AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 hvordan symptomer hadde deres barn? og hva gjorde dere? har en gutt på 5,5 mnd. han har vært i strålende humør frem til tennene begynte å plage han. han skriker nesten hele dagen, ingenting hjelper. i går gikk det så langt at vi måtte gi stikkpille. (terskelen her i hus for å ta medisiner er høy). han har ikke feber, men er "bare" konstant sutrete og missfornøyd. søvn er heller ikke en sport han driver for mye med når han har begynt med tennene. sovnet kl 24 i går etter å ha fått stikkpillen og sov heldigvis til 09.30. Anonymous poster hash: d6a38...492
wondergirl Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Stakkars liten. Det kan lindre litt å tygge på en bitering som har ligget i kjøleskapet. Eller Dentinox fra apoteket, hjelper bare en liten stund, men nok til å feks sovne. Smøres på gommene. Min baby bæsjer som en helt når tennene kommer, det kan være 10-15 ganger i døgnet.
Gjest Magdalene Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 hvordan symptomer hadde deres barn? og hva gjorde dere? har en gutt på 5,5 mnd. han har vært i strålende humør frem til tennene begynte å plage han. han skriker nesten hele dagen, ingenting hjelper. i går gikk det så langt at vi måtte gi stikkpille. (terskelen her i hus for å ta medisiner er høy). han har ikke feber, men er "bare" konstant sutrete og missfornøyd. søvn er heller ikke en sport han driver for mye med når han har begynt med tennene. sovnet kl 24 i går etter å ha fått stikkpillen og sov heldigvis til 09.30.Anonymous poster hash: d6a38...492 Hvorfor ha høy terskel for å gi smertestillende til et barn med smerter? 2
Millimani Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Hvorfor ha høy terskel for å gi smertestillende til et barn med smerter? Signerer den! Hva mener du da TS med at ingen ting hjelper, hvis du har så høy terskel for å gi medisiner? En baby har faktisk ikke vondt av å få smertestillende "tidsnok", selv om det kanskje ikke frister å gi en baby noen form for medisin for noe så "lite" som en tann. Får han smertestillende så vil han jo roe seg når det smertestillende begynner å virke
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 både hs og lege anbefaler ikke paracet. Anonymous poster hash: d6a38...492
Millimani Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Så finnes det vel annet smertestillende for en baby?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Så finnes det vel annet smertestillende for en baby? hvilke da? hs og lege anbefalte ikke smertestillende. kun "naturlige" ting. frossen frukt, bitelekr osvosv. Anonymous poster hash: d6a38...492
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Da mitt barn fikk tenner ble det veldig sutrete. Skjønte jo fort at det var tenner som kom, og gråten roa seg da h*n fikk Dentinox. Husker det spesielt godt den ene gangen han fikk det. Det var på en kveld, og neste morgen var tanna komt.
idyll88 Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 Da mitt barn fikk tenner ble det veldig sutrete. Skjønte jo fort at det var tenner som kom, og gråten roa seg da h*n fikk Dentinox. Husker det spesielt godt den ene gangen han fikk det. Det var på en kveld, og neste morgen var tanna komt. ja, vi prøvde dentinox. akkurat når vi smørte det på roa gråten seg, men 5 min senere var det igang igjen. han bruker å tygge på en biteleke m væske i, som vi har latt ligge i kjøleskapet. det hjelper til en hvis grad
Gjest Magdalene Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 ja, vi prøvde dentinox. akkurat når vi smørte det på roa gråten seg, men 5 min senere var det igang igjen. han bruker å tygge på en biteleke m væske i, som vi har latt ligge i kjøleskapet. det hjelper til en hvis grad Men om barnet ditt har så vondt, så gi smertestillende. Det er ikke farlig å gi en paracet i ny og ne.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #11 Skrevet 15. oktober 2013 Men om barnet ditt har så vondt, så gi smertestillende. Det er ikke farlig å gi en paracet i ny og ne. har gitt paracet i kveld. men ser ikke ut til å ha veldig effekt Anonymous poster hash: d6a38...492
Vera Vinge Skrevet 15. oktober 2013 #12 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Vi har ofte gitt paracet ved vonde tannfrembrudd (heldigvis er tennene oppe aldri vonde, bare de nede). Fordi Dentinox hjelper ingenting eller veldig lite hos oss. Hos min gutt har smertene alltid sittet i ørene, virker det som. Det slår aldri feil når han begynner å pirke seg i ørene. Og det har noen ganger begynt flere uker før tennene bryter gjennom. Da kan ha noen vonde kvelder og noen normale, før tennene plutselig kommer gjennom, og så er smertene brått borte. Har for øvrig snakket med flere leger og helsesøster, og de sier slik bruk av paracet er greit. Det er jo ikke så ofte (selv om jeg i utgangspunktet holder meg langt unna medisiner til meg selv og barnet). Jeg fikk den store testen på dette en gang jeg var alene med ham på tur og hadde glemt paracet hjemme. Det var natta før den første jekselen nede kom opp, og det var jevn skriking fra kvelden til morgenen etter. Grusomt for oss begge. Endret 15. oktober 2013 av Vera Vinge
casting Skrevet 15. oktober 2013 #13 Skrevet 15. oktober 2013 Stakkars liten. Det kan lindre litt å tygge på en bitering som har ligget i kjøleskapet. Eller Dentinox fra apoteket, hjelper bare en liten stund, men nok til å feks sovne. Smøres på gommene. Min baby bæsjer som en helt når tennene kommer, det kan være 10-15 ganger i døgnet. Lurer på om det er tenner som er på vei her og. Småen har hatt sikkert 10 bæsjebleier i dag, hver gang han promper kommer det noe vått og grønt også. Han gnager som en gal på fingrene mine, og sikler masse også. Har dere kunnet se/kjenne på gommene at tennene skal komme opp noe tid før de kommer?
Orchideae Skrevet 15. oktober 2013 #14 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Du kan prøve å legge en slik bitering med væske i fryseren. Her hjelper paracet og dentinox. Hun er VELDIG plaget ved tannfrembrudd og vi gir heller en paracet enn at hun skal gråte hele natten. Har selv høy terskel for når vi gir det, men hun har skikkelig vondt. Endret 15. oktober 2013 av Orchideae
barnesangen Skrevet 16. oktober 2013 #15 Skrevet 16. oktober 2013 Har hørt at flytende ibux hjelper på smertene....
Gjest Magdalene Skrevet 16. oktober 2013 #16 Skrevet 16. oktober 2013 Har hørt at flytende ibux hjelper på smertene.... Men det skal vel ikke gies til barn under ett år?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #17 Skrevet 16. oktober 2013 Lurer på om det er tenner som er på vei her og. Småen har hatt sikkert 10 bæsjebleier i dag, hver gang han promper kommer det noe vått og grønt også. Han gnager som en gal på fingrene mine, og sikler masse også. Har dere kunnet se/kjenne på gommene at tennene skal komme opp noe tid før de kommer? her virker gommene hovne. vært sånn i 3 døgn, men enda ingen tann:( Anonymous poster hash: d6a38...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå