Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye veide dere i slutten og begynnelsen av svangerskap? hva veide dere før? hvor høye er dere? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Nå er jeg kanskje ikke helt i slutten ennå da men.. ;)

170 høy, før svangerskap 75 kg. Nå er jeg 6 mnd på vei, og er 77 kg :) så har nok gått ned i egenvekt

Skrevet

160cm høy og 58-60kg i utgangspunktet. La på meg 18kg i første svangerskap. Veide meg aldri i andre svangerskap, men var nok ca det samme.

Skrevet

Okei, siden RompeRusk svarer her, gjør jeg også det. Er nemlig 6 mnd på vei jeg også:)

Før jeg ble gravid var jeg 67kg. Idag er jeg 71,3. Så har gått opp 4,3 kg hittil.

Med med første gikk jeg fra ca 60kg til 89kg!! Fikk enorme menger vann i kroppen på slutten, i tillegg til at jeg hadde en ting for wienerpekan....

Dette er sistemann (nr 4) og jeg prøøver å passe litt på hva jeg dytter i munnen. (Selv om julemannene ligger å roper på meg hver gang jeg er innom butikken)..;)

Gjest åffårno
Skrevet

Har fortsatt 9 uker til å legge på meg, men foreløpig har det vært minus 5-6 kg, og så pluss 2 sist jeg sjekka hos jordmor. Altså foreløpig minus 3 nå. Eller; egentlig endel mer minus reellt sett.

Regner med øke nå mot slutten, sikkert mye vann og sånt og.

Fikk mannen til å tippe hva jeg kom til å gå opp frem til fødsel - og han tippet "tja, 18 kg fra og med nå kanskje"? :P Vi får se - 9 uker er kanskje litt kort tid ;)

Jeg er 1,74 høy og veide......63-65 før graviditet.

Har ikke vært kvalm, men slet ekstremt med matlyst de 3 første månedene(måtte virkelig jobbe for hvert tygg), har ellers hatt helt normal matlyst utover det.

Heller ikke vært nesten noe i nevneverdig bevegelse(jeg går gjerne ned et par kilo av å ikke trene), og, stoffskiftet har ligget i øvre del av normal som også innvirker på vekt.

Så hadde jeg hatt normalt stoffskifte, normal matlyst og/eller vært kvalm og måtte spise hele tiden for å unngå kvalme hadde jeg nok ligget på normal vektøkning som de fleste andre.

Enten raser jeg opp i vekt etter fødsel(om ikke rett før), eller så bli jeg seende sykelig tynn ut i ammeperioden regner jeg med.

Synes det generelt er mye fokus på vekt i forbindelse med graviditet, og at det fremstilles som "så heldig" at man ikke går opp i vekt/går for alt for lite opp ihht anbefalt vektøkning.

Jeg har tilogmed fått kommentarer som "hadde jeg sett ut som deg når jeg var gravid ville jeg vært så lykkelig", negative helsemessige årsaker bak manglende matlyst eller eventuelt at man kaster opp hele tiden virker som å fremstå som lykkeoppskrift i livene til folk bare de ser tynnere ut.

Sært.

• Liker 2
Gjest RompeRusk
Skrevet

Har fortsatt 9 uker til å legge på meg, men foreløpig har det vært minus 5-6 kg, og så pluss 2 sist jeg sjekka hos jordmor. Altså foreløpig minus 3 nå. Eller; egentlig endel mer minus reellt sett.

Regner med øke nå mot slutten, sikkert mye vann og sånt og.

Fikk mannen til å tippe hva jeg kom til å gå opp frem til fødsel - og han tippet "tja, 18 kg fra og med nå kanskje"? :P Vi får se - 9 uker er kanskje litt kort tid ;)

Jeg er 1,74 høy og veide......63-65 før graviditet.

Har ikke vært kvalm, men slet ekstremt med matlyst de 3 første månedene(måtte virkelig jobbe for hvert tygg), har ellers hatt helt normal matlyst utover det.

Heller ikke vært nesten noe i nevneverdig bevegelse(jeg går gjerne ned et par kilo av å ikke trene), og, stoffskiftet har ligget i øvre del av normal som også innvirker på vekt.

Så hadde jeg hatt normalt stoffskifte, normal matlyst og/eller vært kvalm og måtte spise hele tiden for å unngå kvalme hadde jeg nok ligget på normal vektøkning som de fleste andre.

Enten raser jeg opp i vekt etter fødsel(om ikke rett før), eller så bli jeg seende sykelig tynn ut i ammeperioden regner jeg med.

Synes det generelt er mye fokus på vekt i forbindelse med graviditet, og at det fremstilles som "så heldig" at man ikke går opp i vekt/går for alt for lite opp ihht anbefalt vektøkning.

Jeg har tilogmed fått kommentarer som "hadde jeg sett ut som deg når jeg var gravid ville jeg vært så lykkelig", negative helsemessige årsaker bak manglende matlyst eller eventuelt at man kaster opp hele tiden virker som å fremstå som lykkeoppskrift i livene til folk bare de ser tynnere ut.

Sært.

enig i at det er alt for mye fokus på vekt og utseende under svangerskap. Har selv fått "så heldig du er"-kommentarer. Heldig fordi jeg ikke hadde matlyst de første 4 månedene, og var helt tom for energi pga lite mat? Heldig fordi jeg hadde konstant blodtrykksfall? Heldig fordi jeg spiste ganske usunt, fordi det var kun det jeg fikk i meg? Ja, jeg følte meg superheldig..

• Liker 1
Skrevet

...mens vi som går opp "normalt" får høre det hele svangerskapet at vi må passe på hva vi spiser så vi ikke ender opp med å bli helt enorme (takk svigermor og diverse kollegaer).

34 uker og har gått opp ca 10 kg forøvrig, veide 68-70 kg da jeg ble gravid. Har ligget på helt gjennomsnittlig vektoppgang uke for uke hele veien, symfysemål midt på kurven og har vært på UL flere ganger som viste at ungen var helt gjennomsnittlig også.

Anonymous poster hash: fef80...892
  • Liker 1
Skrevet

Veide 54 kg i begynnelsen av svangerskapet og 81 kg på slutten. Mye vann. Var 68 kg når jeg kom hjem fra sykehuset. Er rundt 165 høy

Gjest Unknown
Skrevet

Og jeg gikk opp 25 kg (fra 65) i første svangerskap og 32 kg (fra 70) i andre svangerskap. Er nå 70 kg igjen. 173 cm høy.

Skrevet (endret)

163 cm, veide 58. la på meg 17 kg, 12 av kiloene kom siste halvdel av svangerskapet. Alt forsvant dog igjen en mnd etter fødsel :)

Endret av Vevila
Gjest åffårno
Skrevet

...mens vi som går opp "normalt" får høre det hele svangerskapet at vi må passe på hva vi spiser så vi ikke ender opp med å bli helt enorme (takk svigermor og diverse kollegaer).

34 uker og har gått opp ca 10 kg forøvrig, veide 68-70 kg da jeg ble gravid. Har ligget på helt gjennomsnittlig vektoppgang uke for uke hele veien, symfysemål midt på kurven og har vært på UL flere ganger som viste at ungen var helt gjennomsnittlig også.

Anonymous poster hash: fef80...892

Og takket være diverse artikler og reklamer om "hvordan holde vekten i graviditeten og få vaskebrett 2 uker etterpå, husk å trene 7 ganger i uka så du ikke blir feit".

Er helt ekstremt fokus på det, man skulle tro graviditet var den tiden hvor man kunne få anledning til å ha et normalt forhold til kroppen sin om ikke annet av hensyn til babyen. Men nei ;)

Og så alle disse forventningene om å gå raskest mulig ned. "Jeg mistet 40 kg på et nanosekund, kjempestolt" :roll:

• Liker 1
Skrevet

Tror man vil få kommentarer uansett. Som førstegangs irriterte dette meg endel, men den siste gangen lærte jeg å drite i alle kommentarer jeg ikke likte. ;)

Skrevet

Jeg var litt bekymret av vektoppgangen, har gått opp en del, men da jeg var hos jordmor og delte mine bekymringer sa hun at det var altfor mye fokus på antall kilo. Man trengte ikke bry seg med det i det hele tatt, så lenge man spiste sunt og var i ok med bevegelse - og jeg så enda slank ut på resten av meg, selv om jeg til nå har gått opp ca 12 kg (i uke 26), og det var slettes ikke unormalt eller noe galt med. :-)

Skrevet

Jeg er ikke mer enn i uke 29 så har jo fortsatt noen uker igjen på å endre vekten min.. Er uansett ca 1.72 høy og veide 53kg i starten av svangerskapet, og nå veier jeg 60kg. Gått opp syv kilo til nå, og mesteparten er selvfølgelig på mage, rundt hoftene og puppene som har gått opp 3 størrelser til nå.

Skrevet

Jeg er 171 høy og veide 60 kg. Slutten av svangerskapet veide jeg 70 kg..

Skrevet

Vet ikke hvorfor du lurer på dette, men....

Med første veide jeg 50kg ved starten og 63 ved fødsel. Er 166cm høy.

Nå veide jeg ca 53kg i starten, og troor jeg veier 54kg.. Men har jo over halvparten igjen da, og økningen kommer mest på slutten m/babyens vekst.

Skrevet

Før jeg ble gravid veide jeg 56 kg, og jeg er 177 cm høy. Litt for tynn, men har aldri klart å legge på meg.

Under graviditeten derimot raste kiloene på;p i uke 33 veide jeg meg til 80 kg. Altså 24 kg opp. Veide meg ikke etter det, men fødte i uke 37, så tror bare det ble 3-4 kg til.

Likevel gikk alle å sa jeg hadde en så søt liten mage, og var så slank å fin.. Ingen ville tro meg når jeg fortalte hvor mye jeg veide:p

Skrevet

Jeg er 168 høy og veide ca 57 før første og endte på ca 80. Dvs noen og tjue kg.

Startet på 55-56 med nr to og endte på 71. Så ca 15 kg denne gangen. Ser ut til å være på startvekt etter fødsel litt senere andre gangen allikevel. 3-4 mnd antar jeg. Første var nok mye vann i tillegg til mer fett.

Skrevet

Jeg er 160, veide 60 kg før jeg ble gravid. Gikk opp 16 kg. 3 Mnd etter veide jeg 60 kg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...