedlig for barna om det hadde blitt servert "voksenmat". Anonymous poster hash: 1cb00...606

Oj, 50 ja, det blir litt annerledes enn 15 (men barn har ikke vondt av vanlig god mat, altså). Hjemmelagde vårruller er kjempegodt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...