Gå til innhold

Gå fra bekjente til noe mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så vanskelig å gå fra bekjente til noe mer. Det er en mann jeg liker, men jeg vet ikke hvordan jeg kan få forholdet vårt til å utvikle seg. Er ikke ute etter noe spesielt, så "hvordan få ham til å binde seg" er irrelevant. Dessuten er jeg flink til den biten. Problemet mitt er å få den første romantikken i luften. Men jeg vil selvfølgelig ikke gjøre noe som ødelegger sjansen for at det kan bli et ordentlig forhold i fremtiden.

Jeg har forsøkt å ta vennskapelig kontakt med ham. Invitert ham med på sosiale ting og generelt forsøkt å vise interesse for ham som person. Forholdene jeg har hatt før har liksom bare "skjedd" når jeg har oppført meg sånn, så nå som det ikke skjer noe, vet jeg ikke hva neste steg er.

Folk sier at man skal spørre ham rett ut, men det er ikke helt meg. Og tror ikke han vil reagere bra på det. Dessuten kjenner vi ikke hverandre så godt. Så jeg trenger egentlig bare en måte å få ham til å tilbringe mer tid med meg.

Anonymous poster hash: 42dab...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forsøkt å ta vennskapelig kontakt med ham. Invitert ham med på sosiale ting og generelt forsøkt å vise interesse for ham som person.

Og de kommer han på og han liker oppmerksomheten din?

Anonymous poster hash: 2d121...81a

Skrevet

Og de kommer han på og han liker oppmerksomheten din?

Anonymous poster hash: 2d121...81a

Ja. Altså, han liker meg, men ikke så mye som han misliker sånne sosiale ting. Han er som et rådyr; én brå bevegelse, så forsvinner han.

Jeg vet rett og slett ikke hvilken arena jeg kan bli bedre kjent med ham på. Han liker egentlig bare å være alene. Kunne jo invitert ham over på film eller noe, men føler det blir litt unaturlig når vi ikke har pratet noe særlig på forhånd.

Skrevet

For å avklare: han kommer innom når jeg inviterer ham, men han forsvinner fort igjen. Men han "sirkler rundt" i nærheten når han vet hvor jeg er, på en måte. Hvis jeg forteller ham at jeg skal noe, så dukker han gjerne opp i nærheten, helt "tilfeldig". Vi snakker kort hver gang, men han må alltid videre.

Det er akkurat som om han prøver å treffe på meg, men samtidig prøver å unngå meg.

Skrevet

Argh.. Har det på samme måte med en fyr jeg kjenner! Tok mot til meg og inviterte ham med på noe sosialt for noen uker siden, men han kunne ikke den helgen. Har lyst til å invitere på nytt, men motet svikter fordi jeg vil ikke være masete...

Å sitte å vente på at han tar kontakt kan fort bli et evighetsprosjekt... sukk :dry:

Skrevet

Ja. Altså, han liker meg, men ikke så mye som han misliker sånne sosiale ting. Han er som et rådyr; én brå bevegelse, så forsvinner han.

Jeg vet rett og slett ikke hvilken arena jeg kan bli bedre kjent med ham på. Han liker egentlig bare å være alene. Kunne jo invitert ham over på film eller noe, men føler det blir litt unaturlig når vi ikke har pratet noe særlig på forhånd.

Bekjent via arbeid eller skole? Si te han at du har n64, da kommer han hoppenes etter

Skrevet

Bekjent via arbeid eller skole? Si te han at du har n64, da kommer han hoppenes etter

Skole. Og jeg har faktisk n64!

Skrevet

Hæ?

Det finnes svært få normale mennesker som finner interesse for kontakt, for mas egentlig, med mindre man ikke liker vedkommende. Og dette her er en avgjørende faktor, enten den er bevisst eller ubevisst, som påvirker om hvordan en vil oppfatte budskapet, som masete gjerne, eller eventuelt som alt annet det kan være.

Avgjørende.. Og hvis h*n oppfatter denne stadige "kontakten" som baller på seg - med alt mulig av diverse konsitens av innhold og initiativ, samtidig som en får et helhetsinntrykk av personen / kontakten av hva enn.. Og da spør det jo hva en synes om den personen.

Og dette er 100% kontekstbasert også, som er avgjørende for hva en synes om personen.

Og historien eventuelt. (Selv om noen få har en tendens til å fortrenge mye av hva de sier og gjør (og hva andre sier), så betyr ikke det at resten av verden gjør det.)

Og opplever den ene parten av kontakten av en tosomhet (av en konversasjon prinsipielt også forsåvidt) som " masete ". Så liker h*n ikke deg. Eller så liker ikke du h*n. Eller både og.

Og den slags du like gjerne finne ut av det i starten, synes jeg hvert fall. Og heller finne på andre som sitter pris på " maset " da.

Dessuten - er det færre som finner MYE interesse som turn-off, hvis en er normal og oppegående.

Og liker vedkommende.

Forøvrig, glemte jeg å nevne det?

Velkommen til bakvendtland, hvor alt går an,

men egentlig ikke, av åpenbare årsaker, men egentlig ikke. :)

Anonymous poster hash: 87894...7be

Skrevet

Hæ?

Det finnes svært få normale mennesker som finner interesse for kontakt, for mas egentlig, med mindre man ikke liker vedkommende. Og dette her er en avgjørende faktor, enten den er bevisst eller ubevisst, som påvirker om hvordan en vil oppfatte budskapet, som masete gjerne, eller eventuelt som alt annet det kan være.

Avgjørende.. Og hvis h*n oppfatter denne stadige "kontakten" som baller på seg - med alt mulig av diverse konsitens av innhold og initiativ, samtidig som en får et helhetsinntrykk av personen / kontakten av hva enn.. Og da spør det jo hva en synes om den personen.

Og dette er 100% kontekstbasert også, som er avgjørende for hva en synes om personen.

Og historien eventuelt. (Selv om noen få har en tendens til å fortrenge mye av hva de sier og gjør (og hva andre sier), så betyr ikke det at resten av verden gjør det.)

Og opplever den ene parten av kontakten av en tosomhet (av en konversasjon prinsipielt også forsåvidt) som " masete ". Så liker h*n ikke deg. Eller så liker ikke du h*n. Eller både og.

Og den slags du like gjerne finne ut av det i starten, synes jeg hvert fall. Og heller finne på andre som sitter pris på " maset " da.

Dessuten - er det færre som finner MYE interesse som turn-off, hvis en er normal og oppegående.

Og liker vedkommende.

Forøvrig, glemte jeg å nevne det?

Velkommen til bakvendtland, hvor alt går an,

men egentlig ikke, av åpenbare årsaker, men egentlig ikke. :)

Og du sier "Hæ?" til meg? Det innlegget forsto jeg rent lite av.

Jeg tror ikke jeg blir oppfattet som masete.

Skrevet

Og du sier "Hæ?" til meg? Det innlegget forsto jeg rent lite av.

Jeg tror ikke jeg blir oppfattet som masete.Anonymous poster hash: 42dab...1c2

Hæ? :vetikke:

Skrevet

Hæ? :vetikke:

Forsto veldig lite av innlegget ditt. Bare at du mener at jeg er masete. Og det tror jeg ikke at han synes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...